نگاه به نیشابور به خاطر مشاهیرش باید جهانی باشد
نگاه به نیشابور به خاطر مشاهیرش باید جهانی باشد
حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور در جلسه این شورا در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: نگاه به نیشابور به خاطر مشاهیرش نه نگاه استانی و ملی بلکه باید جهانی باشد.

امام جمعه نیشابور افزود: سال آتی، یونسکو همایش بین المللی عطار را در نیشابور برگزار می کند و همه ادارات باید مشارکت کنند. وی اظهار کرد: دهم تیرماه سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور باید در فرهنگ و زندگی ما نیشابوریان مورد توجه قرار گیرد و ما باید همیشه قدردان این مقدم مبارک باشیم.
او با اشاره به اینکه این مناسبت، اتصال نیشابور به اهل بیت(ع) را مستحکم تر می کند، یادآور شد: پیگیر هستیم تا روز دهم تیرماه که پیشنهاد شده است روز ملی خراسان نام گذاری شود به نام روز حدیث قدسی سلسله الذهب نام گذاری شود.
در ادامه معاون استاندار و فرماندار نیشابور تصریح کرد: با توجه به وجود مشکل کرونا اجرای برنامه جشن دهم تیرماه به شکل سال های گذشته امکان پذیر نیست، بنابراین ستاد مردمی و کمیته هنری باید تدبیر دیگری چاره کنند.
مهندس علیرضا قامتی با استقبال از برنامه بزرگداشت حکیم خیام در تهران و کیش از سوی برخی مراکز، تاکید کرد: باید نقش نیشابور در این برنامه ها دیده شود که می تواند بازدید از آرامگاه مشاهیر و سلسله برنامه فرهنگی از آن جمله باشد، وی خاطر نشان کرد: پیشران سند توسعه شهرستان، گردشگری و کشاورزی تعیین شده ولی این به آن معنا نیست که بخش های دیگر توسعه نیابد. پراکنده کاری، کار را به جایی نمی رساند.
نماینده ارباب جراید در شورای فرهنگ عمومی نیشابور هم خواهان پیگیری وعده های تولیت پیشین آستان قدس رضوی برای ایجاد مجتمع فرهنگی و خدماتی در بلوار امام رضا(ع) شد.
حامد صادقی با تشریح برخی اختلافات پیش آمده و مطالب طرح شده از سوی شورای اسلامی شهر و آستان قدس رضوی در این باره، خواهان جدیت مقامات مسئول برای پیگیری شد.
فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز پاسخ داد: قرار نیست آیت اله رئیسی قولی بدهند و چون حالا تولیت تغییر کرده است، برخی بگویند خبری نیست.
امام جمعه هم در این باره گفت: اختلافی در خصوص تاریخ سالروز ورود حضرت به خراسان و نیشابور نیست که مانع مشارکت آستان باشد.
در پایان ابوالفضل مشکیان به نمایندگی از شورای فرهنگ عمومی شهرستان به عنوان رابط با آستان قدس رضوی تعیین شد تا مسائل فرهنگی و عمرانی مرتبط را پیگییری کند.
در همین جلسه محمد مقدم پاشا رئیس اداره کتابخانه های عمومی نیشابور خواهان همکاری ادارات و نهاد های این شهرستان در معرفی و شرکت عموم مردم به ویژه پرسنل در مسابقه کتابخوانی و نقاشی فرهنگ رضوی شد.
همچنین مقرر شد در جلسه بعدی، سه کمیته سرفصل سیاست های شورا به ارائه گزارش خود بپردازند. ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز جلسه خود را با مشارکت ادارات برگزار کند.

  • نویسنده : حامد صادقی