نیشابور جلوه خاصی از تنوع زیستی کشور است
نیشابور جلوه خاصی از تنوع زیستی کشور است
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همزمان با هفته محیط زیست با حضور در پناهگاه حیات وحش حیدری، وضعیت حفاظتی و مدیریت تنوع زیستی این زیستگاه رو مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

تورج همتی در این برنامه که با همراهی فرماندار نیشابور، رئیس دادگستری، فرمانده انتظامی نیشابور و جمعی از مسئولان ارشد شهرستان، کارشناسان و محیط بانان منطقه انجام شد طی سخنانی اظهار داشت : تقویت سطح اکوتوریسم و بومگردی از برنامه های ما برای تقویت دوستی جوامع محلی با محیط زیست است و پناهگاه حیات وحش حیدری هم در این راستا بر اساس برنامه های مدونی تقویت می شود.

وی با اشاره به اینکه پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور بهشت قوچ ایران است گفت: این منطقه پتانسیل این را دارد که به عنوان یک آزمایشگاه جانورشناسی درکنار مناطقی همچون پارک ملی تندوره مطرح شود.

این مقام مسئول درادامه ضمن اشاره به ارزش های زیست محیطی شهرستان و جایگاه ویژه آن در حوزه سرزمینی ، این شهرستان را جلوه خاصی از تنوع زیستی در کشور برشمرد و گفت : وفاق و همدلی ارکان حاکمیت درشهرستان ناشی از نگاه متعالی مسئولان نیشابور به حوزه حفاظت محیط زیست است که مایه دلگرمی محیط بانان و حافظان محیط زیست است.
وی افزود: با ابلاغ لایحه حمایت از محیط بانان ، این قشر پرتلاش علاوه بر ساختار حاکمیتی ، وجهه نظامی هم دارا شده اند و این نوید بخش آینده ای روشن در حوزه حفاظت محیط زیست و حراست از سرمایه های ارزشمند کشور است و البته بدون پشتوانه ارزشمند مقامات قضایی تحقق مباحثی همچون احقاق حقوق تنوع زیستی، ساماندهی عشایر، رفع آلایندگی ها و… میسر نخواهد بود.
این مقام مسئول درادامه ضمن دیدار با عشایران منطقه در خصوص مشکلات و چالش های این قشر در عرصه های طبیعی گفتگو کرد.