نرخ پارکینگ های شهری در نیم ساعت اول رایگان شد
نرخ پارکینگ های شهری در نیم ساعت اول رایگان شد
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در جلسه ی این شورا گفت: پیرو مصوبه عدم افزایش نرخ پارکینگ های حاشیه ای و غیر حاشیه ای در سال جاری نرخ پارکینگ ها همانند سال های گذشته در نیم ساعت اول رایگان است.

در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر نیشابور که به سبب بحران کرونا بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد احمد همت آبادی از الحاق یک تبصره به مصوبه افزایش نرخ پارکینگ های حاشیه ای وغیر حاشیه ای خبر داد و گفت: به دلیل اعلام مغایرت مصوبه توسط هیات تطبیق مصوبات شوراها نرخ پارکینگ های حاشیه ای و غیر حاشیه ای در نیم ساعت اول رایگان است.

صدور مجوز تمدید عقد قرارداد منزل مسکونی شهردار لایحه ای بود که توسط رییس کمیسیون حقوقی شورا قرائت گردید.رضا مهرداد اظهار کرد: عقد قرار داد اجاره منزل مسکونی شهردار نیشابور در سال جاری با ۲۵ چدرصد افزایش به درخواست مالک تمدید گردید.این لایحه با اکثریت آرا مصوب گردید.

رییس کمسیون مشارکت های اقتصادی و جذب کمک های مردمی نیز از قرارداد اجاره زمین جهت احداث سایت مخابراتی ایرانسل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آموزش آنلاین و شبکه شاد و نیاز شهروندان به خطوط مخابراتی و اینترنت یک قطعه زمین واقع در انتهای بلوار آموزگار برای احداث سایت مخابراتی ایرانسل به شرکت ایرانسل اجاره داده شده است.
زرندی ادامه داد: این شرکت موظف به زیبا سازی دو محوطه به ازای نصب هر دکل مخابراتی ایرانسل می باشد.
صدور مجوز برگزاری مناقصه با قید دو فوریت لایحه ای بود که در غیاب ترقی رییس کمیسیون عمران توسط ریاست شورای دوره پنجم قرایت گردید.
زرندی تاکید کرد: شهرداری با قید دو فوریت درخواست صدور مجوز برگزاری مناقصه جهت عقد سه فقره قرارداد پروژه عمرانی؛ احداث کمپ زائر با اعتبار استانی به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبارات داخلی، تکمیل پروژه تاسیسات افلاک نما با اعتبار یک میلیارد تومان و انعقاد قرارداد با شرکت راه آهن در خصوص پل زیر گذر شهر کهنه را داده است.
رییس کمیسیون اداری و مالی با اشاره به این که اعتبار پیش بینی شده در پارک زائر ۱۶ میلیارد تومان است که ۱۰ میلیارد آن ذکر شده، اضافه کرد: تکلیف ۶ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده چه می شود؟ضمن اینکه اعتبار مربوط به ایجاد راه درخواستی به داخل بوستان است و داخل محوطه بوستان کمپ زائر را شامل نمی‌شود.
کاظم صادقی در اعتراض به بند دوم لایحه در خصوص پروژه تکمیل تاسیسات افلاک نما گفت: اعتبار افلاک نما ۴ میلیارد تومان است. با صرف اعتبار اعتبار یک میلیارد تومان سرنوشت باقی مانده اعتبار چه می شود؟
اعضا شورا با تایید موارد اعتراضی مطرح شده صدور مجوز برگزاری مناقصه جهت عقد قرارداد با شرکت راه آهن در خصوص پل زیر گذر شهر کهنه را مصوب و دو لایحه دیگر جهت بررسی بیشتر به شهرداری ارجاع دادند.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی
  • منبع خبر : خاتون شرق