نخستین نشست قرارگاه مانع‌زدایی شهرک‌های صنعتی استان در زبرخان برگزار شد
نخستین نشست قرارگاه مانع‌زدایی شهرک‌های صنعتی استان در زبرخان برگزار شد
نخستین نشست قرارگاه عملیاتی مانع‌زدایی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان در شهرک صنعتی خیام شهرستان زبرخان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: با همکاری هفت دستگاه و نهاد دولتی قرارگاه مرکزی مانع‌زدایی تشکیل شده است.
علی بهرامی‌زاده افزود: در این چارچوب شرکت شهرک‌های صنعتی در ۲ محور پیگیری و بررسی نیازها و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و پالایش واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد مستقر در این شهرک‌ها حضور دارد و ارائه مشاور و کمک به واحدهای راکد و تعطیل در دستور کار قرار گرفته‌ است.
وی گفت: اگر راه حلی برای فعال شدن این واحدها پیدا نشد در نهایت به اداره صمت ارجاع داده می‌شوند تا به متقاضیان جدید معرفی شدند و در قالب فعالیت جدیدی فعال شوند.
وی با شاره به اینکه حدود ۳۵۰ واحد راکد در استان وجود دارد گفت: در شهرک صنعتی خیام دارای ۳۰۶ است که از این‌ تعداد ۲۰۰واحد فعال، ۴۷ واحد راکد و ۶۴واحد در حال احداث سوله و نصب تجهیزات هستند.
وی خاطرنشان کرد: عارضه‌یابی واحدهای نیمه‌فعال که قادر به فعالیت با ظرفیت کامل خود نیستند و حفظ واحدهای فعال موجود و جلوگیری از بروز مشکلات از دیگر برنامه‌های این قرارگاه است تا به ظرفیت نهایی خود دست یابند.
بهرامی‌زاده گفت: نشست‌های این قرارگاه پنج.شنبه‌های هرهفته و هربار در یکی از شهرک‌های صنعتی استان برگزار می‌شود و مواردی که در این جلسات قادر به حل آن نباشیم به قرارگاه مرکزی استانداری ارجاع می‌گردد.