نتیجه انتخابات خانه مطبوعات خراسان رضوی اعلام شد
نتیجه انتخابات خانه مطبوعات خراسان رضوی اعلام شد
نتیجه نهایی انتخابات "خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی" با اعلام شمارش آرای ماخوذه استانی این نهاد صنفی فرهنگی برای انتخاب ۹ عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل هیات مدیره آن مشخص شد.

این انتخابات به صورت تمام الکترونیک با تلاش معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و حضور ۳۴ نامزد عضویت در هیات رییسه و ۳۰۶ عضو واجد شرایط رای دادن خانه مطبوعات و رسانه‌های استان از ساعت ۹ تا ساعت ۱۳ امروز ۲۷ خرداد ماه برگزار شد. 

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عصر سه‌شنبه نتایج این انتخابات را که مورد تایید ستاد کشوری مستقر در معاونت مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته، به شرح زیر اعلام کرد: 

“مجتبی محمودی مهماندوست‌سفلی” با کسب ۱۴۸ رای، “محمدسعید احدیان، با کسب ۱۲۲ رای، “غلامرضا بنی‌اسدی” با کسب ۱۱۶ رای، “مجتبی نوریان” با کسب ۱۰۴ رای، “محمدجواد رنجبر” با کسب ۱۰۱ رای، “زهرا رنگ‌آمیز طوسی” با کسب ۸۴ رای، “محمدجمال رستم‌زاده خراسانی” با کسب ۶۹ رای، “توحید آرش‌نیا” با کسب ۶۱ رای و “عقیل رحمانی” با کسب ۵۹ رای برای مدت سه سال به عنوان اعضای نهمین دوره هیات رییسه خانه مطبوعات و رسانه‌هاخراسان رضوی انتخاب شدند.

مطابق ماده ۲۹ اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، هیأت مدیره جدید مکلف است بلافاصله بعد از انتخابات در نخستین نشست، از بین خود یک نفر را به عنوان رییس، یک نفر را به عنوان نایب رییس، یک خزانه‌‏دار یا مسوول امور مالی و یک منشی یا دبیر انتخاب کند. بر اساس روند ثبت‌نام انتخابات از هم‌اکنون سمت “زهرا رنگ‌آمیز طوسی و عقیل رحمانی” به عنوان بازرس خانه مطبوعات استان مسجل شده است. 

همچنین بر اساس اعلام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی “جواد طاری‌بخش” با کسب ۶۱ رای، “فریبا کیانی” با کسب ۵۹ رای، “علی پاکبازخسروشاهی” با کسب ۵۵ رای، “فائزه احمدی” با کسب ۴۰ رای و “امیر جلیلی‌نژاد” با کسب ۳۷ رای به عنوان اعضای جانشین یا “عضو علی‌البدل” هیات رییسه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی تعیین شدند. 

بر اساس ماده ۲۴ اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در صورت استعفاء، فوت، ممنوعیت قانونی، سه جلسه متوالی غیبت و یا پنج جلسه غیبت غیر متوالی هر یک از اعضای اصلی هیات مدیره، عضویت وی در هیات مدیره ملغی شده و یکی از اعضای علی‌البدل به ترتیب آرای بیشتر برای بقیه مدت مقرر به جانشینی وی به عنوان عضو اصلی در جلسات شرکت خواهد کرد. 

۲۴۷ نفر از مجموع ۳۰۶ عضو خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در نهمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره آن شرکت و رای خود را در قالب انتخابات تمام الکترونیک اعمال کردند. 

میزان مشارکت اعضای خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در انتخابات امروز به ۸۰ ممیز هفت دهم درصد از کل واجدان شرایط رای‌دهی رسید که رکوردی بی‌نظیر و امیدبخش نسبت به فعالیت آتی این نهاد صنفی فرهنگی در طول حدود ۲۰ سال سابقه کاری آن محسوب می‌شود. 

انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌ها امروز ۲۷ خرداد ماه بطور همزمان در سطح ۱۳ استان کشور “شامل آذربایجان شرق، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، مازندران، هرمزگان و یزد برگزار شد. 

خانه مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان موسسه‌ای فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرتجاری و مستقل، از میان دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های استانی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان نشریات سراسری، خبرگزاریها و پایگاههای خبری تشکیل می‌شود تا با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان “کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی، تقویت نقش مطبوعات و رسانه‌ها، افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع‌­رسانی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی، بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی حرفه‌ای اصحاب جراید” را پیگیری و محقق نماید.

این خانه مبتنی بر چهار رکن “مجمع عمومی، هیات مدیره، مدیر خانه مطبوعات و بازرسان” وظایفی هجده‌گانه همچون “کمک به اقتصاد رسانه‌هایاستان، استعدادیابی و حمایت از آموزش و اشتغال نیروهای مستعد در حوزه روزنامه‌­نگاری حرفه‌­ای، دفاع از حقوق حرفه‌­ای اعضا و داوری در اختلافات داخلی روزنامه‌­نگاران، حل مشکلات صنفی اعضا و فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای آن، جذب حمایتهای مالی و تسهیلات دولتی، آسیب‌شناسی رسانه و رفع آن، ارائه خدمات رسانه‌ای و آموزشی به ادارات و ‌نهادها، تعامل فعال با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری­های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی نماینده به هیاتهای حل اختلاف و هیات منصفه مطبوعات” دارد. 

  • منبع خبر : ایرنا