میزان تلفات کرونا در نیشابور سه برابر جنگ تحمیلی بوده است
میزان تلفات کرونا در نیشابور سه برابر جنگ تحمیلی بوده است
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: تاکنون ميزان تلفات کرونا در نیشابور به نسبت زمان جنگ تحمیلی سه برابر بوده است.

محسن عظیمی‌نژاد شنبه در نشست با خبرنگاران نیشابور افزود: از صبح چهارشنبه وزارت بهداشت وضعیت نیشابور و فیروزه را قرمز اعلام کرد و طی این مدت در کمتر از ۳۶ ساعت پنج جلسه برگزار شده است.

وی بیان کرد: در پیک سوم کرونا در کشورهای دیگر قوانین که اعمال می‌گردد شبیه حکومت نظامی است و در حال حاضر ما وارد جنگی شده‌ایم که سه‌برابر حالت نظامی تلفات داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیمارانی که نیازمند خدمات ای سی یو هستند در مهرماه امسال افزایش یافته اظهار داشت: درحال حاضر ۴۰ تخت ای سی یو در بیمارستان ۲۲ بهمن اضافه شده که برای هرکدام به طور متوسط ۲۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی عنوان کرد: وضعیت بحرانی و تهدید جدی علیه سلامت شهروندان ایجاد شده است و اگر تعداد بیماران مبتلا به آنفولانزا مانند پارسال به ۷۵۰ نفر برسد با توجه به اینکه در تامین واکسن انفولانزا هم با محدودیت روبرو هستیم اوضاع بسیار خطرناک خواهد شد.

وی تصریح کرد: هیچ راهی به جز جلوگیری از ابتلا و سرایت کرونا وجود ندارد و مهمترین ابزار برای شکستن زنجیره انتقال کرونا آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان است و شستن دستها، زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی جزو مهمترین عوامل جلوگیری از شیوع کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمار فوتی‌های کرونا در نیشابور به ۵۱۱ نفر و تعداد بیماران نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی به هفت نفر رسیده و از روز گذشته تعداد بیماران بستری از ۸۸ به ۱۰۲ نفر رسیده که درصورت ادامه شرایط فعلی ظرفیت بیمارستان‌های ما پر خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر علائم کرونا در کودکان تاکید کرد: ۳۰درصد از بیماران مشکوک به کرونا زیر ۸ سال هستند و امیدواریم امروز مدیریت آموزش و پرورش در قطب شهید شوشتری به سمت آموزش مجازی حرکت کنند و از تشکیل کلاس‌های حضوری جلوگیری کنند.