میزان تسهیلات اشتغال برای مددجویان بهزیستی در نیشابور ۲۰درصد افزایش یافت
میزان تسهیلات اشتغال برای مددجویان بهزیستی در نیشابور ۲۰درصد افزایش یافت
فرماندار ویژه نیشابور گفت: پارسال ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان بهزیستی جذب شد در حالی که سهم این شهرستان ۸۵ میلیارد ریال بوده است.

علیرضا قامتی دوشنبه در مراسم راه‌اندازی چهار طرح اشتغال‌زایی به مناسبت هفته بهزیستی در نیشابور اظهار داشت: پارسال میزان تعهد ایجاد اشتغال ۴۰۰ نفر که با افزایش ۲۲ درصدی این رقم به ۵۰۰ نفر رسیده که نشان تلاش مستمر جامعه بهزیستی نیشابور دارد.
وی بیان کرد: طبق توافقاتی که با بهزیستی و کمیته امداد نیشابور انجام شده به ازای هر شغل ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات تعلق می گیرد و باید دستگاه های اجرایی خدمات را عادلانه توزیع کنند و با ایجاد اشتغالشان باری از روی جامعه بردارند.


رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: امروز برای راه‌اندازی این طرح‌ها چهار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اختصاص پیدا کرده و زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر از مددجویان بهزیستی ایجاد کرده است.
علی صدر افزود: این طرح‌ها شامل دفتر پیشخوان دولت، کارگاه خیاطی، کارگاه جوراب بافی و کارگاه آبکاری قطعات خودرو است.
وی اظهار داشت: امسال از طریق سازمان برای ما ایجاد شغل برای ۵۱۰ نفر پیش بینی شده که امیدواریم به بالاتر از این میزان برسیم و در این چارچوب به دنبال جذب ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات هستیم.
وی بیان کرد: در راستای خدمات بهتر به مردم و مددجویان و همچین ایجاد اشتغال به زودی ۱۳ دفتر مثبت زندگی در نیشابور راه اندازی می شود و زنان سرپرست خانوار از اولیت های اصلی ایجاد اشتغال هستند که ابتدا آموزش های لازم را در مراکز فنی و حرفه ای می بینند و پس از دریافت گواهی مهارت برایشان تسهیلات جذب می کنیم.
مدیر دفتر پیشخوان دولت بعثت نیز در این مراسم گفت: برای ایجاد این دفتر یک میلیارد ریال هزینه شده است که ۵۰ درصد از آن از محل تسهیلات بهزیستی و مابقی سرمایه گذاری شخصی بوده است.

نسرین احسانی فر افزود: تمامی کادر این‌ مجموعه مجرب هستند و دوره های مرتبط را طی کرده اند و در عین سعی کرده ایم از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این دفتر در حد فاصل خیابان آیت شمالی و بعثت ۱۳ آماده خدمت به شهروندان است خاطر نشان کرد: فضای وسیعی که برای این دفتر در نظر گرفته شده طوری طراحی شده است که رعایت پروتکل های بهداشتی به راحتی در آن انجام می شود و شهروندان با خاطری آسوده می توانند از خدمات این دفتر استفاده کنند.

احسانی فر ادامه داد: اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های مختلف برای ارائه خدمت مطلوب تر به مردم مورد نیاز است و امیدواریم این مهم با درایت فرماندار محترم به صورت عادلانه بین دفاتر مربوطه توزیع گردد.