میانگین مصرف آب در نیشابور از میانگین استاندارد بیشتر است
میانگین مصرف آب در نیشابور از میانگین استاندارد بیشتر است
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: از زمان شیوع کرونا میزان‌ مصرف آب در این شهرستان هفت درصد مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

علی رضا اخویان سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: میانگین مصرف آب در شبانه‌روز برای هر فرد در روستاهای نیشابور ۲۵۶ لیتر و در شهر ۱۸۰ لیتر می‌باشد در حالی‌که استاندارد مصرف هر شخص در شبانه‌روز ۱۵۰ لیتر است.
وی بیان کرد: سه درصد از آب شرب نیشابور در بخش صنعتی و هفت درصد برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌گردد و مصرف آب در روستاهای ییلاقی نیشابور بیشتر بوده و کم ترین مصرف روستای نیشابور در مصرف آب اسحاق آباد است.
با ظرفیت‌های موجود خروجی تصفیه خانه نیشابور برای استفاده در بخش کشاورزی مناسب است و ۵۵ درصد شبکه فاضلاب نیشابور اجرا شده که تکمیل باقیمانده آن با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌‌شود و طی چهار سال گذشته ۷۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب شهر نیشابور با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان انجام شده است.
وی عنوان‌کرد: تابستان امسال به میزان ۲۳۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم و ۳۴ نقطه بحرانی در روستاهای نیشابور شناسائی شده که برای رفع این بحران در قالب ۴۵ طرح ۶۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ روستا در این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود که از این تعداد پنج روستا ثابت و مابقی فصلی و ۳۰ روستای خودگردان است.
وی اظهار داشت: پارسال برای اعتبارات ملی فاضلاب نیشابور ۶۰ میلیارد در نظر گرفته شده بود که از این میزان هیچ مبلغی اختصاص نیافت و از ۱۲ میلیارد ریال اعتبارات برای طرح های آب شهری ۵۵ درصد و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار آب روستایی حدود ۸۰ درصد اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: اجرای منطقه‌بندی آب شرب شهر نیشابور در قالب پنج منطقه با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان در حال انجام است که ۶۰ درصد آن انجام شده است.

وی گفت: نیشابور دارای ۵۰هزار اشتراک آب و فاضلاب، ۱۱۰هزار آب شرب شهری و ۶۲هزار روستایی است و طی یک سال گذشته حدود ۴۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده است.
در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور دارای حدود ۱۳۰ نفر پرسنل است که از این تعداد حدود ۷۰ نفر استخدام رسمی و مابقی قراردادی هستند.

  • منبع خبر : خاتون شرق