مهسا کرانی: من عاشق بسکتبال هستم
مهسا کرانی: من عاشق بسکتبال هستم
توجه به استعداد ها و نخبه پروری در ورزش می تواند آینده ورزشی خوبی را برای ورزشکاران ما رقم بزند، حالا این نخبه پروری می تواند در زمینه های مختلفی خود را نشان دهد. توجه به یکی از استعدادها و نخبه های ورزشی در نیشابور و در ورزش بسکتبال و تلاش خود بسکتبالیست موجب شده است که او به عرصه جهانی قدم نهاده و برای کشورش افتخار بیافریند. چندی پیش تیم‌ ملی بسکتبال زیر ۱۵سال دختران ایران توانست به عنوان تیم برتر گروه خود در مسابقات انتخابی آسیایی مهارت‌های فردی، به مرحله جهانی صعود کند.

فاطمه برزنونی

مهسا کرانی بسکتبالیست نیشابوری و دانش آموز مدرسه وکیلی ۳ نیز در ترکیب اصلی این تیم نقش مهمی در این صعود داشت. به همین بهانه گفتگویی با او خواهیم داشت که در ادامه به آن می پردازیم:
لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چند وقت است که به طور حرفه‌ای بسکتبال را دنبال دنبال می کنید؟
مهسا کرانی هستم متولد ۱۳۸۵ از نیشابور و دانش آموز کلاس نهم مدرسه وکیلی نیشابور و به طور حرفه‌ای سه سال است که بسکتبال را زیر نظر مربی توانمندم خانم محمودی دنبال می کنم.
از وضعیت کنونی در تیم ملی برایمان بگویید و اینکه چطور شد به مسابقات جهانی راه پیدا کردید؟
سه دوره از اردوهای انتخابی تیم ملی مهارتهای انفرادی برگزار شد و و من از بین ۱۰۰ نفر جزوه ۷ نفر نهایی بودم، اردوی نهایی تیم ملی ۱۰ روزه بود و با اینکه جزو ۷ نفر بودم ولی باز هم تلاش خودم را می کردم که جزو ۵ نفر اصلی باشم که در مسابقات آسیایی بتوانم بهترین عملکرد را برای کشورم داشته باشم که خدا را شکر تلاش هایم جواب داد و توانستم بین ۵ بازیکن اصلی تیم ملی باشم.
تیم ملی مهارت های انفرادی ۹ روز زیر نظر سرمربی خانم سوسن فتحی و به مربیگری نرگس شیرزادیان به تمرینات خود ادامه داد، تمرینات خیلی خوبی داشتیم و روز دهم که ۵ اردیبهشت بود ما با تیم های خوب استرالیا و فلسطین هم گروه بودیم که با کمک خداوند و تلاش تیم توانستیم با عملکرد خوبی که در گروه داشتیم به عنوان سرگروه به مسابقات جام جهانی صعود کنیم البته کار آسانی نبود اما تنها چیزی که غیر ممکنه، خود غیر ممکنه و همه چیز با تلاش و پشتکار به دست می‌آید.
در این راه چه سختی و چالش هایی را گذرانده و پیشرو داشته اید؟
هر راه و حرفه ای سختی‌های خودش را دارد اما برای من ورزشکار که عاشق بسکتبال هستم این چالش ها برایم معنایی ندارد وسعی می کنم تمرکزم را روی هدفی که دارم بگذارم.
مشوق اصلی شما چه فرد یا افرادی بودند؟
مشوق اصلی من در این راه مادر و مربی ام بودند که همیشه ما را مورد حمایت قرار دادند و جا دارد از همینجا از این دو بزرگوار تشکر ویژه‌ای داشته باشم به خصوص از مربی ام که به من بسکتبال یاد داد.
برای پیشرفت ورزش بسکتبال بانوان به ویژه شخص شما چه امکاناتی لازم است و آیا امکانات شهرستان نیشابور کافی به نظر می‌رسد؟
شهرستان نیشابور در بخش بانوان از پتانسیل خوبی در بسکتبال برخوردار است و حضور مربی با تجربه ای همچون خانم محمودی و دانشی که در بسکتبالیست های بانوان وجود دارد، باعث شده است که همواره حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند،بدون شک توجه به ورزش بانوان می‌تواند زمینه نشاط و شادابی جامعه را فراهم کند و اگر امروز توانسته ایم موفقیتی در تیم ملی بسکتبال کسب کنم ، ناشی از حمایت های خوب هیأت بسکتبال نیشابور و سرمربی توانمندی همچون خانم محمودی است.
آیا شما حمایت شخص مهندس وکیلی را داشته‌اید؟
تشکر ویژه دارم از آقای مهندس وکیلی،ایشان همواره از دانش‌آموزان مدارس خود که در رشته های مختلف مقام آور بودند حمایت می کنند مخصوصاً بسکتبال، چون آقای وکیلی خودشان از بسکتبالیست های خوب نیشابور بوده اند.
آقای وکیلی زمینه‌ای فراهم کردند که من بتوانم در سالن دبیرستان وکیلی ۲۲ تمرین کنم، بیشتر آقای مهندس بهمن پیام می‌دهند و از سطح آمادگی من سوالاتی می پرسند و به طور کلی پشتیبان و حامی ورزشکاران مدارس خود هستند.
وضعیت کنونی بسکتبال بانوان نیشابور را چطور ارزیابی می‌کنید؟
تیم خانه بسکتبال نیشابور موفقیت ها و مقام های زیادی کسب کرده است و امسال توانستیم با حمایت‌های خوب هیئت بسکتبال نیشابور و ریاست محترم هیئت جناب آقای مهندس امیر نیکجو که امسال با تمام قدرت از بسکتبال بانوان و دختران حمایت کردند و همچنین دلسوزی های خانم توسلی نایب رئیس محترم هیئت بسکتبال و آقای مسیح آبادی دبیر هیئت بسکتبال شهرستان که کم و کاستی های ما را برطرف کردند و تیم ما با حمایت های بی دریغ اعضای هیئت توانست در سطح کشور بدرخشد و با تیم خوب نیشابور در لیگ به دسته ۲ بانوان به مقام قهرمانی برسد و به لیگ دسته یک صعود کند.
تیم های بسکتبال نیشابور چه در بخش دختران و چه در بخش پسران از پتانسیل خوبی برخوردار هستند و امیدوارم مسئولین همچنان به حمایت خود ادامه دهند و برای تیم بسکتبال شان اختصاصی فراهم شود که تیم دغدغه تمرینی نداشته باشد و ما بتوانیم در زمین استاندارد تمرین کنیم
توصیه شما به هم سن و سالان و دیگر دختران علاقه مند به رشته ورزشی بسکتبال چیست؟
توصیه ای که به هم سن و سال های خود دارم این است که اراده،تلاش و پشتکار داشته باشند و به دنبال اهداف و رویاهای خود بروند.
ممنون از حمایت نشریه خاتون شرق.