مصرف آب در نیشابور ۲۹درصد افزایش یافت
مصرف آب در نیشابور ۲۹درصد افزایش یافت
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: آمار کلی میزان مصرف آب را در نیشابور پس از شیوع کرونا به میزان هفت درصد نشان می‌داد اما طی هفته گذشته بر طبق برداشت آمار کنتورهای شهری این میزان در شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹درصد افزایش یافته است.

علیرضا اخویان پنج شنبه در گفت‌وگو با خاتون شرق افزود: طی ۲۵ روز گذشته پنج حلقه چاه در نیشابور تجهیز و وارد مدار شده که هرکدام به طور میانگین ۲۵ لیتر آب در ثانیه وارد شبکه می‌کنند و از امروز هم چهار دستگاه حفاری در سطح شهرستان مستقر و در حال فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در هیچکدام از روستاهای نیشابور مشکل قطع و جیره‌بندی آب نداریم و در برخی از روستاها که با افت فشار آب مواجه هستیم تا زمان حل مشکل با تانکر آبرسانی می‌شود.
وی در مورد قطعی آب در روستای حسین آباد جنگل و ۵ روستای اطراف آن گفت: بعد از رفع اتفاقی که در مجموعه آبرسانی وحدت که شامل روستاهای حسین آباد جنگل، پاباز، چاه سالار، حصار سرخ، ده حسینی و ریزآب روز پیش اتفاق افتاده بود هم اکنون آب این روستاها تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز تعدادی از روستاهای نیشابور از مجموعه آب وحدت سبزوار تامین می‌شود که به خاطر قطع برق دچار مشکل شده بود که با تلاش همکاران به سرعت این مسئله حل شد و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: برای جلوگیری از قطعی موقت آب ناشی از اتفاقات با توجه به طولانی بودن مسیر خط انتقال، مجوز حفر یک فقره چاه در روستای چاه سالار اخذ شده که فعالیت حفر و تجهیز آن از رو یکشنبه هفته آینده آغاز شده و یک هفته پس از آن برای لحظات بحرانی و به صورت کمکی توانایی قرارگیری در مدار را خواهد داشت