تجهیزات ایمنی مسکن های مهر نیشابور از مدار خارج شده است
تجهیزات ایمنی مسکن های مهر نیشابور از مدار خارج شده است
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیشابور گفت: به دلیل بی توجهی به تعمیر و نگهداری تجهیزات ایمنی،تاسیسات و تجهیزات ایمنی مسکن‌های ۱۵۰۰ و ۹۰۰ واحدی مسکن مهر این شهر از مدار خارج شده است و این یک هشدار جدی است.

سیدمهدی حسینی شنبه در آستانه روز آتش‌نشانی و ایمنی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: طی سه سال گذشته کارشناسان آتش‌نشانی در شهرستان نیشابور ۶۰۰ نقطه خطرناک را در این شهرستان شناسایی کرده و تذکرات لازم را داده اند اما هنوز فرهنگ ایمنی در بین مردم جای خود را باز نکرده است.

وی با بیان اینکه با آموزش می توان از خطرهای احتمالی پیشگیری کرد گفت: یکی از گروه‌های هدف آموزش، مدارس است که به دلیل شیوع کرونا آموزش‌ها با محدودیت بیشتری ارائه کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیشابور اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشکده علمی کاربردی نیشابور در رشته آتش‌نشانی، دانشجو می پذیرد، بیش از ۵۰ درصد از کارکنان این سازمان دارای مدرک مرتبط و بیش از ۳۰ نفر از آنان دارای مدرک کارشناسی هستند که به طور قطع در کیفیت ارائه خدمات موثر است.

حسینی با اشاره به نامگذاری ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیشابور به نام شهدای آتش‌نشان افزود: بر اساس استانداردها هر محدوده پنج هزار مترمربعی شهر با ۵۰ هزار نفر جمعیت نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی است از این رو هفت ایستگاه فعال در نیشابور کافی به نظر می رسد اما به دلیل گستردگی حومه نیشابور در مواقع بروز بحران به اعزام نیرو از داخل شهر نیاز است که باید با هماهنگی فرماندار و شهردار صورت گیرد.

آتش ‌نشانی نیشابور تجهیزات اطفای حریق برای ساختمان‌های بلند ندارد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیشابور گفت: این سازمان تجهیزات لازم را برای اطفای حریق در ساختمان‌های بیش از چهار طبقه ندارد. وی افزود: تهیه نردبان هیدرولیک ۳۲ متری برای عملیات اطفای حریق در ارتفاع به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن نیشابور در مسیر جاده ترانزیتی و تردد ماشین‌های حمل سوخت، یک دستگاه خودرو فوماتیک برای پوشش آتش سوزی های ناشی از مایعات اشتعال‌زا، یک دستگاه کامیون سنگین برای خاموش کردن آتش و یک دستگاه خودرو فوتون دوکابین با سوخت دیزل برای عملیات‌های نجات خریداری و ۲ دستگاه بنز ۱۰ تن هم بازسازی شد که این اقدام بیش از ۴۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشت.

وی یادآور شد: امکانات و تجهیزات آتش نشانی، گران و خدمات رایگان است و نیکوکاران می توانند به این حوزه کمک کنند تا شرایط بهتری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیشابور بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال به دلیل شیوع کرونا و کاهش تردد شهروندان و مسافران، حوادث نجات ۳۵ درصد و آمار آتش سوزی ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

حسینی افزود: طی این مدت آمار آتش‌سوزی‌ در زمین‌های کشاورزی، منازل مسکونی، فضای سبز و خودروهای سواری در این شهرستان به ترتیب ۴۲۸، ۲۹۵، ۸۴ و ۸۹ مورد بوده است و سه مورد فوتی بر اثر غرق‌شدن و ۱۲ مورد هم بر اثر تصادف و حوادث دیگر داشته‌ایم.

وی گفت: طی یک سال گذشته ۱۷ نفر از نیروهای این سازمان بازنشسته و ۱۰ نفر استخدام شده‌اند و طرح سرباز آتش نشان فقط در هفت شهر بزرگ کشور اجرا میشود که این طرح در شهرها و روستاها نیز میتواند کمک کننده باشد.

سازمان آتش نشانی نیشابور با هفت ایستگاه، ۲۷ خودرو سبک و سنگین و ۱۳۰ نیروی عملیاتی و اداری فعال است.