مسئولان اقتصادی استان در سکوت خبری نیشابور را ترک کردند
مسئولان اقتصادی استان در سکوت خبری نیشابور را ترک کردند
در حالی شب گذشته به مناسبت روز صنعت و معدن جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نیشابور با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستان در سالن جلسات هتل امیران برگزار شد که در اقدامی عجیب از خبرنگاران برای حضور در این جلسه هیچ گونه دعوتی نشد که این اقدام توسط ناظران شبهه ناک ارزیابی می شود.

طرح مثلث اقتصادی که از ابداعات استاندار جدید استان بود با تبلیغات رسانه ای زیاد در استان کلید خورد.
رزم حسینی با سفرهای پر هیاهو به شهرستان های مختلف استان معین های هر منطقه را معرفی کرد و در نیشابور هم فولاد خراسان به عنوان نخستین معین اقتصادی معرفی شد و پس از آن نیز چند معین اقتصادی دیگر در سطح شهرستان انتخاب و معرفی شدند.

عملکرد ضعیف نیشابور در طرح مثلث اقتصادی

اما چندین ماه پس از آغاز این طرح در نیشابور دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان از عملکرد نیشابور انتقاد کرد.
لبافی در سفر آذرماه خود به نیشابور گفته بود: نهاد های درگیر در بحث طرح مثلث اقتصادی و معین های اقتصادی در جنوب استان شامل تربت حیدریه به پایین اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند، شرق استان رتبه دوم را دارد، غرب که از نیشابور شروع می شود عملکرد خوبی نداشته اند و شمال هم در رده های آخر هستند و متاسفانه در نیشابور اتفاق قابل قبولی نیفتاده و از عملکرد آن رضایت نداریم.

در همان جلسه فرماندار نیشابور هم که به تازگی به این‌سمت رسیده بود تاکید کرد باید تا آخر سال به آمار قابل قبولی در این حوزه برسیم در غیر این صورت همه باید از سمت های خود کناره گیری کنیم.

عدم دعوت از خبرنگاران! علت چیست؟

حال بعد از ۶ ماه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می‌شود و معاون اقتصادی استاندار و ۸ تن از مدیران کل استان با مسئولان ارشد نیشابور در این جلسه حضور پیدا کرده‌اند.
جلسه ستاد تسهیلات شهرستان یکی از مهم ترین جلسات برگزار شده در نیشابور طی سال جاری است اما در اقدامی تامل برانگیز تمهیدی برای دعوت از خبرنگاران در این جلسه در نظر گرفته نشد و این نشست پشت درهای بسته و در سکوت کامل خبری برگزار گردید.
نکته جالب تر اینکه تا لحظه تنظیم این خبر هیچ خبری بر روی سایت فرمانداری نیشابور درباره این جلسه مهم و مصوبات آن قرار نگرفته است.

حال سوال بزرگ شهروندان و فعالان اقتصادی نیشابور این است که در این جلسه با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت چه مواردی مطرح و چه مصوباتی گذرانده شد؟
با این شرایط روزنامه نگاران، ناظران، کارشناسان و مردم در مورد عملکرد اقتصادی مسئولین چگونه باید اطلاع پیدا کنند؟
آیا دلیل عدم دعوت از رسانه ها و در جریان قرار نگرفتن مردم و کارشناسان ناشی از ضعف عملکردی مدیران اقتصادی است؟
چه کسانی با حضور خبرنگاران در نشست های مهم نیشابور مخالفت می‌کنند؟

حال باید منتظر ماند و دید واکنش فرماندار به این موضوع چیست و دلایل مخالفت با حضور خبرنگاران برای انعکاس اقدامات و فعالیت های کارگزاران نظام چیست؟