مرکز ارتباط با مشتریان استان در نیشابور به بهره‌برداری رسید
مرکز ارتباط با مشتریان استان در نیشابور به بهره‌برداری رسید
سیدابراهیم علوی در آئین بهره‌برداری از سامانه ارتباط با مشتریان (CRM) ۱۲۲ خراسان رضوی در نیشابور گفت: هر موج کرونا ۲۵درصد مصارف آب را افزایش داده و بر منابع آب فشار می‌آورد و با هر قطعی برق این مشکلات چند برابر می‌گردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: طی هفته نخست خرداد ماه امسال پنج هزار و ۸۰۰ ساعت قطعی برق بر روی منابع آبی استان داشته‌ایم که موجب خالی شدن مخازن آبی گردید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طی هفته نخست خرداد ماه امسال پنج هزار و ۸۰۰ ساعت قطعی برق بر روی منابع آبی استان داشته‌ایم که موجب خالی شدن مخازن آبی گردید.
وی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با ۵ممیز ۹دهم‌درجه و خراسان رضوی با ۵ ممیز ۸دهم‌درجه گرم‌ترین استان‌ها بوده‌اند و هر درجه افزایش گرما موجب افزایش شدید مصرف آب می‌گردد.
وی بیان کرد: امروز در سخت‌ترین خشکسالی طی ۶۰ سال گذشته هستیم و بالغ بر ۶۰درصد کمتر از میانگین بارندگی داشته‌ایم و با وجود همه این‌ مشکلات امسال هیچ اعتباری هم دریافت نکرده‌ایم.
وی تصریح کرد: به خاطر شرایط کرونا و تحریم‌ها بسیاری از کسب و کارها با چالش مواجه شده اما با این‌ وجود همکاری با این کسب و کارها و صنایع به طور جدی مورد توجه بوده است و با وجود هم‌زمانی در بروز همه این‌ مشکلات با عزم جدی خدمت‌رسانی در مجموعه آبفا به شهروندان ادامه دارد و امیدواریم این‌ روزهای سخت هرچه زودتر به پایان برسد.
وی خاطرنشان کرد: با تدبیر و درایت باید تمرکز مسئولیت‌ها و خدمات از مرکز استان خارج شود و با واگذاری کارهای ضروری به شهرستان‌های دارای ظرفیت و زیرساخت‌های لازم این مهم انجام گردد که نمونه‌اش همین سامانه ارتباط با مشتریان در نیشابور است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در این طرح همه‌ اپراتورها از بین مددجویان بهزیستی انتخاب شده‌اند و این امر نشان دهنده‌ این است که این گروه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای برخوردارند.
مسعود فیروزی افزود: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولین سه درصد از استخدام دستگاه‌ها باید به مددجویان بهزیستی اختصاص پیدا کند که متأسفانه این حق قانونی هنوز استیفا نشده است.
وی اظهار داشت: در حالی که معلولین در اروپای قرون وسطی تا همین ۲قرن پیش مورد بی‌توجهی بودند و مظهر عذاب الهی تصور می‌شدند، امام علی در نهج‌البلاغه حاکمان را به رعایت حال افراد دارای معلولیت و حفظ حقوق آنان توصیه می‌کند.
وی بیان کرد: در بهزیستی خراسان رضوی ۱۳۰هزار مددجو دارای پرونده توانبخشی هستند و ۷۰ هزار مددجو در قسمت اجتماعی پرونده دارند که در مجموع ۲۰۰هزار نفر مددجو می‌باشند که از خدمات مستقیم بهزیستی استفاده می‌کنند و اگر خانواده‌های این افراد را حساب کنیم ده درصد جمعیت استان از خدمات بهزیستی منتفع می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: اگر نگاه خیرین و کمک‌های آنها به بهزیستی نباشد امکان خدمت رسانی مؤثر به این جمعیت بزرگ فراهم نیست و هر کارفرمایی تا با به کارگیری ۴۰نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی می‌تواند تا چهار میلیارد تومان تسهیلات دریافت نماید از معافیت حق بیمه کارفرما برخوردار گردد.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: معلولان یکی از اقشار مهم جامعه هستند که مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و استفاده از این ظرفیت در این طرح اتفاق فرخنده‌ای است که امیدواریم در سطح کشور مورد ت جه قرار بگیرد.


وی اظهار داشت: از سال ۹۷ اعتباری برای خط انتقال آب سد بار به نیشابور اختصاص نیافته بود که با پیگری‌های انجام شده بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد. وی بیان کرد: امسال با وجود خشکسالی تابستان پرمصرفی را پیش رو داریم و اجرای طرح منطقه‌بندی شبکه آب شرب برای اصلاح الگوی مصرف بسیار مهم است. وی خاطرنشان کرد: تامین آب پایدار در نیشابور یکی از چالش‌های اصلی این شهرستان است و در این چارچوب باید طرح بازیافت فاضلاب به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: واگذاری طرح فاضلاب نیشابور به صورت ۲۵ ساله به فولاد خراسان برای تامین آب مورد نیاز صنایع در حال انجام است. معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: امسال در نیشابور ۴۰۰ لیتر آب به میزان مصرف این شهرستان در همین وضعیت کم آبی و خشکسالی اضافه شد.
علیرضا قامتی افزود: از دهه ۸۰ موضوع تنش آب و فرونشست زمین مطرح شده و قوانین موجود پاسخگوی نیاز برای مواجهه با این تنش نیست. در برخی از نقاط نیشابور به دلیل افزایش عمق چاه های آب از شورای به تلخ‌آبی رسیده‌ایم.
وی اظهار داشت: براساس آخرین آمار ۸۵درصد آب مصرفی استان ور بخش کشاورزی است در حالی که میزان بهره‌وری در این بخش متناسب با میزان‌مصرف آب نیست. وی بیان کرد: فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف با استفاده از خبرنگاران و رسانه‌ها باید در جامعه ترویج شود تا این موضوع به صورت یک فرهنگ در جامعه درآید.
مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب شهرستان نیشابور گفت: در راستای تمرکززدایی مرکز ارتباط با مشتریان (CRM) ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با ظرفیت کل شهرستان‌های استان به جز مشهد با اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری می‌رسد.


علیرضا اخویان افزود: در مرحله نخست این طرح شهرستان‌های تربت‌حیدریه، گناباد، نیشابور، فیروزه و زبرخان تحت پوشش قرار گرفته و طی چندماه آینده سایر شهرستان‌های استان اضافه می‌شود.
وی اظهار داشت: کلیه تماس‌های شهروندان با اداره آب‌وفاضلاب در سطح استان به جز مشهد از طریق این‌ مرکز انجام شده و اطلاعات جمع‌آوری شده پس از تجزیه و تحلیل در اختیار مراکز شهرستان‌ها قرار گرفته و پس از ثبت بازخورد در اختیار مرکز قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: در این فرایند زمان رسیدگی و رفع اتفاقات واقعی شده و آمار واقعی مجموعه شهرهای تحت پوشش به دست آمده و مبنا برنامه‌ریزی‌های آینده قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: در راه‌اندازی این مرکز برای ۱۷ نفر از بانوان مددجوی بهزیستی اشتغال‌زایی شده و در طی سه شیفت ایشان جوابگوی تماس‌های مشترکین با این مرکز هستند.
وی بیان کرد:
وی عنوان کرد: در نیشابور ۶۵۰ لیتر بر ثانیه کسری آب پیش‌بینی شده بود که از این‌میزان در عرض یک طرح ۸ ماهه ۳۲۰ لیتر با احیای هفت چاه جدید جبران شد و در حال حاضر حدود ۳۳۰ لیتر بر ثانیه کسری داریم اما قطعی برق را در زمان اوج مصرف پیش‌بینی نکرده بودیم که با این قطعی برق کسری آب به حدود ۵۰۰ لیتر می‌رسد که با کنترل فشار آب در حال جبران آن هستیم.
وی تصریح کرد: در مناطق مختلف نیشابور خط انتقال و کمکی اجرا شده تا مصرف آب در سطح شهرستان‌متعادل گردد و برای اینکه بتوانیم از فصل گرما با کمترین تنش عبور کنیم نیازمند همکاری و تعامل همه مجموعه‌های شهرستان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: میانگین حفر چاه آب در نیشابور از ۱۸۰ متر به ۲۴۰ متر رسیده و برداشت آب به ازای هر کیلووات از ۳ لیتر به نصف کاهش و قیمت تمام شده آب افزایش یافته در حالی که تعرفه آب هنوز با بهای قبلی حساب می‌شود.
وی تاکید کرد: رانش زمین یکی از چالش‌های اصلی شهرستان نیشابور است و باید چاه‌های دوجداره مقاوم در برابر رانش زمین احداث شود و از هم‌اکنون باید برای این مشکل اعتبار ملی پیش‌بینی شود تا در صورت بروز زلزله دجار بحران نشویم.
وی اظهار داشت: میزان مصرف در روستاها تا ۲۵۰ لیتر هم میرسد در حالی که استاندار ۱۵۰ لیتر است و در این زمینه باید اصلاح الگوی مصرف یا فرهنگ‌سازی انجام شود و در زمانی که مهاجرت معکوس به روستاها شروع شده برای تداوم این‌موضوع باید آب پایدار هم پیش‌بینی شود.
وی بیان کرد: مجوعه آب شادمهرک و مبارکه هم امروز با ۱۰میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد و برای اجرای ۴۵درصد باقیمانده شبکه فاضلاب نیشابور نیازمند اعتبار ویژه و همکاری بخش خصوصی هستیم.
وی تصریح کرد: هشت حلقه چاه دیگر در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و یک هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه پروانه بهره‌برداری از مجموعه‌ چاه‌های آب نیشابور صادر شده است
وی یادآور شد: ۸۵درصد فضای سبز نیشابور با آب شرب آبیاری می‌گردد و برای توسعه باغ‌ویلاها در مناطق مختلف نیشابور مانند باغرود باید برنامه‌ریزی شود.
در ادامه این مراسم چاه‌های آب شرب شادمهرک و مبارکه و طرح اصلاح و توسعه شبکه آب‌رسانی نیشابور با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی به بهره‌برداری رسید.