مجموعه رفاهی باروس به بهره برداری رسید
مجموعه رفاهی باروس به بهره برداری رسید
همزمان با هفته دولت و با حضور معاون استاندار و فرماندار نیشابور، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، معاون عمرانی شهرداری، رئیس اداره راه و شهرسازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعداد دیگری از مسئولین، مجموعه رفاهی باروس که توسط برادران زردی احداث شده است به بهره برداری رسید.

مدیر مجموعه رفاهی باروس در این مراسم گفت: این مجتمع با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریالی و با اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر در مساحت ۵ هزار متر مربع همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مهندس زردی ضمن تشکر از مجموعه های دولتی برای کمک به ساخت این مجتمع افزود: این مجموعه در راستای سیاست های کلی شهرستان در حوزه گردشگری و با هدف ساماندهی مناسب مشاغل کوچک ساخته شده که امکان ارائه سوغات نیشابور در آن فراهم شده است.

وی بیان کرد: بهبود سیما و منظر شهری در مسیر کریدور ورودی و خروجی و ایجاد اشتغال پایدار نیز از دیگر اهداف ساخت این مجموعه است.

وی با اشاره به دیگر مزایای این مجموعه گفت: وجود پارکینگ وسیع جهت جلوگیری از تصادفات جاده ای، ایجاد ورودی و خروجی ایمن با نظر اداره راهداری، وجود نماز خانه و سرویس های بهداشتی در خور زائرین امام هشتم و امکان استقرار نهادهای امدادی و انتظامی از امکانات پیش بینی شده در این مجتمع است.

این‌مجموعه باید برای مدیریت شهری الگو باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور در آیین افتتاح این مجتمع با تبریک هفته دولت گفت: شهروندان نیشابوری هر جا اقدامی انجام دهند ما پشتیبان آن ها خواهیم بود.

علیرضا قامتی افزود: بعضی از مجموعه های دولتی می خواستند برای این مجموعه مانع ایجادکنند که به مدیریت این مجموعه گفتیم این کار را انجام دهید ما خودمان آن را افتتاح می کنیم‌.

وی خاطر نشان کرد: این طرح یک نمونه و الگو است و به مجموعه مدیریت شهری می گویم این مسیر را ادامه داده و از این مجموعه الگو گرفته و نگران هیچ موضوعی نباشید.
معاون استاندار ادامه داد: باید مدل به این صورت باشد که خدمات ارائه شود، ایمنی برقرار باشد و از سوغات و صنایع دستی نیشابور در مجتمع ها استفاده شود.

قامتی بیان کرد: چهره شهر نیشابور باید در خور مردم نیشابور باشد ولی هم‌اکنون نیست که با این اقدام و طرح های مشابه آن می توانیم به نقطه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه از طرح های اینچنینی حمایت خواهیم کرد افزود: امیدوارم تا زمانی که در این شهر هستم سراسر ورودی نیشابور به این زیبایی باشد تا زائران و گردشگرانی که از نیشابور عبور می کنند از این فضا و فرهنگ نیشابور لذت برده و از خدمات آن بهره مند شوند.

مجموعه باروس در چهارچوب سیاست های گردشگری شهرستان است

معاون عمرانی فرمانداری نیشابور نیز در این مراسم گفت: سیاستی که مدیریت شهری به دنبال آن است و فرماندار محترم نیز در کارگروه های مختلف تاکید کرده اند بحث توقف گردشگر و زائر در محدوده شهر نیشابور است.

گیاهی افزود: بر این اساس دیدگاه و سیاست شهر این است که در حدفاصل ۱۳ کیلومتر کمربندی و فضاهای پیرامونش که به عنوان کریدور شرق به غرب محسوب می شود‌ بتوانیم با تعریف ضوابط و تغییر کاربری هایی شرایطی را فراهم‌کنیم که گردشگران و زائرین علی ابن موسی الرضا خدمات بهتر و شایسته تری دریافت کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری مکاتبه ای انجام داده که برای این موضوع مشاوری در نظر گرفته شده تا از پل دولت آباد تا بلوار آزادگان بررسی های لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: مجموعه باروس نیز شامل کارکردهای خدماتی، پذیرایی‌و اقامتی است که در چهارچوب سیاست های شهری احداث شده است.

از احداث مجموعه های مانند باروس قطعا حمایت خواهیم کرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور نیز گفت: قطعا وجود چنین مجموعه هایی در ورودی و خروجی شهرستان نقش زیادی در جذب و توقف مسافر خواهد داشت که به تبع آن منافع اقتصادی برای شهروندان ما خواهد داشت.

اسماعیل اعتمادی افزود: در این مجتمع ها هم عرضه سوغات و صنایع دستی را داریم و هم پذیرایی و اقامات می توانیم داشته باشیم و قطعا از احداث مجتمع هایی مانند باروس که بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است حمایت خواهیم کرد.