مجموعه خدماتی رفاهی سلسله‌الذهب الگویی ماندگار برای آیندگان است
مجموعه خدماتی رفاهی سلسله‌الذهب الگویی ماندگار برای آیندگان است
دادستان نیشابور گفت: مجموعه خدماتی رفاهی سلسله‌الذهب الگویی ماندگار برای آیندگان است و پیشرفت این طرح مدیون صبر و اعتماد سهامداران صندوق علویه می‌باشد.

سید محد حسینی طی بازدید از روند احداث جایگاه سوخت‌ مجموعه خدماتی رفاهی سلسله‌الذهب در حاشیه اتوبان نیشابور- سبزوار اظهار داشت: با مدیریت خوبی که در این قضیه صورت گرفته به زودی شاهد به ثمر نشستن این‌ طرح خواهیم بود و امیدواریم دیگر شاهد این نوع اتفاقات نباشیم.
وی تاکید کرد: در خصوص موسسات، تعاونی اعتباری و مالی توصیه ما این است که شهروندان فریب سودهای بیش از نرخ ابلاغی بانک مرکزی را که از طرف موسسات و تعاونی‌های غیرمجاز داده می‌شود را به هیچ عنوان نخوردند زیرا تجربه نشان داده این موسسات و تعاونی‌ها که بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار سود می‌دهند فرجام خوبی ندارند، مبادا حرص و ولع برای دریافت سود بیشتر همه سرمایه از بین برود.
وی ادامه داد: در خصوص شرکت‌هایی هم که به ظاهر به موجب قانون تجارت الکترونیک از وزارت صمت ممکن است پروانه هم داشته باشند و ظاهر فریبنده داشته و ماهیت هرمی دارند اصلا نروند و مبادا هیجانات و وعده‌های جذاب باعث شود بعد از مدتی که اعتمادها جلب شود با کلاهبرداری‌های چند میلیاردی مواجه شویم، یکی از دلایل اینکه زمینه کلاهبرداری‌های کلان شکل می‌گیرد اعتماد کردن سریع است و بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضایی اگر چه از نظر مالباخته عنوان‌ کلاهبرداری دارد ولی در انتها می‌بینیم که این مالباخته صرفا دربرابر یک مجموعه از دروغ‌های فریب خورده و به خاطر بدست آوردن سود بیشتر خیلی راحت تحت تاثیر دروغ قرار گرفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس به عنوان یک‌ مقام‌ قضایی این نکته را لازم است که خدمت شهروندان عرض کنم اگر روند اعتماد به اشخاص با دقت بیشتری انجام شود بیش از ۹۰درصد پرونده‌های کلاه‌برداری تشکیل نمی‌شود.


مدیر تصفیه صندوق علویه هم گفت: تا کنون حدود ۲۶ هزار نفر از مالباختگان صندوق علویه در نیشابور با مبلغ حدود ۲۷۰ میلیارد ریال باقی مانده‌اند که این میزان از طلبکاری‌ها برای هر نفر از پنجاه هزار تا ۸۰۰ میلیون تومان را شامل می‌شود.
محمود عابدی افزود: این مجموعه در قالب شرکت سهامی خاص مروارید پردیس شرق نیشابور بوجود آمده و تاکنون سه و نیم میلیارد تومان هزینه شده است و تا پایان کار در کل ۶میلیارد تومان هزینه می‌گردد.
وی اظهار داشت: جمع آورده سهامداران در این طرح پنج و نیم میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر ملک صندوق علویه در نیشابور تحت توقیف بانک اقتصاد نوین است.
وی بیان کرد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم نتیجه پیگیری‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم، تلاش‌های دادستان و نیروی مقاومت بسیج است که موجب شد بخشی از اموال این موسسه برای جبران ضرر مالباختگان جمع‌آوری و به این مسیر هدایت شود.
صندوق علویه نیشابور در اسفند ماه ۱۳۹۳ با ۱۵ سال سابقه در ارائه تسهیلات با اعلام ورشکستگی تعطیل شد و از آن زمان تا کنون جمع زیادی از سپرده‌گذاران در این صندوق با چالش های فراوانی برای بازپس گیری سپرده خود رو به رو بوده اند.
با اعلام ورشکستگی این صندوق در اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ هیات مدیره صندوق علویه طی جلسه‌ای مدیر تصفیه‌ای برای تعیین اموال صندوق انتخاب کرد.