قضات به حبس های کوتاه مدت و مجازات های جایگزین رو بیاورند
قضات به حبس های کوتاه مدت و مجازات های جایگزین رو بیاورند
دادستان نیشابور گفت: هرچه جمعیت زندان کمتر باشد اصلاح زندانی راحت تر خواهد بود، خصوصا با شرایطی که زندان نیشابور دارد قضات باید حبس های کوتاه مدت و مجازات های جایگزین را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام غلام رضا اکبری مقدم  در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان نیشابور افزود: اشتغال بعد آزادی زندانی تاثیر زیادی بر برنگشتن زندانی به زندان دارد، اگر جامعه زندانی را پذیرش نکند و کارخانه دار ها هم به آن ها کار ندهد دچار مشکل خواهیم شد. وی خاطر نشان کرد: در همین راستا اگر هر کارخانه در نیشابور یک زندانی ازاد شده در سال را به کار گیرد با توجه اینکه ۶۰۰ نفر بند بسته داریم اقدام موثری در این زمینه انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: باید برای خانواده های زندانیان کار فرهنگی انجام دهیم که برای آزادی عزیزانشان متوسل به هرکاری نشوند.

نزاع‌های جمعی عامل افزایش جمعیت کیفری نیشابور است

معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: یکی از علت‌های افزایش جمعیت کیفری در نیشابور نزاع‌های جمعی است که امیدواریم با انجام کارهای فرهنگی این آسیب اجتماعی کاهش یابد.
حجت الاسلام سیدرضا موسوی مهر افزود: زندان این شهرستان از نظر تراکم جمعیتی در استان تراکم‌ بالایی دارد و وقتی تراکم در زندان زیاد شود آسیب‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای کاهش جمعیت کیفری استفاده از پابندهای الکترونیکی در دستور کار اداره زندان قرار دارد و این استان در حوزه استفاده‌ از این پابندها برای زندانیان رتبه ۱۴ را در کشور دارد.

معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: چند سال است که قضات در استان به مجازات‌های جایگزین حبس روی آورده‌اند که رویکرد بسیار خوبی است. 
وی افزود: طی یک سال گذشته یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال از سوی اداره زندان‌ها به زندان نیشابور اختصاص یافت که به همین میزان نیز از سوی زندان نیشابور جمع آوری شد و از این محل ۲۳ نفر آزاد شدند همچنین طی این مدت ۸۷ نفر با کمک خیران و ستاد دیه در نیشابور از زندان آزاد شدند.

مشکلات زندانیان و خانواده هایشان یک تراژدی غم انگیز است

امام جمعه نیشابور نیز در این مراسم گفت: مشکلات زندانیان و خانواده هایشان یک تراژدی غم انگیز است. حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: افرادی که در زندان هستند جزوی از جامعه و خانواده ما هستند و هر درد و رنجی که به آن ها وارد شود برای ما نیز هست چون همه ما در برابر آسیب های جامعه مسئولیت داریم.

اولویت شورای تامین کاهش آسیب های اجتماعی است

فرماندار نیشابور هم گفت: اولویت شورای تامین شهرستان کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
علیرصا قامتی افزود: شکل گیری انجمن‌ها و مراکز خیریه می‌توند در کاهش این آسیب‌ها موثر باشد و نسبت جمعیت زندانیان در نیشابور نسبت به پارسال کاهش چشمگیر داشته است.
وی با بیان اینکه در چند بخش دچار آسیب‌های جدی هستیم ادامه داد: برای کاهش معضل طلاق و نزاع‌های اجتماعی نوع فرهنگ خانواده‌ها و فرهنگ اجتماعی نیازمند بازنگری جدی است که فعالان فرهنگی نقش موثر در کاهش این آسیب‌ها دارند.

درآمد پایدار ۵۴۰ میلیون ریالی انجمن حمایت از زندانیان نیشابور

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان نیشابور نیز در این مراسم گفت: با اقدامات زیر ساختی و طرح های درآمدزایی که در انجمن حمایت از زندانیان صورت گرفته هم اکنون این انجمن ماهیانه ۴۵۰ میلیون ریال درآمد پایدار دارد. حسن شاملی افزود: رویکرد ما تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده ها است. وی با اشاره به افتتاح طبقه اول ساختمان انجمن حمایت از زندانیان گفت: برای این ساختمان ۵ میلیارد ریال هزینه شده است. وی ادامه داد: با افتتاح این طبقه که شامل سه واحد تجاری با متراژ کلی ۴۳۰ متر مربع است، ۱۳۵۰ متر مربع از فضای کلی ساختمان قابل بهره برداری شده است که برای آن تاکنون ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.







  • منبع خبر : خاتون شرق