قسمت پژوهشی جشنواره‌ها لنگ می‌زند
قسمت پژوهشی جشنواره‌ها لنگ می‌زند
داور جشنواره هنرهای تجسمی جشنواره فجر گفت: قسمت پژوهشی جشنواره‌ها لنگ می‌زند و دستاوردها بدون نقد، بررسی و برنامه ریزی برای آینده رها می‌شود‌. در حالی‌که می‌توان به درستی گرایش، علایق جامعه هنری را شناخت و برا اساس آن برنامه‌های راهبری درستی را برای آینده تبیین کرد.

آرمان یعقوب‌پور عضو هیات علمی گروه نقاشی دانشگاه نیشابور که به عنوان داور جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش رشته نقاشی دعوت شده است گفت: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که تحت عنوان طوبی زرین ۱۴۰۰ برگزار می شود، با رویکرد هنرمتعالی برای مردم، هنری خلاق، وحدت بخش، امیدآفرین، هویتمند و زمینه ساز نوین اسلامی برنامه ریزی شده و از ۱۵ تا ۳۰ بهمن برگزار می شود.
وی افزود: در این جشنواره تمامی آثار مربوط به رشته‌های نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، تصویرسازی، سرامیک، طراحی گرافیک، خوشنویسی و انیمیشن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این جشنواره در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی و هنری صبا موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است و اختتامیه آن جمعه ۱۳ اسفندماه برگزار می شود.
دکتر آرمان یعقوب‌پور داور رشته نقاشی این جشنواره در ادامه گفت: در بخش رشته نقاشی ۳ استاد با قضاوت در ۳ فضای متفاوت سبک‌های نقاشی آثار را داوری کردند،این اولین بار است که از استاد گروه نقاشی دانشگاه نیشابور نیشابور برای داوری در رشته نقاشی جشنواره فجر دعوت شده است.
عضو هیات علمی رشته نقاشی دانشگاه نیشابور خاطرنشان کرد: جشنواره از سطح متوسطی برخودار بود. تعداد شرکت کنندگان و استقبال از جشنواره بسیار خوب بود که در نهایت ۵۸ اثر انتخاب شده به مدت ۲ هفته در فرهنگستان صبا در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
وی در ادامه گفت: علاقه مهمترین شرط موفقیت اثر هنری است. از این رو اثر هنری زمانی شکل می‌گیرد که علاقمند باشید و اثر خودتان را بدون تقلید ارائه دهید. علاوه بر این تمرین و ممارست هم نقش بسیار موثری در خلق آثار موفق هنری دارد. جشنواره‌های هنری در سراسر دنیا هم در حقیقت یک جور شناسایی هنرمندان است. در این جشنواره‌ها گرایش فضای هنری جامعه به خوبی دیده می‌شود. از این رو روند جشنواره‌ها را در آثار ارسالی می‌توان تحلیل و گرایش هنری جامعه را نقد و بررسی کرد تا سازمان‌های مرتبط بر اساس آن برای آینده برنامه ریزی انجام دهند.
این عضو هیات علمی دانشگاه نیشابور اظهار کرد: قسمت پژوهشی جشنواره‌ها لنگ می‌زند و دستاوردها بدون نقد، بررسی و برنامه ریزی برای آینده رها می‌شود‌. در حالی‌که می‌توان به درستی گرایش، علایق جامعه هنری را شناخت و برا اساس آن برنامه‌های راهبری درستی را برای آینده تبیین کرد.

  • منبع خبر : فارس