قتل با اسلحه شکاری
قتل با اسلحه شکاری
شامگاه سه شنبه ۱۱ خردادماه صدای شلیک گلوله سکوت شبانه بلوار شهید بهشتی را شکست. لحظاتی بعد از این شلیک بهت آور صدای بوق ممتد خودروها و ترافیک در این بلوار نشان از حادثه‌ای دلخراش می‌داد.

رهگذران نگران در حالی بالای سر دو فرد گلوله خورده تجمع کردند که مضطرب و نگران منتظر حضور نیروهای امنیتی و امدادی بودند. هنوز دقایقی بیشتر از این حادثه نگدشته بود که در فضای مجازی بازار شایعات و اخبار خیلی زود داغ شد. گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی از کشته شدن یک از مصدومین خبر می‌داد اما خبری از منابع رسمی درباره این اتفاق هولناک منتشر نشد و یرهنگ حسینعلی‌زاده فرمانده جدید نیروی انتظامی نیشابور هم طی تماس خبرنگار خاتون شرق تایید این خبر را به بازپرس ویژه قتل ارجاع داده و پاسخی در این رابطه نداد، تا اینکه صبح روز بعد حسینی دادستان نیشابور پس از جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان و در حال ترک این جلسه در پاسخ به خبرنگاران رسما این خبر را تایید کرد.
در همین رابطه دادستان نیشابور گفت: شب گذشته در پی درگیری و نزاع در نیشابور یک نفر به ضرب گلوله کشته شده است. سید محمد حسینی افزود: در این درگیری که از سلاح گرم استفاده شده بود یک نفر دیگر نیز مجروح شده است.
وی خاطر نشان کرد: تا این لحظه هیچ فردی در این رابطه دستگیر نشده اما تمامی دستورات لازم برای پیگیری سریع و قاطع این پرونده به دستگاه های مربوطه داده شده است. این خبر نیز به سرعت در فضای مجازی پیچید و گمانه زنی ها در خصوص فرار متهمین را تقویت کرد.
لازم به ذکر است امروز در عصر ارتباطات سرعت انتقال اخبار و مطالب بین مردم بسیار زیاد است و هر کسی در سطح شهر کوچکترین اطلاعی از این موضوع داشته باشد می تواند به سرعت آن را به سایرین انتقال دهد و در همین رابطه گمانه زنی‌ها و شایعات پیرامون این حادثه در غیاب اخبار رسمی به اوج خود رسید. مطابق اخبار غیر موثقی که در فضای مجازی منتشر شد گویا دو خانواده درگیر در این پرونده از گذشته اختلافات شدیدی با یکدیگر داشته اند و رد پای پرونده یک قتل دیگر در سالیان دورتر در این حادثه هولناک دیده می‌شود‌ اما در این میان انتشار استوری‌هایی در صفحه اینستاگرام یکی از نزدیکان مقتول نیز بر ابعاد پیچیده این پرونده افزود.
این فرد با انتشار سلسله استوری‌هایی در صفحه اینستاگرام خود به رجز خوانی و تهدید خانواده قاتل پرداخت و از گرفتن انتقام در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
عصر پنجشنبه ۱۳ خرداد سرانجام اولین خبر از جانب فرماندهی انتظامی نیشابور پس از گذشت نزدیک به ۴۸ ساعت از این اتفاق منتشر شد و مطابق آن فرمانده انتظامی جدید نیشابور ضمن تشریح جزئیات بیشتر از این‌ واقعه با انتشار تصاویر متهمین خواستار همکاری مردم برای شناسایی ایشان شد.
پلیس با دستورات تخصصی مقام قضایی وارد عمل شده است
در همین ارتباط سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور از دستورات ویژه برای پیگیری سریع پرونده قتل با هدایت تخصصی مقام قضایی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده گفت: درگیری خونینی در یکی از محله های نیشابور ساعت ۲۱:۲۷ روز یازدهم خرداد ماه امسال به فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که با توجه به اهمیت موضوع ماموران انتظامی بلافاصله در محل مورد نظر حاضر شدند.
وی افزود: بررسی های اولیه کارآگاهان ‌پلیس آگاهی نیشابور نشان می داد در این درگیری از اسلحه شکاری استفاده شده که متاسفانه مردی ۴۲ ساله جان باخته و یک نفر دیگر هم مصدوم‌ شده است.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور گفت: با هماهنگی قضایی ویژه قتل مصدوم‌ به بیمارستان انتقال یافت و کارآگاهان تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان این پروژه آغاز کردند
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد :کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی نیشابور با اقدام های گسترده اطلاعاتی ۲متهم اصلی پرونده را تحت تعقیب قرار داده اند و تلاش برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده که به خاطر اختلاف های قبلی باهم درگیر شده اند ادامه دارد.
سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده با اشاره به دستور بازپرس ویژه قتل مبنی بر انتشار تصاویر متهمان در جراید کثیرالانتشار از مردم عزیز خواست در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی در این رابطه بلافاصله مراتب را به مرکز ۱۱۰ و یا شماره تلفن پلیس آگاهی نیشابور ۴۳۳۵۳۱۱۸ اطلاع دهند.