فولادیار پیشرو در ایجاد اشتغال پایدار روستایی
فولادیار پیشرو در ایجاد اشتغال پایدار روستایی
فرماندار نیشابور گفت: فولادیار به عنوان معین اقتصادی گام‌هایی منطقی در جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر برداشته است.

علیرضا قامتی طی بازدید از مراحل احداث فاز اول کارخانجات تولید آهک صنعتی فولادیار نوین در شهرک صنعتی عطار نیشابور افزود: کاهش فواصل در تولید موجب ایجاد ارزش افزوده و کاهش هزینه‌ها است که شاهد این اتفاق با احداث این کارخانه توسط فولادیار هستیم.
وی اظهار داشت: صنعت ساختمان ۳۰درصد از تولید اشتغال را به خود اختصاص داده و ۳۰ درصد از هزینه‌های ساختمان هم مشمول فولاد می‌گردد که نشان‌دهنده اهمیت فولاد است.
وی بیان کرد: بدین‌ترتیب ۳۰درصد از اشتغال کل کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف صنعتی مربوط به فولاد و فرآورده‌های فولاد است و هر گام جزئی در ایجاد ارزش افزوده و کاهش هزینه‌ها در این بخش تاثیر مستقیم بر اقتصاد و اشتغال منطقه و کشور دارد.
وی عنوان کرد: ایجاد این کارخانه و کاهش فاصله تاثیرات مثبتی بر کاهش پرخاشگری‌های اجتماعی دارد و باید بستر لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی عطار فراهم کرد.
مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: آهک و دولومیت از نیازهای اساسی فولاد خراسان است و برای رفع این نیاز تصمیم گرفته شد مجموعه‌ای در نزدیکی فولاد خراسان احداث گردد.
کسری غفوری افزود: در این چارچوب طرح‌های مطالعاتی آن انجام شد و از تیرماه ۱۳۹۸ طرح احداث آن به صورت برنامه محور آغاز شد و فولاد خراسان برای به ثمر رسیدن آن در بخش مالی و تامین تجهیزات حمایت‌های لازم را می‌کند و به موازات آن هم امیدواریم طرح توجیهی احداث خط تولید دوم این کارخانه هرچه سریعتر ارائه شود.
مدیر شهرک‌های صنعتی نیشابور و فیروزه گفت: حدود ۳۵۰ هکتار از سه هزار هکتار شهرک صنعتی عطار به بخش فولادی اختصاص یافته است.
حسین سراج افزود: در این شهرک نیازمند یک خط اختصاصی ریلی برای ارسال محصولات صادراتی هستیم که امیدواریم با مشارکت مجتمع فولاد خراسان امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر آن را ایجاد کنیم.

به همت فولادیار سه تعاونی روستائی معین اقتصادی ایجاد شده است


مدیر عامل شرکت فولادیار در این بازدید گفت: برای تامین نیاز این کارخانه از معادن درخت جوز و منطقه ماروس استفاده می‌شود که موجب ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود و در این قالب سه تعاونی روستائی معین اقتصادی درخت سنجد، ماروس و تقی‌آباد ثبت شده و روزانه ۸۰۰ تن سنگ آهک از این طریق به این کارخانه منتقل می‌گردد.
سید محمد علی موسوی فرد افزود: برای این تعاونی‌ها درخواست خرید ماشین آلات برای ایجاد شرکت حمل و نقل داده شده که موجب ایجاد اشتغال پایدار دیگری می‌گردد.
وی اظهار داشت: در گام‌بعدی شرکت فولادیار به عنوان معین اقتصادی با ایجاد کارگاهی متشکل از زنان این سه روستا ۴۵ نفر را برای تولید لباس کار برای کارخانه‌های نیشابور به کار گرفته است‌.
ویربیان کرد: پیش از این آهک مورد نیاز فولاد خراسان از تربت حیدریه و سیمان مشهد تامین میشد که با وجود معادن آهک مرغوب در نیشابور مجوزهای لازم برای احداث این کارخانه گرفته شد و در شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

  • منبع خبر : خاتون شرق