فوت ۵ دانش آموز و ۲۱ معلم بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان رضوی
فوت ۵ دانش آموز و ۲۱ معلم بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان رضوی
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که «244 نفر از همکاران ما در مدارس و 232 نفر از دانش‌آموزان خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌اند»، افزود: 21 نفر از همکاران ما و همچنین پنج دانش‌آموز در خراسان رضوی به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

خدابنده در خصوص تعداد معلمان و دانش‌آموزان مبتلا به کرونا، اظهار کرد: آمار دقیقی از معلمان و دانش‌آموزان خراسان رضوی که به کرونا مبتلا شدند در دسترس نیست، آماری که ما از معلمان و دانش‌آموزان مبتلا به کرونا داریم، ممکن است دقیق نباشد، ممکن است موارد متعددی مبتلا شده اما به ما اطلاع نداده باشند. وی افزود: اگر دانش‌آموزی به مدرسه نمی‌آید، معنی آن این است که می‌خواهد از آموزش مجازی استفاده کند، ما نمی‌توانیم همه غایبان را چک کنیم که آیا مریض هستند، به کرونا مبتلا شدند  یا سالم هستند و در خانه آموزش مجازی را دریافت می‌کنند، مگر مواردی که خانواده دانش‌آموز ابتلا به کرونا را  به مدرسه اطلاع دهند.

خدابنده تصریح کرد: امکان ابتلا به کرونا در این معلمان و دانش آموزان نیز مانند اقشار دیگر جامعه وجود دارد. ما مستنداتی مبنی بر این که اعلام کنیم بازگشایی مدارس سبب افزایش ابتلا به ویروس کرونا در افراد شده است، نداریم. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که خانواده دانش‌آموز مختار است فرزند خود را به مدرسه بفرستد یا خیر. ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده باتوجه به این که وضعیت شیوع کرونا در استان و شهرستان‌های ایران متفاوت است، تصمیم‌گیری درخصوص کلاس حضوری مدارس به ستاد کرونای استان واگذار شود. خدابنده افزود: ستاد کرونای استان باید تصمیم بگیرد در کدام شهرستان‌، روستا، بخش و… استان کلاس حضوری وجود داشته باشد یا خیر.

از این  به  بعد ستاد کرونای استان در خصوص کلاس‌های درس حضوری تصمیم‌گیری خواهد کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص کلاس‌های حضوری در مدارس چیست؟ اظهار کرد: ما در زمان بازگشایی مدارس، مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کردیم، مصوبه ستاد کرونا این بود که کلاس‌ها حضوری برگزار شود، ما خود را ملزم به رعایت مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان می‌دانیم و هر تصمیمی که ستاد کرونای استان بگیرد، اجرایی خواهیم کرد. وی گفت: آموزش و پرورش استان نظر خود را درباره ادامه کلاس‌های حضوری در مدارس، در ستاد کرونای استان اعلام خواهد کرد و هرتصمیمی که ستاد کرونای استان بگیرد ما اجرایی خواهیم کرد.

  • منبع خبر : خراسان