فقط یک هفته برای ارائه برنامه های خود فرصت دارید
فقط یک هفته برای ارائه برنامه های خود فرصت دارید
فرماندار نیشابور گفت: به تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی از امروز تا یک هفته فرصت داده می‌شود منابع و تجهیزاتی را که در اختیارشان قرار دارد و همچنین وضعیت موجود در هر اداره را به صورت مکتوب و مشخص به فرمانداری اعلام کنند و پس از این مدت به هیچ عنوان این گزارش را دریافت نخواهم کرد و فاقد ارزش است.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: تشخیص سریع شیوع کرونا در این شهرستان نشانه توانمندی و هوشیاری مجموعه تیم پزشکی و مدیریت بحران بود و به این معنا نیست که کرونا در استان از نیشابور شروع شده است.
علیرضا قامتی چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور در سال ۱۳۹۹ با گرامیداشت یاد و خاطره محمد حسن صادقی از شهدای فرهنگی نیشابور اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا در نیشابور اعضای شورای تامین این شهرستان برای اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه به طور میانگین روز در میان جلسه تشکیل داده‌اند و به سرعت بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور ایجاد گردید تا ار ایجاد مخاطرات احتمالی برای بیماران سایر بخش‌ها جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: امروز باید بتوانیم در برابر تهدیدات نوین راه‌های مقابله نوین پیش‌بینی کنیم و در آینده شاهد مسائل پیچیده‌تر خواهیم بود و در این چارچوب توجه به پیشرفت و ارتقای فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: اگر از امکانات دولتی در شهرستان نتوانیم به خوبی و به موقع در شرایط بحران استفاده کنیم این یک غفلت و ظلم بزرگ است و در این راستا باید بانک اطلاعاتی تجهیزات و منابع دولتی شهرستان نیشابور هر چه سریعتر تشکیل شود.
وی تصریح کرد: به تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی از امروز تا یک هفته فرصت داده می‌شود منابع و تجهیزاتی را که در اختیارشان قرار دارد و همچنین وضعیت موجود در هر اداره را به صورت مکتوب و مشخص به فرمانداری اعلام کنند و پس از این مدت به هیچ عنوان این گزارش را دریافت نخواهم کرد و فاقد ارزش است.
وی خاطرنشان کرد: در این چارچوب فرصت‌هایی که در بخش‌های مختلف در راستای تحقق جهش تولید فراهم است مشخص شود و مشخص کنید به چه شکل می خواهید نیشابور با توجه به اولویت‌هایش در سال ۱۴۰۴ به برتری برسد.
وی تاکید کرد: هیچ نوع تفکر سیاسی برای عزل و نصب مدیران‌ مطرح نیست و در این راستا باید برنامه های کاری هر سازمان و اداره مشخص و اعلام گردد و مدیرانی که علاقمند ادامه راه به این روش نیستند باید به صورت مکتوب اعلام کنند.
وی یادآور شد: قابل قبول نیست که تلفن همراه مدیران خاموش باشد، اگر مدیری قصد خروج از شهرستان دارد باید مکتوب اطلاع رسانی کند و معاون خود را در این مدت مشخص نماید، اگر نماینده تام‌الاختیار به جلسه می‌فرستید مصوبات آن جلسه را تایید و اجرایی کنید.
وی ادامه داد: امسال با مدیریتی که صورت گرفت در شرایط وقوع بارش و سیلاب مشکلی در سطح محورهای ارتباطی شهرستان بوجود نیامد و از رسانه‌ها هم می‌خواهم اخبار را بر اساس شنیده‌ها منتشر نکنند و مستقیم از مدیر مربوط اخبار را پیگیری کنند.
وی با اشاره به همراهی مردم و خیرین نیشابور برای کمک به اقشار کم‌برخوردار در ایام شیوع کرونا گفت: طی این مدت ۱۳ هزار بسته غذایی برای اقشار کم‌برخوردار با همکاری مردم و خیرین و هماهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده سازی و توزیع شده است.
وی افزود: برای توزیع موثر و هدفمند کمک‌های مردمی در بین اقشار نیازمند باید هماهنگی صورت گیرد و افراد و تشکل‌ها از اقدامات غیرمتمرکز جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: بانکها دقت کنند در این چارچوب گشایش حساب و اختصاص هرگونه شماره حسابی برای تشکل‌های مختلف که دارای پروانه هستند باید بر اساس قوانین و مقررات باشد.


سن ۲۰ درصد از مبتلایان به کرونا در نیشابور کمتر از ۳۰ سال است

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این‌جلسه گفت: سن ۲۰ درصد از مبتلایان به کرونا در نیشابور کمتر از ۳۰ سال است.
محسن عظیمی‌نژاد افزود: اگرچه در نیشابور آمار قابل توجهی از لحاظ ابتلا و مرگ و‌ میر بر اثر کرونا داشتیم ولی مدیریت خوبی هم نسبت به سایر شهرها انجام گرفت به نحوی که ۸۷درصد بیماران بستری طی ای مدت در نیشابور با حال مساعد مرخص شده و هیچ‌کدوم از کادر درمانی هم دچار مخاطره جدی نشدند.
وی اظهار داشت: مهمترین‌ مسئله در مقابله با کرونا عدم آگاهی است و اینکه هنوز راه حل درمانی برای آن پیدا نشده و اگر محدودیت‌هایی ایجاد نکنیم و سیستم بهداشتی را فعال نشود میزان ابتلا و مرگ و میر به شدت افزایش خواهد یافت.
وی با ابراز نگرانی از افزایش رفت‌وآمدها در نیشابور طی روزهای گذشته بیان کرد: اگر ۴۰درصد از طرح محدودیت‌ها اجتماعی به صورت موثر اجرا گردد ۵۰درصد از میزان مرگ‌و میرها بر اثر ابتلا کرونا می‌کاهد و با اجرای موثر ۶۰درصدی این محدودیت‌ها در بین افراد سالخورده و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است به میزان ۳۸ و‌نیم درصد از میزان‌تلفات کاسته می‌شود.

ملت ایران چالش‌ها را تبدیل به نقطه قوت می‌کند

امام جمعه نیشابور گفت: دشمنان تصور می‌کردند شرایط برای ایران در مقابله با کرونا با وجود تحریم‌ها بسیار سخت‌تر از دیگران خواهد بود اما ملت و نظام اسلامی به سفارش قرآن با صبر و تحمل و ایستادگی در سنگر مبارزه چالش‌ها را تبدیل به نقطه قوت می‌کند.
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی با اشاره به اینکه امروز در شرایط بسیار سرنوشت سازی قرار داریم و هر کسی به نوعی تحت آزمون الهی قرار دارد‌ اظهار داشت: امروز دشمنانی که به پایگاههای نظامی خود در کشورها دیگر می‌بالیدند و اقتصاد خود را با راه انداختن جنگ و فروش اسلحه می‌گرداندند در مقابله با این چالش فرو مانده‌اند.
وی بیان کرد: نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید به این معنا است که تولیداتمان باید افزایس ۱۰۰درصدی پیدا کند و ما دارای این توانایی هستیم.
وی با تقدیر از کمک‌های خیرین در ایام شیوع کرونا گفت: در همایش مهر مهدوی شاهد حجم گسترده کمک‌های مردمی و خیرین به اقشار کم‌برخوردار بودیم و امروز هم در رزمایش مردمی‌مواسات و همدلی همه باید با هماهنگی و همدلی تلاش کنیم تا با ایجاد هماهنگی و تمرکز این توانایی شکوه بیشتری در سطح شهرستان نیشابور پیدا کند.
محمد حسن صادقی از شهدای فرهنگی نیشابور متولد ۱۳۲۸ روستای فتح آباد است که در سال ۱۳۶۲ در منطقه کامیاران به شهادت رسید.

  • نویسنده : سعید صفارائی
  • منبع خبر : خاتون شرق