فروردین امسال رکورد بارش های سی ساله نیشابور را شکست
فروردین امسال رکورد بارش های سی ساله نیشابور را شکست
رئیس اداره هواشناسی نیشابور در گفت و گو با خاتون شرق گفت: در پی بارندگی های شدید فروردین ماه امسال رکورد بارش ماه فروردین در سی سال گذشته در نیشابور با فاصله زیادی شکسته شد

رئیس اداره هواشناسی نیشابور در گفت و گو با خاتون شرق گفت: در پی بارندگی های شدید فروردین ماه امسال رکورد بارش ماه فروردین در سی سال گذشته در نیشابور با فاصله زیادی شکسته شد. مهدی بلوکی افزود: در سی سال گذشته فقط سه سال در فروردین ماه بارش بالای ۱۰۰ میلیمتر داشته ایم که شامل سال های ۹۵، ۹۸ و ۹۹ بوده است. مهدی بلوکی افزود: بارش فروردین ماه امسال ۱۴۵ میلیمتر بوده که با فاصله پربارش ترین فروردین سی سال گذشته بوده است. وی با بیان اینکه میانگین دراز مدت بارش فروردین فقط ۴۶ میلیمتر است اظهار کرد: در سی سال گذشته در سه سال زیر ۱۰ میلیمتر، در ۱۱ سال کمتر از ۳۰‌میلیمتر و در ۱۷ سال کمتر از ۵۰ میلیمتر در نیشابور بارش داشته ایم. وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال زراعی۲۸۰‌میلی متر بارندگی داشته ایم که میانگین این آمار در دراز مدت ۲۰۲ میلیمتر بوده است.

بلوکی با اشاره به جایگاه نیشابور در میان شهرهای استان از لحاظ میزان بارس نزولات آسمانی گفت: نکته جالب امسال این است که با توجه به اینکه سیستم ها امسال جنوبی بوده است رتبه های استان در میزان بارش جا به جا شده است. وی بیان کرد: امسال تربت حیدریه، کاشمر و فریمان بارش های بالای ۳۰۰ میلیمتر داشته اند. سبزوار نیز میانگین بارش سالیانه اش از نیشابور بیشتر شده به طوری که در فروردین امسال ۱۶۸ میلیمتر بارش داشته و این اتفاق در حالی رخ داده که میانگین بارش سالیانه این شهر در بلند مدت ۱۵۵ میلیمتر بوده است. به این ترتیب نیشابور پس از شهرهای تربت حیدریه، کاشمر، فریمان، سبزوار و قوچان رتبه ششم میزان بارش ها در استان را تاکنون دارد.