فاز یک مسکن ملی در حال انجام است
فاز یک مسکن ملی در حال انجام است
احسان ارکانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته با آغاز طرح مسکن ملی با مشکل کمبود زمین در نیشابور مواجه بودیم و پارسال با پیگیری‌های انجام شده زمینی در این خصوص تعیین شد و در حال حاضر فاز یک مسکن ملی در حال انجام است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: چند قطعه زمین بزرگ هم که متعلق به آستان قدس و اداره اوقاف است شناسایی شده که به محدوده شهر نیشابور اضافه شود که در صورت موافقت برخی مشکلات طرح تفصیلی نیشابور حل می‌شود.

وی اظهار کرد: برای حل معضل دلالی محصول آلو در شهرستان زبرخان که مدتهاست از سوی کشاورزان مطرح می شود طرح خرید حمایتی با قیمت هر کیلو ۸۰ هزار تومان برای آلوی ممتاز و ۷۰هزار تومان برای آلوی درجه یک در این شهرستان ابلاغ شد و اعلام همین نرخ بر روی قیمت‌‌های دلالان تاثیر گذاشت.
وی افزود: برای بازار دام در منطقه میان‌جلگه نیشابور زمینی از سوی دامداران منطقه معرفی شده و در مرحله صدور اخذ مجوز نهایی هستیم و این بازار بر روی اقتصاد منطقه بسیار موثر است.

وی گفت: پیگیری اخذ مجوز تفکیک حساب واریز درآمدهای شرکت اداره آب‌وفاضلاب نیشابور و استقلال شماره حساب نیشابور از مشهد در دستور کار قرار داشت تا کل درآمد این حوزه به نیشابور بازگردد که در نهایت طی دیدار با وزارت نیرو این موافقت گرفته شد.
ارکانی خاطرنشان کرد: از اعتبارات ملی برای چهار نقطه حادثه خیز نیشابور بودجه در نظر گرفته شده و کارهای اجرایی آن هم آغاز شده است و تا کنون برای کمک به محرومین از بنیاد علوی، مستضعفان و کمیته امداد بیش از ۸۰۰ میلیون تومان در قالب جهیزیه، لوازم التحریر و هزینه پزشک و کمک هزینه مسکن برای نیازمندان اختصاص یافته است‌.
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شفافیت برخی مسئولان و مدیران گفت: خبرنگاران فارغ از مشکلاتی که متحمل می‌شوند مانند برخورد نامناسب برخی از مسئولان و مدیران یکی از ویژگی‌های جذابشان شفافیت است.

وی بیان کرد: حذف ارز ترجیحی بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی ایران است و برای این عملی کردن آن ۴۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
احسان ارکانی شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در صورت اختصاص حداقل ۵۰درصد از منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی به مردم راهگشا است وگرنه عواقب خوبی نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: درخصوص عملکرد تعدادی از وزرا سوالاتی مطرح است و در حال حاضر پرونده استیضاح وزیر کشور، بهداشت، صنعت و معدن و تعاون کار و رفاه اجتماعی روی میز است و من استیضاح وزیر بهداشت را امضا کرده‌ام.
ارکانی گفت: بودجه محرومیت ‌زدایی برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و سهم نیشابور، فیروزه و زبرخان از این بودجه ۹۸ میلیارد تومان در چهار حوزه نوسازی مدارس، بهداشت، راه و آب است و از این بودجه ۵۷ میلیارد مربوط به نیشابور،۱۰ میلیارد زبرخان و ۳۱ میلیارد مربوط به فیروزه است.

امروز خبرنگاران ما شفاف ترین اشخاص جامعه هستند و هر خبری که منتشر می‌کنند با نام و مسئولیت خودشان است و این شفافیت ستودنی است، ای کاش همه ما این طور بودیم و این نکته ظریف نشان‌دهنده اوج شجاعت خبرنگاران است.
ارکانی افزود: البته شفافیت هزینه دارد و خبرنگاران این هزینه را می‌پردازند اما ترسوها توان و جرات آن را ندارند و مجبورند در پستوها حرف بزنند و اگر هم حرفشان منتقل شد مسئولیت آن را نمی‌پذیرند که این اوج بزدلی است ولی خوشبختانه خبرنگاران ما در نیشابور اوج این شفافیت هستند و جا دارد دستمریزاد عرض کنم.