فاز اول استادیوم انقلاب بعد ماه رمضان افتتاح می شود
فاز اول استادیوم انقلاب بعد ماه رمضان افتتاح می شود
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: فاز اول استادیوم ۵ هزار نفری نیشابور که شامل زمین چمن، سکوی تماشاچیان، رختکن، سیستم نوری و رینگ های اطراف زمین است بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح می شود و برای تکمیل فاز دوم این مجموعه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: بابت هر ماه ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به باشگاههای ورزشی مجوز دار این استان که به خاطر شیوع کرونا تعطیل بوده‌اند پرداخت می‌گردد.
فرزاد فتاحی دوشنبه طی بازدید از روند تکمیل احداث استادیوم انقلاب نیشابور افزود: اسامی این باشگاهها به وزارت ورزش و جوانان اعلام شده و طی همین هفته مراحل نهایی پرداخت این تسهیلات مشخص شده و باشگاه‌های واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
وی اظهار داشت: بابت تعطیلی سه ماه گذشته هر باشگاه‌ ورزشی می‌تواند ۴۸۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کند.
وی بیان کرد: باشگاه‌های ورزشی یکی از بخش‌هایی است که همراه سایر صنوف همراهی خوبی با دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته‌اند و مدتی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده اند متحمل ضرر و زیان‌هایی شده‌اند.
وی عنوان کرد: باشگاه‌های ورزشی جزو اماکن پرخطری هستند که هنوز دستور بازگشایی آنان صادر نشده و برآورد ما این است که ماهانه بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال باشگاه‌های ورزشی در این استان اجاره پرداخت می‌کنند.
وی تصریح کرد: کلیه اجاره‌های آن دسته از اماکنی که از طرف دولت به بخش خصوصی واگذار گردیده بخشیده شده و با همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مکاتبه شده تا آنان هم اجاره‌ای از این بابت دریافت نکنند که اغلب آنان همکاری کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: با مالکان باشگاه‌های ورزشی در بخش خصوصی هم در این خصوص مکاتباتی برای جلب همکاری ایشان انجام شده تا باشگاه‌های ورزشی بتوانند با آرامش بیشتری بازگشایی کنند.
وی افزود: پس از اعلام ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی اماکن ورزشی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی جدید در خصوص بازگشایی و نحوه فعالیت‌های تیم‌های ورزشی تصمیم گیری و اطلاع‌رسانی می‌گردد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: به طور کلی سال ۹۸ سال سختی از نظر بودجه‌ای بود به طوری‌که ۶۹ درصد اعتبارات این بخش به خاطر شرایط اقتصادی کم شد.
کاوه افزود: در سال ۹۷ در بخش اعتبارات ورزشی ۱۳۴ میلیارد ریال درقالب فصل پنج اختصاص یافت اما در سال ۹۸ این بودجه به ۴۰ میلیارد ریال رسید.
وی اظهار داشت: در بخش اعتبارات عمرانی نیز حدود ۴۷۰ میلیارد ریال بودجه داشتیم که فقط ۸ درصد تخصیص پیدا کرد و ۹۰ طرح باید در سطح استان تا پایان سال افتتاح می کردیم که به خاطر همین موضوع با مشکل مواجه شدیم.
وی بیان کرد: تا قبل از عید ۹ خانه جوان در سطح استان باید به بهره‌برداری می‌رسید اما با توجه به شرایط پیش آمده ممکن نشد.
وی افزود: این مجموعه ها نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و حتی هفت میلیارد ریال از اعتبارات دیگر بخش ها به این طرح‌ها تزریق شده است.
وی بیان کرد: مراحل احداث خانه جوان نیشابور هم پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم تا یکی ۲ ماه آینده با تزریق بودجه به بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: در هر شهرستان باید ۲۰ سمن مجوز دار وجود داشته باشد تا خانه جوان آن را بتوانیم راه اندازی کنیم که در این حوزه باید بیشتر کار شود.
وی خاطرنشان کرد:اعتبارات خوبی برای بخش جوانان و سمن های این حوزه در نظر گرفته شده است و در سال ۹۷ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و در سال ۹۸ مبلغ ۱۴ میلیارد ریال از اعتبارات فصل ۵ به این بخش اختصاص یافت در حالی که این بودجه در سال ۹۶ مبلغ سه میلیارد ریال بوده است.

  • منبع خبر : خاتون شرق