طرح های ۳۰گانه شهرداری نیشابور با اعتبار ۱۶۰میلیارد تومان به بهره برداری رسید
طرح های ۳۰گانه شهرداری نیشابور با اعتبار ۱۶۰میلیارد تومان به بهره برداری رسید
خاتون‌شرق- سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور نهم اردیبهشت ماه هم‌زمان با روز شوراها در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح های ۳۰گانه شهرداری نیشابور گفت: شهرداری نیشابور طی چند ماه گذشته اجرای ۳۰طرح عمرانی و فرهنگی را با اعتباری بالغ بر ۱۶۰میلیارد تومان آغاز کرد...

سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور نهم اردیبهشت ماه هم‌زمان با روز شوراها در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح های ۳۰گانه شهرداری نیشابور گفت: شهرداری نیشابور طی چند ماه گذشته اجرای ۳۰طرح عمرانی و فرهنگی را با اعتباری بالغ بر ۱۶۰میلیارد تومان آغاز کرد و در بین این طرح‌ها مهم‌ترین طرح احداث بلوار ۴۵متری سردار شهید سلیمانی به طول ۲ونیم کیلومتر با اعتبار ۲۵میلیارد تومان بود.


وی افزود: بلوار شهید سلیمانی حد فاصل مرز محدوده شهری و خارج از محدوده شهری قرار دارد و طی ۲دهه گذشته شهرک فیروزه در این محدوده شکل گرفته و از لحاظ تردد وضعیت مناسبی نداشته است.
وی اظهار کرد: سه دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم‌ پزشکی و دانشگاه نیشابور در قالب پردیس دانشگاهی به وسعت ۲۰۰هکتار در این محدوده واقع شده و دانشجویانی از سراسر کشور در این دانشگاه‌ها حضور دارند و مهمان نیشابور هستند و احداث این محور تردد دانشجویان و ناوگان اتوبوسرانی را تسهیل می‌کند.


وی با اشاره به اینکه در انتهای این بلوار طرح احداث مسکن‌های ملی در زمینی به وسعت ۳۶هکتار در حال انجام است گفت: احداث این بلوار در تسهیل در ترافیک این شهرک‌های شمالی بسیار موثر است همچنین با همکاری شرکت توزیع برق امکانات لازم برای برق‌رسانی به سرعت به این طرح اختصاص یافت و هم‌زمان با تکمیل این بلوار روشنایی آن هم تامین شد همچنین با همکاری شورای شهر جاده سمت شرق این بلوار به عنوان جاده سلامتی تعریف شده است.

وی افزود: در ساعات اوج ترافیک این بلوار در تسهیل ترافیک شمال به جنوب شهر بسیار موثر است و شهروندان‌ ساکن در شمال شهر می‌توانند به سرعت بدون گذشتن از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: اجرا و بهره‌برداری از بلوار سردار سلیمانی با اعتبار ۲۵میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین طرح های عمرانی شهرداری نیشابور است و تاکنون اجرای طرحی با این حجم و اعتبار در شهرداری نیشابور سابقه نداشته و همچنین با کارجهادی پرسنل شهرداری نیشابور این طرح های عمرانی که برای اجرای آنها هشت ماه زمان در نظر گرفته شده بود طی ۲ماه و نیم اجرا و به بهره‌برداری رسید.


وی گفت: در ارتباط با این طرح طی ۱۰سال گذشته در تاریخ شهرداری نیشابور تولید ۸۰۰تُن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری نیشابور سابقه نداشته اما با تلاش همکاران در سازمان عمران و بازآفرینی طی۲روز متوالی این میزان آسفالت تولید شده و به مصرف رسید.
وی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شهرداری وشورای شهر در دوره ششم تقسیم عادلانه امکانات شهرداری در همه نقاط شهری است و با توجه به‌ ظرفیت‌های موجود در شهرداری نیشابور پس از این طرح خدمت به مناطق محروم نیشابور در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به‌ سرعت عملکرد شهرداری آماده افتتاح یک پروژه دیگر در دهم تیرماه آتی همزمان با ورود امام رضا هستیم.
میرفانی گفت: از طرح‌هایی که شهرداری نیشابور در مناطق کم‌برخوردار به بهره‌برداری رسانده طرح پارک معموره‌ای با اعتبار ۲میلیارد تومان است که در کنار آن یک زمین ورزشی هم احداث شد و همچنین یک زمین چمن مصنوعی هم در پارک‌گلریز با اعتبار ۷۰۰میلیون تومان احداث و به بهره‌برداری رسید.


شهردار نیشابور گفت: هم‌زمان با احداث بلوار شهید سلیمانی بلوار مقاومت هم با اعتبار پنج میلیارد تومان، ادامه بولوار ملاصدرا با اعتبار ۳۶میلیارد تومان، خرید ۱۷ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۲۹میلیارد تومان و احداث گذر فرهنگ و هنر با مشارکت بخش خصوصی از دیگر طرح‌های شهرداری است.
وی همچنین احداث دیوار ساحلی بولودر سردار شهید سلیمانی با اعتباری سه میلیارد تومان، احداث مجموعه ورزشی شهدای مدافع سلامت با مشارکت بخش خصوصی، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بولوار‌های سردار شهید سلیمانی، دانشگاه، بعثت، رسالت شرقی و غربی، امیرکبیر، شهید ترقی و اتمام مطالعات طرح انحراف مسیل های زباله گاه جدید، اجرای طرح مکانیزاسیون خدمات شهری منطقه یک را از دیگر طرح‌های شهرداری اعلام کرد.


شهردار نیشابور گفت: خرید ماشین آلات عمرانی همچون یک دستگاه غلتک و یک دستگاه بالابر نیز در این روز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
میرفانی گفت: طی این مدت احداث معابر طرح باز آفرینی شهری، احداث معابر طرح مسکن ملی، بهسازی ۱۵۰ مورد از معابر شهری، تراش و آسفالت بولوار آزادگان و احداث کلکتور خیابان مسیح و خرید و نصب ۱۰ دوربین ترافیکی از دیگر طرح‌های شهرداری نیشابور بوده و در جهت ایجاد شهر هوشمند راه‌اندازی سامانه‌های جامع خدمات شهری، باربرگ،  ایران من در دستور کار شهرداری نیشابور قرار گرفته است.