طرح آبیاری تحت فشار در ۱۵۰هکتار از اراضی فیروزه به صورت رایگان اجرایی شد
طرح آبیاری تحت فشار در ۱۵۰هکتار از اراضی فیروزه به صورت رایگان اجرایی شد
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه گفت: طی توافقی که بین ۳۹ نفر از کشاورزان و کارخانه قند این شهرستان‌ به عنوان معین اقتصادی صورت گرفت طرح آبیاری تحت فشار در سطح  ۱۵۰هکتار از اراضی کشاورزی فیروزه به صورت رایگان اجرایی شد.

حسن کلیدری به مناسبت دهه فجر در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این توافق در چارچوب افزایش کشت چغندر قند انجام شده و با استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و اجرای طرح‌های آموزشی میزان کشت چغندرقند در فیروزه از ۹۸ هکتار در سال گذشته به ۲۷۰هکتار افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه طی یک‌سال گذشته در بیش از ۴۰هکتار از اراضی این شهرستان طرح‌های بیولوژیکی و آبخیزداری اجرایی شده تصریح کرد: امسال بالغ بر ۳۰میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار، لوله‌گذاری و جهت لایروبی و مرمت تعداد ۱۰رشته قنات اختصاص یافت که ۱۵ درصد از این اعتبار آورده کشاورزان بوده است.
وی بیان کرد: طی این مدت ۳۰۰ تُن بذر گندم و ۱۵۰ تُن بذر جو در فیروزه جذب شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل  به ترتیب۱۱۰ و ۱۵۰درصد افزایش یافته و همچنین طی این مدت ۴ هزار و ۳۰۰ تُن کود اوره خریداری که که با وجود کاهش سهمیه استانی یک‌هزار تُن نسبت به پارسال افزایش یافته و همچنین ظرفیت سیلوهای گندم فیروزه از ۲۷ هزار و ۵۰۰تُن به ۷۷ هزار و ۵۰۰ تُن افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: امسال ۴۱ دستگاه تراکتور، سه دستگاه کمباین و ۵۲ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی به ناوگان جهاد کشاورزی فیروزه اضافه شد و طی این مدت سهیمیه جذب ماشین‌آلات کشاورزی در فیروزه از پنج هزار و ۶۹۰ میلیون به هفت هزار و ۲۱۶میلیون ریال افزایش یافت و در این خصوص تسهیلات ۵ ساله با کارمزد ۱۵ درصد به کشاورزان تعلق می‌گیرد.
وی عنوان کرد: سالیانه بیش از پنج میلیون لیتر گازوئیل توسط ماشین‌های کشاورزی در فیروزه مصرف می‌شود و امسال میزان سوخت مصرفی تراکتورها در فیروزه ۳۴درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش چندین برابری بهای نهاده های دامی طی هفت ماه گذشته هفت هزار تُن کنسانتره برای ۱۰هزار راس دام سنگین در فیروزه با قیمت پایین‌تر از بازار در اختیار دامداران قرار گرفته است.
کلیدری افزود: امسال بیش از ۴۰۰کشاوز برای دریافت ۴۴میلیارد ریال در قالب کشاورز کارت به بانک کشاورزی معرفی شدند که از این میزان تاکنون ۱۵ میلیارد ریال جذب شده است.
وی اظهار داشت: برای تقویت اقتصاد خانواده‌های روستایی امسال پنج صندوق توسعه زنان روستایی در فیروزه تشکیل شد که از این طریق ۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی چهاردرصد از طریق صندوق کارآفرینی امید در اختیار این صندوق‌ها قرار می‌گیرد.
وی افزود: سال گذشته انگور دیم فیروزه به عنوان نمونه استانی انتخاب شد و امسال به میزان ۴۰ هکتار باغهای انگور دیم در فیروزه افزایش یافته است.