ضعیف‌ترین حوزه در شهرستان زبرخان بخش بهداشت و درمان است
ضعیف‌ترین حوزه در شهرستان زبرخان بخش بهداشت و درمان است
سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان گفت: ضعیف‌ترین حوزه در شهرستان زبرخان بخش بهداشت و درمان است، باید هم‌اکنون یک‌بیمارستان داشتیم و به دنبال ساخت بیمارستان دوم بودیم ولی متاسفانه در این حوزه کم کاری شده که برای رفع آن باید از توان بخش خصوصی و خیرین استفاده کنیم.

یحیی سلیمانی امروز درنشست خبری با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار با بیان اینکه رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند افزود: امروز با ایجاد شهرستان زبرخان خبرنگاران وحدت ایجاد شده در منطقه را تقویت کنند که این موضوع مهمترین اصل برای پیشرفت زبرخان است.

وی بیان کرد: نقشه توسعه در شهرستان با کمک‌نخبگان، دانشگاهیان و معتمدین به زودی تدوین می شود و برای رسیدن توسعه در زبرخان مسیر سختی داریم.


شهرستان زبرخان به اندازه یک استان ظرفیت دارد

سرپرست فرمانداری زبرخان گفت: شهرستان های تازه تاسیس شده مشکلات و چالش های زیادی دارند، بخصوص شهرستان تازه تاسیس زبرخان که با شهرستان های دیگر قابل مقایسه نیست زیرا حدود ۱۸ واحد صنعتی داریم واز لحاظ جمعیت از ۱۰شهرستان دیگر بزرگ تر است و به همین اندازه مشکلات ما بیشتر است.

سلیمانی ادامه داد: دراین شهرستان ۳نقطه شهری و ۱نقطه روستایی در شروف ارتقا که اسحاق آباد است داریم، ۴ نهاد امام جمعه و ۵۲روستا دارای دهیاری، ۱۷نقطه گردشگری و ۲۳۷ واحد صنعتی نیز ازظرفیت های بی نظیرشهرستان زبرخان است و به همین دلایل است که من اعتقاد دارم ما به اندازه یک استان ظرفیت داریم.

وی بیان کرد: ️طرح توسعه شهرک صنعتی خیام یکی از برنامه های ما درآینده است، اما درحال کنونی از لحاظ مکانی دراین شهرک برای احداث واحدهای جدید نداریم و ما باید به دنبال ایجاد ناحیه صنعتی باشیم و درخصوص ناحیه صنعتی اسحاق آباد هم مذاکراتی صورت گرفته شده است تا بتوانیم چهره صنعتی شهرستان زبرخان را پررنگ ترکنیم.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت های گردشگری و همچنین تغییر الگوهای کشت در زبرخان به واسطه کمبود منابع آبی اظهار کرد: ما باید حداقل ۱۷ اداره را به لحاظ ضرورت درسطح شهرستان مستقر کنیم، مثل صنعت و معدن و محیط زیست و دیگر اداره هایی که مرتبط با مسائل اقتصادی شهرستان هستند قطعا اولیت دارند.

سلیمانی با اشاره به کار طاقت فرسا در فرمانداری زبرخان به واسطه شرایط اقتصادی دولت گفت: در استانداری به اندازه ۱۰ فرماندار جایگاه داشتم و در نیشابور با هیچ کس کار سیاسی نکرده‌ام و تنها انگیزه‌ام از پذیرفتن فرمانداری زبرخان این بود که پس از ۲۰ سال به زادگاه خودم برگردم و خدمت کنم.

در حاشیه این مراسم خبرنگاران نیشابور و زبرخان به بیان دیدگاه اای خود در جهت توسعه شهرستان زبرخان پرداختند و در پایان با اهدای لوح های یادبود از آنان تجلیل شد.

  • منبع خبر : خاتون شرق