شورای شهر نیشابور خواستار بررسی مجدد بودجه شهرداری شد
شورای شهر نیشابور خواستار بررسی مجدد بودجه شهرداری شد
اعضای شورای شهر نیشابور در اولین جلسه رسمی خود در سال جدید با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا خواستار بررسی مجدد بودجه شهرداری شدند. انتقاد از نحوه برگزاری روز ملی عطار و اعلام جزئیات معافیت سه ماهه مستاجران شهرداری‌ نیز از دیگر مطالب مهم این جلسه بود.

اعضای شورای شهر نیشابور در اولین جلسه رسمی خود در سال جدید با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا خواستار بررسی مجدد بودجه شهرداری شدند. انتقاد از نحوه برگزاری روز ملی عطار و اعلام جزئیات معافیت سه ماهه مستاجران شهرداری‌ نیز از دیگر مطالب مهم این جلسه بود.

نخستین جلسه علنی شورای شهر نیشابور در سال ۱۳۹۹ باز هم به علت شیوع ویروس کرونا بدون حضور اصحاب رسانه برگزار و البته صوت آن به صورت زنده از طریق فضای مجازی پخش شد.

رئیس کمیسیون اداری مالی شورای شهر در این جلسه در خصوص تصمیمات اخذ شده در جلسه کمیسیون تلفیق گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های بوجودآمده برای شهرداری مقرر گردید شهرداری تا پایان اردیبهشت ماه مجاز به هزینه دو دوازدهم از سقف بودجه مصوب سال ۹۸ باشد.
صادقی افزود: با توجه به این که شیوع ویروس کرونا سبب کاهش ردیف های درآمدی شده باید در جلسه ای موضوع بودجه دوباره بررسی گردد.
زرندی با مطرح کردن این پرسش که با وجود شرایط پیش آمده آیا می توانیم به رقم بودجه قابل پیش بینی برسیم اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده شهردار باید ظرف یک ماه آینده با ابلاغ بودجه پیشنهاداتش را در خصوص افزایش یا کاهش ردیف بودجه ارائه دهد.
صادقی در این باره اظهارداشت: هفته آینده جلسه ای در خصوص اصلاح لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری و سازمان های وابسته با شهردار برگزار خواهد شد تا در رابطه با اصلاح بودجه تصمیم گیری شود.
وی در مورد واحدهای خدماتی فعال در پارک ها نیز گفت: واحدهای خدماتی واقع در پارک ها شامل تخفیف ۳ ماهه می شوند، هم چنین شهرداری باید مشاغل و سازمان های وابسته را بررسی و لایحه حمایتی را به شورا ارسال کند تا در صورت تایید مشمول بخشودگی ۳ ماهه گردند.
نایب رئیس شورای شهر در خصوص نامه ارسالی استانداری به شورا گفت: موضوع نامه استانداری پرداخت یک ماه پاداش به شهردار بود
که مورد تایید تمامی اعضا شورا قرار گرفت.

کلیه‌ مستاجران شهرداری از معافیت ۳ ماهه برخوردار می‌شند

صادقی از معافیت ۳ ماهه کلیه مستاجران شهرداری نیز خبر داد و افزود: این معافیت کسبه مجموعه ابر شهر، پشت کلبه خیام را هم شامل می شود.
رئیس کمیسیون اداری ومالی در رابطه با مصوبه مساعدت و حمایت از صاحبان کسب و کار گفت: طبق مصوبه شورا مقرر شده بود تمامی بدهکاران تا پایان سال ۹۷ به شهرداری که نسبت به تسویه حساب تا پایان اسفند ۹۸ اقدام نمایند از پرداخت دیرکرد، معاف شوندلیکن شهردار با ارسال نامه ای از شورا خواست با توجه به مشکلات بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا تاریخ قبلی حذف و تاریخ پرداخت دیون تا ۹۹/۴/۳۱ تمدید شود.که این موضوع هم مورد‌موافقت تمامی اعضا شورا قرارگرفت.

لیست نیروهای جذب شده شرکت سبززیور باید به شورا ارسال شود

کاظم صادقی با بیان این مطلب که شهرداری باید معیارهای تعیین شده جهت جابجایی نیروها از شرکت مهران گستر به شرکت سبززیور را به شورا ارسال کند
گفت: همچنین شهرداری باید لیست نیروهای منتقل نشده و نیروهای جدیدی که به صورت روزمزد جذب شرکت سبززیور شده اند را به شورا ارسال کند.
کاظم صادقی با تاکید به بازگشایی ادامه بلوار مقاومت به سمت بلوار پژوهش اظهار داشت: با توجه به این موضوع که نقشه برداری منطقه در دستور کار شهرداری است و انجام این پروژه نیمه تمام هزینه ای برای شهرداری در برندارد شهرداری باید نسبت به اتمام پروژه هر چه سریعتر اقدام نماید.

احیای باغ های پسته شهرداری

رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز از مشارکت احیا و بهره برداری باغ پسته خبر داد.احمد همت آبادی گفت: باغ پسته ۵ هکتاری شهرداری واقع در جاده کاشمر متعلق به سازمان سیما منظر جهت احیا و بهره برداری از طریق جراید واگذاری می شود.

هیچ‌ برنامه ای برای روز ملی عطار نداشتیم

رئیس کمیسیون فرهنگی ضمن انتقاد از عملکرد دبیر خانه اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی پرسید: چرا برای روز ملی عطار از اعضا شورا به عنوان نمایندگان مردم نیشابور دعوت نشد؟
محتبی باری با بیان این مطلب که دبیرخانه اداره ارشاد هیچ برنامه ای برای روزهای ملی نداشت گفت: این که دو روزخیام و عطار را به عنوان روز ملی در نیشابور بنامند چه سودی برای شهر دارد، زمانی که ستاد اجرایی هیچ برنامه یا بودجه شاخصی برای این روزهای ملی ندارد
رئیس کمیسیون فرهنگی از انجمن ‌کتاب پرواز، انجمن کتاب ابرشهر و انجمن کتاب هدف و همه کسانی که در برنامه فضای مجازی همکاری کرده و روز ملی عطار را گرامی داشتند تقدیر و تشکر کرد.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی
  • منبع خبر : خاتون شرق