شورای شهر بعد ازگذشت سه سال صورت وضعیت مالی شهرداری را تایید کرد
شورای شهر بعد ازگذشت سه سال صورت وضعیت مالی شهرداری را تایید کرد
بعد از گذشت سه سال از عمر شورای پنجم صورت وضعیت مالی سال ۹۶ شهرداری نیشابور مورد تایید این شورا قرار گرفت.

در جلسه علنی این هفته شورای شهر نیشابور محمد کاظم صارقی رییس کمیسیون اداری مالی گزارش حسابرسی شرکت منتخب شورا در خصوص صورت وضعیت های مالی سال ۹۶ شهرداری را قرائت کرد که مورد تایید اعضا حاضر در جلسه شورا قرار گرفت.

در همین ارتباط رضا مهرداد رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر در گفت و گو با خاتون شرق درباره دلایل طولانی شدن تایید صورت وضعیت سال ۹۶ شهرداری گفت: پایان کار شورای چهارم، شروع به کار شورای پنجم در نیمه اول سال ۹۶، روند انتخاب شهردار و پروسه انتخاب شرکت حسابرس از مهمترین دلایل این تاخیر بوده است.

شرایط برخورداری از جوایز خوش حسابی سال ۹۸ اعلام شد

در ادامه جلسه رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا ضمن قرائت مصوبه جوایز خوش حسابی سال ۹۸ گفت: طبق مصوبه سال ۹۸ شرایط برخورداری از این جوایز منوط به ارائه درخواست صدور پروانه ساختمانی تا پایان اسفند ۹۸ بود.
رضا مهرداد ادامه داد: بعد از بحران کرونا زمان برخورداری از جوایز خوش حسابی تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شد اما تعدادی از شهروندان که در سه ماه اول سال ۹۹ اقدام به دریافت پروانه کرده
و با توجه به تغییر نقشه ها توسط نظام مهندسی موفق به پرداخت عوارض در زمان مقرر نشده بودند درخواست تعرفه بهای مصوب وقیمت منطقی برابر سال ۹۹ را نمودند.
در همین رابطه در صحن شورا مقرر شد شهرداری براساس ضوابط شهرسازی سال ۹۸ و از نظر محاسبات مالی براساس ضوابط و مقرارت سال ۹۹ جهت صدور پروانه ساختمانی این شهروندان اقدام نماید.

اعلام نتایج مناقصه حسابرسی شهرداری و سازمان های تابعه

در ادامه یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر نیشابور، رضا مهرداد در خصوص فراخوان حسابرسی سال ۹۸ شهرداری و سازمان های تابعه تصریح کرد: با عنایت به اینکه شرکت ارقام پویا قیمت ۶۹۰ میلیون ریال را جهت حسابرسی اعلام کرده است
این شرکت برنده مناقصه شده و به زودی با این شرکت قرارداد می بندیم.
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا رقم های پیشنهادی سه شرکت کننده دیگر مناقصه را ، شرکت آسان تراز ۷۴۰ میلیون ریال ، شرکت آیین محاسب ۸۲۰ میلیون ریال و شرکت آیین پژوهان ۷۴۵ میلیون ریال اعلام نمود.

ستاد مردمی برگزاری مراسم ها به کمیته تغییر نام داد

در جلسه هفته گذشته شورای شهر و در مخالفت صریح کمیته انطباق با کلمه ستاد، در ستاد مردمی برگزاری رویدادهای اجتماعی، فرهنگی و هنری رئیس و دیگر اعضای شورا مخالفت کمیته انطباق را مردود دانستند. اما در این جلسه مجتبی باری رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیان کرد: با توجه به اینکه ستاد یک عنوان کلی است، ضمن تایید کلیات مصوبات قبلی با عنایت به اینکه ستاد مناسبتی در فرمانداری برگزار می شود لذا عنوان ستاد به کمیته و کمیته های ذیربط به کارگروه تغییر می یابد که این موضوع با اکثریت آرا مصوب شد

مجتمع فرهنگی موزه شهدا توسط شهرداری ساخته می شود

در ادامه جلسه رییس شورای شهر اظهار کرد: با توجه به مصوبات کنگره ۲۴۰۰ شهید نیشابور و برای حفظ ارزش های دفاع مقدس و یاد شهدای گمنام، شهرداری طرحی دو فوریتی را به شورا ارسال نموده است.
زرندی افزود: در این طرح مجتمع فرهنگی موزه شهدا در سه طبقه و با استاندارد یک موزه کامل در ضلع شرقی مسجدامام رضا(ع) و باحفظ مالکیت در ۱۰۰۰ متر زمین شهرداری و بودجه اعتبارات فرمانداری و در پارک شهدای گمنام احداث خواهد شد.
طرح دو فوریتی شهرداری با رای موافق ۷ عضو حاضر در جلسه شورا مصوب گردید.

تعیین تکلیف ساختمان سه طبقه اداره ارشاد

رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به فرسودگی ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در جنب افلاک نمای خیام گفت: از هیات رییسه و اعضا شورا درخواست تععین تکلیف ساختمان سه طبقه اداره ارشاد را دارم.
باری عنوان کرد: متاسفانه این ساختمان قبل از بهره برداری در حال فرسوده شدن است.
همت آبادی عضو ادوار شورا با ذکر این نکته که ساختمان مذکور در ضلع شرقی افلاک نما ساخته شده است خاطر نشان کرد: در دوره چهارم شورا طی جلسه ای با مدیرکل مقرر گردید که این ساختمان به هیات امنای افلاک نما واگذار شود.
همت آبادی افزود: به دلیل مالکیت شهرداری بر عرصه ملک بهره برداری از ساختمان هم به شهرداری واگذار شد اما به دلیل اینکه نمای ساختمان به صورت سنتی ساخته نشده و با عنایت به بافت تاریخی محل، نمای ساختمان باید سنتی شود.
زرندی در همین رابطه افزود: طی هفته آینده در جلسه ای با فرماندار و رییس اداره ارشاد ساختمان را تعیین تکلیف کرده و پیشنهاد می کنیم که طبقات ساختمان به جهت کتابخانه، موزه و اشیا تاریخی مورد بهره برداری مسافران و گردشگران قرار گیرد

  • نویسنده : فاطمه قاسمی