شهر بار از بن بست خارج می شود
شهر بار از بن بست خارج می شود
خاتون شرق - جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور با حضور ابوطالب جوان معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در شهر بار با هدف بررسی و احصای مشکلات این شهر جهت پیگیری‌های استانی و کشوری برگزار شد.

به گفته مسعود اکبری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور همه موارد مطرح شده در این جلسه به صورت کتبی به مدیران و مسئولان جهت کسب پاسخ ارجاع داده شد.
یکی از مطالبات مطرح شده در این‌جلسه برای پیگیری درخواست افتتاح شعبه بانک سپه و راه‌اندازی خودپرداز در این شهر بود همچنین یکی دیگر از مصوبات این جلسه برگزاری سال‌روز حضور مقام معظم رهبری در شهر بار و کنگره ۶۳شهید شهر بار به مناسبت حضور مقام‌ معظم رهبری در سوم تیرماه ۱۳۶۵ در شهر بار بود.

حجت الاسلام مهدی الهی‌پور امام‌جمعه بار در این جلسه با اشاره به اینکه شهر بار با چند مشکل اساسی روبرو است اظهار کرد: شهر بار در حوزه آموزش‌وپرورش با مشکلات جدی مواجه است و حقوق و مزایای معلم شاغل در اینجا با حقوق معلمی که در مرکز شهر نیشابور تدریس می‌کند یکسان است.
در مقطع متوسطه دوم در شهر بار هفت دانش‌آموز بیشتر نمانده و با پدیده فرار دانش‌آموزان روبرو هستیم و علت آن هم واضح است زیرا امتیار دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم برای شرکت در کنکور بسیار مهم است و خدمات ارائه شده برای این دانش‌آموزان را در بار با نیشابور مقایسه کنید و انگیزه‌ای برای ماندن به خاطر خدمات ضعیف آموزش وپرورش ندارند.
وی گفت: عدم استقرار دستگاه های دولتی از مشکلات جدی این شهر است که با ارتقای بخش این‌ مشکل حل می‌شود همچنین شهر بار را به راحتی می‌توان از بُن‌بست خارج کرد و با آسفالت جاده ۶کیلومتری به جاده اصلی چکنه_ قوچان این شهر پنج هزار نفری از بن‌بست خارج می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر گفت: بابت اتفاقات این روزها تفال به خیر می‌زنم و اینها را پله های ظهور امام زمام تعبیر می‌کنم و امروز باید خوب از عهده مسئولیت‌مان برآئیم و جهادی کار کنیم آنچه که از علائم مشخص است نشانه ظهور است و یکی از علائم ظهور غربال‌گری است و در فضای فتنه چهره‌های اصلی و حقیقی آشکار می‌شود و خیرات و برکات فتنه‌های اخیر برای نظام ما بیشتر از خساراتی است که متاسفانه دارد.

شهرداری بار در انتظار اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری
مصطفی قدمیاری شهردار بار در این‌جلسه گفت: اوضاع شهرداری‌ها مناسب نیست و با اصلاح قانون ارزش افزوده که فقط جمعیت ملاک قرار گرفت اوضاع شهرداری‌ها نامطلوب شده است و تقاضا داریم برای سال آینده این قانون اصلاح شده و به حالت قبل برگردد.
شهردار بار اظهار کرد: اعتبارات سفر ریاست جمهوری با وجود اینکه در اختیار سایر ادارات قرار گرفت ولی برای شهرداری‌ها توزیع نشده که در اختیار وزیر کشور است و امیدواریم سهم شهرداری‌های شهرستان نیشابور به ویژه شهر بار اختصاص پیدا کند.
قدمیاری افزود: با توجه به‌ اینکه توزیع اعتبارات در حوزه اختیارات نمایندگان مجلس به زودی آغاز می‌شود امیدواریم در این بخش سهم شهر بار به صورت ویژه دیده شود و با حذف ردیف اعتبارات تملک دارایی شهرداری ها در حوزه آسفالت و معابر دچار مشکل هستیم و از ننایندگان‌ مجلس می‌خواهیم به این موضوع توجه ویژه داشته‌ باشند تا بتوانیم خدمتگذار خوبی برای مردم شهر بار باشیم.

شهر بار باید در حد و اندازه خودش دیده شود
اسماعیل باری رئیس شورای شهر بار با اشاره به اینکه شهر بار از دیدگاه کارشناسی در بخش توسعه متوازن و تقسیم بودجه قابل مقایسه با شهرهای هم‌ردیف خودش نیست‌ گفت: این شهر باید در حد و اندازه خودش دیده شود و امکانات حداقلی برای ساکنان این شهر جهت دریافت خدمات و امکانات ایجاد شود تا انباشت مشکلات در این شهر حل شود و وضعیت موجود شایسته این شهر نیست شهری که در دوران انقلاب به عنوان کلاه سبزهای اسلام و در دوران دفاع مقدس به عنوان‌ خط‌شکن و در زمان فتنه‌ و اعتشاشات به عنوان‌ حیدریون پیشرو بوده باید برای دریافت خدمات و امکانات هم مورد توجه ویژه قرار بگیرد و از نمایندگان انتظار داریم از محل اعتبارات نمایندگان حداقل یک طرح در این شهر اجرایی شود.

کم‌توجهی برخی دستگاه‌های فرادستی دلیل اصلی مشکلات ‌در بخش مرکزی
امید آتشی بخشدار بخش مرکزی گفت: اضطرار مباحث تقسیمات کشوری در بخش مرکزی نیشابور به خصوص انتزاع بخش شمالی دهستان مازول بسیار حائز اهمیت است. مساحت، وسعت و پهنه در بخش مرکزی با ضعف ساختار اداری، تقسیم ناعادلانه اعتبارات، کم‌توجهی برخی دستگاه‌های فرادستی در طول سالیان دلایل اصلی معضلات،‌ مشکلات و کاستی‌ها و نارضایتی‌های مردم ‌در بخش مرکزی بوده و هست و برای ورود کارشناسانه به مباحث تقسیمات در شمال بخش مرکزی نیشابور تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد ظرفیت و قابلیت های جدید و حل مشکلات موجود در شهر بار بسیار مهم است.
وی با اشاره به اینکه ۸۵درصد ازجمعیت پنج‌هزار و ۶۵۰نفری شهر بار از نسل فاطمه زهرا (س) و در این شهر ۱۳۰ خانوار با ۱۹۰نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است اظهار کرد: ظرفیت منحصر به فرد و ممتاز این منطقه در تولید محصولات کشاورزی و باعث به همراه جاذبه‌های کم‌نظیر گردشگری است که همه آبادی‌های دهستان بینالود را تبدیل به منطقه گردشگری کرده که شهر بار در بین آنان نقش ممتاز دارد و با رونق این ظرفیت‌ها موجب رشد و ارتقا بخش مرکزی می‌شود.

برای شهر بار باید ردیف اعتبار ملی در نظر گرفته شود‌
علیرضا اخویان مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور با بیان اینکه مشکل شهر بار باید به طور اساسی حل شود گفت: ارائه خدمات اولیه به شهر بار به اعتبارات خوبی نیاز دارد و برای شهر بار باید ردیف اعتبار ملی در نظر گرفته شود‌ و با این اعتبارات کاری نمی شود کرد و
کل درآمد آبفا از شهر بار ۲۰۰میلیون بوده است.
ور مرحله نخست باید برای تامین آب شهر بار و روستاهای منطقه باید مطالعه ملی انجام شود و اعتبار ملی در نظر گرفته شود و با اعتبارات قطره‌چکانی مشکل پایدار شهر بار حل نخواهد شد.
وی گفت: در این حوزه تنها سرفصل باز برای اعتبارات ملی روستای سرچاه است و غیر از این راهی نیست و در فصل خشک‌سالی این شهر با مشکل جدی مواجه است. چرا ۴۰۰میلیارد برای شهر همسایه درنظر گرفته شود در حالی که به نیشابور هیچ اعتباری اختصاص نیافته است و تنها کاری که توانستم انجام بدهم این بوده که از محل ۳۵ میلیارد تومان اعتبار طرح فولاد و ۳۰میلیارد تومان اعتباری هم که خودمان داشتیم به صورت منفی کار کرده‌ام و از این محل پنج میلیارد به صورت منفی برای طرح‌های شهر بار کار کرده‌ام و اگر تا عید بمانم این ۶۵میلیارد به ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید چون اگر کار نمی‌شد دردتابشتان با مشکل جدی مواجه می‌شدیم و اگر خرج نمی‌کردیم جای دیگر صرف می‌شد.
وی گفت: طرح برق رسانی به مخزن آب شهر بار و خودکار کردن کلرزنی آن آن انجام شده و دوربین آن برای مسائل امنیتی باید نصب شود و مخزن ۲هزار متر مکعبی برای ۲۰سال آینده این شهر باید ور مخل فعلی این مخزن احداث شود و از شهرداری می‌خواهیم در محدوده زمین‌ مورد نظر زمین واگذار نکند تا هرچه‌ سریع‌تر خریداری شود و اگر در این‌ محدوده ساخت‌وساز انجام شود جای مناسبی برای ساخت این مخزن در شهر بار وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برای مطالعات فاضلاب نباید هیجانی عمل کنیم تا در زمان خشک‌سالی بتوانیم از آن استفاده کنیم اما در فصل پربارش این فاضلاب موجب معضل زیست محیطی می‌شود و از هم‌اکنون باید به فکر تصفیه‌خانه پیشرفته باشیم تا فولاد را در حد بهداشتی و قابل شُرب بتواند تصفیه کند.
وی افزود: مسئله دیگری که در شهر بار مطرح است و در این‌ مورد هم کاری از دست من ساخته نیست این است که واحد تعرفه آب شهر بار با ردیف شهری محاسبه می‌شود در صورتی که جزو منطقه محروم است و نیازمند پیگیری از طرف نمایندگان است که یا ظرفیت افزایش پیدا کند یا تعرفه مترمکعب را کاهش دهیم. در بخش آبی هم که از طریق آبشار شهر بار تامین می‌شود ما تعهد کرده‌ایم این آب فقط در بار مصرف شود و تقسیم حق‌آبه آن برای کشاورزانی که در مسیر قرهر دارند با نظارت مراجع قانونی انجام شود.

گره زدن مسئله آب شرب شهر بار به سد بار اقتصادی نیست
سعید خجسته‌پور مدیر آب منطقه نیشابور گفت: در جلسه قبلی احداث آبنما در مسیر سه مسیلی که از شهر بار عبور می‌کند مطرح شد و مصوب شد مطالعات و نقشه آن به شهرداری شهر بار داده شود که انجام شد.
احداث سد بار به مشاور ارجاع شده و با مطالعاتی که انجام شده به دلیل عدم‌ پایداری سازه و نداشتن حجم لازم برای ذخیره آب این مکان تایید نشده و آبرسانی از سد بار به این شهر به دلیل مسائل فنی توجیه‌پذیر نیست و طول این‌ مسیر در شیب منفی حدود ۲۴کیلومتر است و گره زدن مسئله آب شرب شهر بار به سد بار اقتصادی نیست.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ چاه غیرمجاز در دشت نیشابور حفر شده که صدمات جبران‌ ناپذیری به منابع آب پایین دست وارد کرده و به دلیل خشکسالی‌های شدید آب رودخانه‌های این منطقه به شدت کاهش یافته و وضعیت آب شهر بار نگران کننده است.

شهر بار در اولویت طرح‌های مهندس وکیلی برای احداث مدرسه است
علیرضا کلیدری مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور در این‌ جلسه گفت: ۵۹ مدرسه در کل نیشابور نیازمند تخریب و بازسازی است و یک‌ پروژه ۱۲ کلاسه از محل اعتبارات دولتی را به استان پیشنهاد کرده‌ایم که در حال طی فرایند اداری است اما در بین طرح‌های آقای وکیلی برای احداث مدرسه در شهرهای اقماری نیشابور شهر بار سومین اولویت است و در جلسه‌ای که این هفته با آقای وکیلی داریم سعی می‌کنیم شهر بار را در اولویت اول قرار دهیم.
وی افزود: برای مدارسی که در حاشیه‌ معابر قرار دارند به شهرداری پیشنهاد داده‌ایم تا در جهت ایجاد منابع پایدار برای تجاری‌سازی مدارس که موقعیت مناسب دارند همکاری داشته باشیم و این پیشنهاد به شهرداری بار هم ارائه شده است.
در شهر بار در مقطع تحصیلی ابتدایی ۴۴۸ دانش‌آموز با ۲۲کلاس و ۲۶نفر پرسنل فعال است، در مقطع متوسطه اول متوسطه ۱۰۱ دختر و ۸۵ پسر با ۶ کلاس و ۲۰پرسنل، در متوسطه دوم ۷۸ دانش‌آموز، ۶کلاس و ۱۴ پرسنل وجود دارد و در کل ۷۱۲ دانش‌آموز در شهر بار داریم که ۸۶صدم درصد دانش‌آموزان نیشابور را تشکیل می‌دهد و برای این تعداد دانش‌آموز یک ممیز ۴۱صدم درصد نیرو معادل ۶۰نفر نیرو وجود دارد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در شهر بار در پایه دوازدم متوسطه دوم فنی کلاسی با هفت نفر تشکیل می‌شود و مهم‌ترین مسئله ما در این شهر تقویت نگاه دینی به مقوله علم‌آموزی است تا نرخ گذر دانش‌آموزان به مقاطع تحصیلی بالاتر کاهش نیابد. تعداد ۴۴۸دانش‌آموز مقطع ابتدایی شهر بار در گذر به مقطع متوسطه به ۱۸۴نفر می‌رسد ولی اگر این تعداددحفط شود می‌توانیم در این شهر هنرستان و رشته تجربی و ریاضی هم داشته باشیم.

شهر بار برای صدور سند اراضی در اولویت قرار دارد
علی مبارکی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور درداین‌جلسه با اشاره به اینکه مشکلی برای تامین اعتبار جهت اجرای طرح‌های آبیاری نوین در شهر بار نداریم گفت: برای هر هکتار ۳۰تا ۴۰میلیون تومان مورد نیاز است و آمادگی برای اجرای این طرح وجود دارد و در بخش احداث کانالهای سیمانی برای انتقال آب اعتبارات این حوزه به صورت تملک شهرستانی و استانی است.
وی افزود: تاکنون ۲ کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال آب در این شهر انجام شده و سه کیلومتر باقی مانده که باید اجرای آن با مشارکت مردمی به پایان برسد و برای احداث استخر کشاورزی ارائه سند تک‌برگی الزامی است و شهر بار برای صدور سند اراضی در اولویت قرار دارد.
وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته تسهیلاتی برای باغات در نظر گرفته نشده و برای دریافت این‌ تسهیلات متقاضی باید حداقل یک هکتار باغ داشته باشد.

سند زمین ورزشی شهر بار یک روزه صادر شد
علی فاضلی رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور گفت: از قدیم‌الایام به خاطر علاقه ساکنان بار به ورزش گود کشتی در این شهر احداث شده و هرساله مسابقاتی در آن برگزار می شود و پس از آن با پیگیری شورای شهر بار یک قطعه زمین ورزشی واگذار و سالن ورزشی ۴۰۰مترمربعی در آن احداث شده است اما این سالن دارای مشکلات ساختاری و فنی است و طی مکاتبه با بخش فنی مهندسی اداره ورزش‌وجوانان قرار از این مکان بازدید کنند.
وی گفت: امسال پیگیری احداث زمین چمن مصنوعی در شهر بار بودیم اما به خاطر اینکه این چمن‌ها در زمین‌های دارای سند واگذاری نصب می‌شود و زمینی با این‌مشخصات در شهر بار نداریم این مورد انجام نشده است و در حال پیگیری برای صدور سند جهت ایجاد فضای ورزشی برای هفت قطعه زمین در نیشابور هستیم و یکی از این زمین‌ها در شهر بار است که با دریافت آن نصب و راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی در شهر بار در اولویت قرار دارد.
لازم به ذکر است به گفته حسینی قاضی رئیس اداره ثبت اسناد نیشابور برای صدور سند این زمین یک روز بیشتر زمان نیاز ندارد و در این جلسه قول داد سند زمین مورد اشاره در شهر بار به سرعت صادر شود.

ارتقای راه شهر بار فقط از طریق اعتبار نمایندگان امکان‌پذیر است
مجید مفیدی‌فر رییس اداره راهداری و حمل و نقل نیشابور گفت: آخرین بار نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی از راه شهر بار بازدید کرد اما تاکنون اقدام مؤثری در این خصوص نشده است.
وی افزود: راه شهر بار مشخصات راه روستایی را دارد و برای اجرای روکش آن در حال پیگیری برای جذب اعتبار هستیم اما برای تعریض و ارتقای این راه باید از طریق راه‌وشهرسازی پیگیری شود.
پارسال ۲۱ میلیارد و امسال کمتر از چهار میلیارد تومان اعتبار داریم و از مجرای اعتبارات استانی توسعه مسیر مواصلاتی شهر بار امکان‌پذیر نیست و تنها راه عملی از طریق اعتبار در اختیار نمایندگان مجلس است و برای ارتقای راه‌های نیشابور به کاشمر، تربت و قوچان مجوزهای لازم گرفته شده اما هنوز اعتباری اختصاص نیافته است.

۲ قطعه زمین به مساحت ۳۸ هکتار در اختیار شهرداری بار قرار گرفته
علی سهرابی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور گفت: وظیفه اصلی اداره منایع طبیعی گدشته از حفاطت و حراست اراصی ملی و منابع طبیعی حفظ منابع آبی و کنترل فرسایش خاکی به خصوص در سال‌های اخیر است که به خاطر تعییر اقلیم روند بارش‌های رگباری و روان شدن سیل بیشتر شده است.
وی افزود: عمده آب دشت نیشابور از مناطق مرتفع مانند منطقه بار تامین‌ می‌شود اما به خاطر خارج شدن آب از این‌منطقه به صورت سیلاب نخستین بحران کمبود آب هم در همین‌مناطق اتفاق می‌افتد.
سهرابی گفت: در گذشته ۲ طرحمطالعه تفصیلی در منطقه بار انجام شده که هر کدام ۹۰ و ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به خاطر حساسیت در اولویت قرار گرفته و ۶میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته و مجتمع فولاد خراسان هم به خاطر انتفاعی که از آب سد بار دارد قرار بوده است در این طرح مشارکت داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: همه اراضی محدوده شهر بار در اختیار راه‌وشهرسازی قرار گرفته و تغییر و تحول آن انجام شده است‌ و برای تامین فضای سبز و فضای گردشگری و پارک‌جنگلی تعداد ۲ قطعه زمین به مساحت ۳۸ هکتار در اختیار شهرداری بار قرار گرفته است.
وی افزود: طرح کشت گیاهان داروئی با همکاری ساکنان نیز در دستور کار قرار دارد و ضرورت دارد طرح کنترل فرسایش خاک در مناطق بالادست شهر بار با اجرای طرح آبخیزداری هرچه‌ سریع‌تر اجرایی شود.
در غیبت سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور دکتر علی‌اصعر نوری معاونت بهداشت این دانشگاه گفت: مرکز بهداشت شهر بار به صورت ۱۶ساعته فعال است و پزشک و ۲پرستار و فوریت‌های پزشکی به صورت ۲۴ساعته در این شهر فعال است.
لازم به ذکر است اسماعیل باری رئیس شورای شهر بار گفت: پزشک شهر بار در ساعت اداری هم فعالیت مطلوب ندارد و پس از ساعت اداری هم بیمار قبول نمی‌کند و برای پاسخ‌گویی نگهبان را دم در می‌فرستد که اگر حال مریض بسیار بد بود آن وقت معاینه می‌کند و ارائه خدمات بهداشت‌ودرمان به شهر بار بسیار ضعیف است و انتظار داریم با ارتقای دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور به دانشگاه خدمات هم ارتقا پیدا کند و این خدمات ضعیف است و جای دفاع هم ندارد.
ابوطالب جوان فرمانداردو معاون استاندار نیشابور گفت: لازم است حضور پزشک موثر باشد و زمانی که حضور دارد پاسخگوی مراجعان باشد و من احساس می‌کنم این مسئله فراگیر است چوم در جاهای دیگر هم دیده‌ام و باید نظارت و کنترل قوی‌تری در این حوزه داشته باشیم و این نظارت باید سرزده باشد تا شرایط به صورت واقعی ارزیابی شود که نیازمند توجه بیشتر است.
موسی‌آبادی رئیس شرکت مخابرات نیشابکر در این جلسه گفت: دهه فجر پارسال تجهیزات قدیمی مخابرات شهر بار تعویض شد و در حال حاضر یک هزار و ۶۲۳ تلفن ثابت در این شهر نصب و از این تعداد ۷۶۱ خط تلفن ثابت فعال است و خدمات ای دی اس ال برای ۲۳۲خط تلفن راه‌اندازی شده که ۱۰۷ مورد از آن فعال است.
وی افزود: برای نصب تجهیزات جدید و ارائه خدمات باید ارتباط رادیویی با نیشابور برقرار شود که به دلیل کوهستانی بودن منطقه بار و کمبود پهنای باند با مشکل مواجه هستیم و به همین خاطر در ۲مرحله اجرای فیبر نوری از دامنجان تا اریه به طول ۶کیلومتر و مرحله دوم از خانلق تا فیروزه انجام شده و طرف ۲هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر شهر بار در حوزه تلفن همراه ثابت و همراه اول مشکلی ندارد اما اینترنت پرسرعت ایرانسل هنوز فعال نیست و مشکل دیگر پوشش تلفن همراه در مسیر جاده بار است که با رده اندازی سایت‌های روستای خانلق و چهارباغ و دامنجان وواریه این مشکل تا حد ۷۰درصد رفع می‌شود اما به خاطر کوهستانی بودن این‌مسیر امکان حل این مشکل به صورت کامل وجود ندارد.

اعتبار سه میلیارد و ۹۰۰میلیون ریالی سازمان مدیریت برای شهرداری بار
ابوطالب جوان معاون استاندار و فرماندار ویزه نیشابور با بیان اینکه بیشتر این‌جلسه به گزارش ختم شد و این را نمی‌پسندم گفت: ظرف ۴۸ساعت آینده هر مدیری باید یک برنامه برای شهر بار تعریف و به فرمانداری ارسال کند تا در قالب مصوبه اعلام کنیم.
وی با اشاره به اعتبارات مصوب برای شهر بار گفت: اجرای دیوار ساحلی از محل اعتبارات متوازن به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از محل تملک دارایی با اعتبار سه میلیارد ریال و درحوزه آبخیزداری از محل تملک دارایی با اعتبار هفت میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال از طرح‌های این شهر است همچنین مبلغ اعتبار سه میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال توسط سازمان مدیریت از محل تملک دارایی‌ها به شهرداری بار ابلاغ شده که به تایید کمیته برنامه‌ریزی نیازی ندارد و قطعا تایید می‌کنیم و بدین ترتیب سرجمع اعتبارات شهر بار به ۳۱ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال می‌رسد.
وی اظهار کرد: برای خارج کردن شهر بار از بن‌بست اجرای محور شهر بار به بجنو است اما این راه فاقد آوردیم اعتباری و اخد مصوبه ما ه ۲۳ است و مشکل دیگر راه فعلی شهر بار است که با درجه محور روستایی تعریف می‌‌شود و ارتقای آن نیازمند تایید کمیسیون ماده ۲۳ است.
وی افزود: هفت سال قبل با هماهنگی نمایندگان یک روز به صورت کامل در سازمان‌نداریم حضور پیدا کردیم و طرح‌هایی که دارای نقص مجوز بود مطرح شد و اگر این هماهنگی دوباره صورت بگیرد می‌توان این‌ مشکلات برای همه این طرح‌ها حل کنیم و ما وظیفه داریم به همه روستاها و مناطق نیشابور که مردم در آنجا سکونت دارند سر بزنیم و چند روز گذشته که به میان‌جلگه رفتیم حقیقتا محرومیت بیداد می‌کند و متوجه می‌شوم مدیران به آنجا سر نزده‌اند. مشکلات حادی هم نداشتند و با یک سر زدن مشکل حل می‌شود به شرط اینکه مدیر مشکلات را از نزدیک ببیند و در میدان باشیم و از پشت میز نسخه پیچیدن برای مشکلات مردم موثر نخواهد بود.

شهر بار میزبان جشنواره سیب می‌شود
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود با احداث سد بار مشکل این منطقه حل شود اما نه تنها باری از روی دوش ما برنداشت بلکه باری هم بر دوش ما گذاشت و مشکلاتی را به وجود آورد و یکی از مشکلات ما آب‌کوزه است که قبل از انقلاب کارهای مطالعاتی آن انجام شده است‌.
وی افزود: مردم‌مطالبات زیادی دارند اما کارهایی هم که انجام شده نباید فراموش کنیم و سهم آب آینده کشاورزی این‌ منطقه‌ بسیار مهم است و با توجه به‌ ظرفیت‌های شهر بار با برنامه‌ریزی‌های جهاد کشاورزی سال آینده جشنواره سیب برای نخستین بار در این شهر برگزار می‌شود مورد باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار برویم و درداین‌جهت باید امکان احداث واحدهای تولیدی کنسانتره میوه و پودر میوه‌ها را در اینجا بررسی کنیم.
وی گفت: امروز ۲دسته‌گی و چند دسته‌گی موج می زند و با ایجاد تعاونی‌های مردمی باید به سمت وحدت و تامین‌منافع جمعی برویم و یکی از اقداماتی که در این منطقه می‌توان‌انجام‌ داد ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی فرآوری میوه است که به خاطر وجود باغ‌های فراوان در شهر بار ظرفیت بسیار خوبی ور این بخش دارد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال از محل عوارض ارزش افزوده یک‌میلیارد تومان به شهرداری بار پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحرانی بودن دشت نیشابور در حوزه آب برای نخستین بار طرح فاضلاب نیشابور با یک پیمانکار بزرگ احیا شد و اجرای طرح فاضلاب نیشابور توسط شرکت فولاد با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰میلیاردی آغاز و این طرح در افق چهارساله تعریف شده است و ۴۰میلیارد فاز نخست آن اختصاص پیدا کرده است البته به خاطر شرایط خاص استان ممکن است سهمی از این‌ مبلغ در استان هزینه شود.
وی گفت: حاضر نیستم ریالی از سهم مناطق محروم برای نیشابور بیاورم زیرا نیشابور آن‌قدر ظرفیت دارد که با احیای آنها نه تنها سایر شهرستان‌ها بلکه استان‌ها هم نمی‌توانند به گرد پای نیشابور برسند و نیاز نداریم دستمان را جلو کسی دراز کنیم.

  • منبع خبر : خاتون شرق