شهرهای زبرخان با تنش آبی مواجه هستند
شهرهای زبرخان با تنش آبی مواجه هستند
سیدیحیی سلیمانی گفت: هر چهار شهر زبرخان با تنش آبی مواجه است و با توجه به تغییر اقلیم این وضعیت در سال آینده هم ادامه دارد.

وی افزود: طی ۱۵سال گذشته بر اثر مسامحه و سوءمدیریت در خرو علیا با برداشت‌های غیر مجاز آب روبرو هستیم که برای حل این مشکل نیازمند همکاری شورای شهر خرو و کارهایی هستیم.
وی اظهار داشت: امسال طی هفته دولت ۴۲ طرح عمرانی با ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در زبرخان به بهره‌برداری رسید و در حوزه آب‌وفاضلاب اعتبارات بسیار اندک است.
وی بیان کرد: خط انتقال آب شهر اسحاق‌آباد با اعتبار، سایت کلرزنی خرو علیا، اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع شهرستان به طول پنج کیلومتر، اتصال مخازن شهر درود و بهره‌برداری از مخزن هزار مترمکعبی و مهندسی مجدد تاسیسات چهار حلقه چاه که موجب افزایش۳۰لیتر بر ثانیه افزایش توان تولید شده هر کدام به ترتیب با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال، ۵۰۰میلیون، هفت میلیارد و ۵۰۰میلیون، ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و برای اجرای خط انتقال مخازن خرو علیا هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مورد نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان هیچ اعتباری نداشتیم و از ظرفیت خیرین استفاده کردیم و در خصوص وضعیت شیوع کرونا با وجود واکسیناسیون انجام شده اگر دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان رعایت نشود این مشکل حل نخواهد شد.
وی گفت: امروز توسعه و آبادانی شهرستان زبرخان در گرو وحدت و همدلی است و باید همه مدیران توجه داشته باشند که تصمیم‌گیری‌هایشان بر همه حوزه‌ها تاثیرگذار است.