شهرستان نیشابور قطب‌ تحقق شعار جهش تولید است
شهرستان نیشابور قطب‌ تحقق شعار جهش تولید است
پنجشنبه با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی خیام شهرستان زبرخان و شهرستان فیروزه سه طرح تولیدی در قالب "پویش ملی تولید تداوم امید" و یک سیلوی 50 هزار تنی به بهره برداری رسید.

در این مراسم خط تولید سیم و کابل شرکت مهر افلاک، تولید قطعات خودرو شرکت نفیس پارت و خط جدید تولید یخچال و فریزر شرکت کِلِوِر به ترتیب با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال، ۳۰۰میلیارد ریال و ۱۳۵ هزار میلیارد به بهره‌برداری رسید.

با آغاز بهره‌برداری از این طرح‌های تولیدی زمینه اشتغال مستقیم برای حدود ۶۰۰ نفر فراهم شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز بهره‌برداری از خط تولید شرکت افلاک الکتریک در شهرک صنعتی خیام گفت: واحدهای تولیدی کشور بدون توجه به تحریم‌ها در مدار شتاب قرار گرفته‌‌اند و استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور قطب‌های مهمی برای تحقق شعار جهش تولید هستند.


گزارش تصویری:

شهرک صنعتی خیام شهرستان زبرخان و شهرستان فیروزه میزبان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت شد


حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: این چهلمین طرح تولیدی است که طی ۹ هفته گذشته در قالب پویش ملی تولید تدوام امید به بهره برداری می‌رسد و در واحدهای تولیدی تهدید تحریم‌ها به خوبی تبدیل به فرصت شده و در همین شهرک صنعتی خیام بسیاری از واحدهای تولیدی نیمه تعطیل راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق شعار جهش تولید وزارت صنعت سیاست‌هایی را در خصوص ممنوعیت واردات برخی کالاها برای حمایت از تولید داخلی و حمایت در حوزه تامین مواد اولیه و تخصیص ارز به کارخانه‌ها اتخاذ کرده است.

وی عنوان کرد: سازوکار جدیدی در بازار بورس در حال تدوین است تا دیگر قیمت عرضه مواد اولیه خودمان بالاتر از قیمت جهانی نباشد.

هیچ‌گونه مواد اولیه نباید در گمرکات معطل بماند

وی تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور در ستاد اقتصادی هیچ‌گونه مواد اولیه و ماشین آلاتی نباید در گمرکات بماند و امروز اعلام‌ می‌کنیم کسانی که مواد اولیه و ماشین‌آلاتشان در گمرک مانده به وزارت صمت مراجعه کنند تا در قالب فهرست‌های اولویت بندی به بانک‌های کشور ارسال گردد تا واحدهای تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه و ماشین‌آلات‌ دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز از سوی تعدادی از مدیران صنایع پیشنهادهایی برای تسریع در بازگشت مالیات بر ارزش افزوده، ترخیص کالاها از گمرک و تخصیص مواد اولیه برای تولیدکنندگان برتر و صادرکننده در قالب یک خط ویژه مطرح شد.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: زبرخان به تازگی به شهرستان ارتفاع یافته‌شهرک صنعتی خیام اشباع شده و زمینی برای واگذاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۸ واحد صنعتی در این شهرک فعال است اظهار داشت: اداره صنعت و معدن زبرخان ظرفیت مستقل شدن را دارد و در جنوب زبرخان هم منطقه کویری است که درخواست داریم مجوز دومین شهرک صنعتی زبرخان برای این منطقه داده شود.

  • منبع خبر : خاتون شرق