شهردار نیشابور استیضاح می‌شود
شهردار نیشابور استیضاح می‌شود
جلسه طرح سوال از شهردار نیشابور پس از حدود ۶ ساعت به صورت غیرعلنی و در غیاب خبرنگاران بدون ارائه گزارش رسمی پایان یافت.

رضا مهرداد عضو شورای شهر نیشابور در گفت و گو با خاتون شرق گفت: پس از برگزاری جلسه غیر علنی امروز شورای شهر که طرح سوال از شهردار را در دستور کار داشت، اعضای سوال کننده از پاسخ های شهردار قانع نشدند و بدین ترتیب شهردار نیشابور ۱۰ روز فرصت دارد تا در جلسه استیضاح شرکت کند.
وی بدون اشاره به جزئیات جلسه امروز شورا با توجه به غیر علنی بودن در پاسخ به این سوال که پیشبینی اش از ادامه همکاری نجفی با شهرداری نیشابور چیست گفت: به نظرم هر سه احتمال برکناری با استیضاح، عدم استیضاح و بازگشت به کار و همچنین استعفای ایشان محتمل است.
رئیس کمیسیون عمران نیز با تایید خبر استیضاح شهردار گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و بسیاری از مسائل و مشکلات شهری در آن مطرح شد.
هادی ترقی افزود: با توضیحات شهردار اعضای شورای شهر از برخی سوالاتی که پرسیده بودند قانع و از تعدادی دیگر قانع نشدند و شهردار ۱۰ روز فرصت دارد تا ابهامات ایجاد شده را برطرف کند.
وی ادامه داد: من خودم چهار سوال داشتم که پاسخ های شهردار در سه مورد قانع کننده بود و مطابق قانون به خاطر یک سوال باقی مانده می توانم از پاسخ ها قانع نشوم.
وی با بیان اینکه در صحبت هایم در جلسه نیز گفتم فقط رضای خدا و منافع شهر را مد نظرم دارم ادامه داد: موارد مطرح شده از طرف خودم را قبلا هم به ایشان تذکر داده بودم و امیدوارم ایشان نیز به سمت منافع شهر و مردم گرایش داشته باشند.
علی نجفی شهردار نیشابور نیز پس از جلسه امروز شورای شهر مبنی بر طرح سوال از وی در گفت‌وگو با خاتون شرق اظهار داشت: سوالات امروز شورا در چهار حوزه مطرح شد که عبارت بود از بخش خدمات شهری که سوال کنندگان معتقد بودند نظارت‌های لازم در این بخش صورت نمی‌گیرد.
نجفی افزود: سوالات دیگر اعضای شورا در حوزه عمرانی بود با این عنوان که طرح‌های مصوب شورا در این بخش اجرایی نشده، همچنین در حوزه حمل و نقل سوالات درباره ۲۰ دستگاه اتوبوسی بود که از سال ۸۹ خریداری شده ولی به کار گیری نشده است و دیگر اینکه برخی از اعضای شورا معتقد بودند در حوزه مصوبات این نهاد شان شورا رعایت نشده و از لحاظ ساختار اداری شهرداری از هم‌ پاشیده است و تشکیلات منسجمی ندارد.
وی گفت: بالا بودن هزینه‌ها در شهرداری و عدم حضور شهردار در شهر از دیگر سوالات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر در جلسه امروز بود که جوابهای لازم داده شد.
لازم به ذکر است این نشست غیرعلنی امروز صبح از ساعت هشت و سی دقیقه آغاز شد و حدود ۶ ساعت طول کشید.
هنوز اطلاعات رسمی درباره امضاکنندگان طرح سوال از شهردار نیشابور، جزئیات سوالات و نتیجه این جلسه منتشر نشده و تا زمان تنظیم این خبر نیز هنوز هیچ گزارشی از سوی هادی درودی رئیس شورای شهر نیشابور که سمت سخنگوی شورا را نیز برعهده دارد درباره نتیجه جلسه امروز ارائه نشده است. برطبق شنیده ها در بین اعضای شورا مهندس همت آبادی، درودی، شکیبا، باری و زرندی رای به برگزاری غیر علنی جلسه امروز داده بودند. به نظر می‌رسد ارائه گزارش از نتایج جلسات شورای شهر نیشابور به شهروندان در اولویت قرار ندارد.

  • منبع خبر : خاتون شرق