شهردار جدید نیشابور معارفه شد
شهردار جدید نیشابور معارفه شد
مراسم معرفی هجدهمین شهردار نیشابور پس از انقلاب روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی در فرهنگسرای سیمرغ این شهر برگزار شد.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور در این مراسم با قدردانی از خدمات کارکنان و کارگران مجموعه شهرداری نیشابور گفت: این شهر با سه هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت و ۴۰ هزار هکتار حریم بالغ بر ۱۴ هزار هکتار حریم‌ میراث فرهنگی دارد و تنها با اعتبارات شهری و استانی نمی‌شود آن را اداره کرد.

علیرضا قامتی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی و خیران استفاده کرد بطوریکه طی یک سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح توسط بخش خصوصی در نیشابور به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: فاکتورهای رسیدن به یک شهر هوشمند و خلاق تدوین یک سند توسعه کاربردی و عملیاتی است و از سال ۱۳۸۶ با وجود توسعه شهر نیشابور این‌ شهر هنوز فاقد طرح تفصیلی است و طرح فعلی جوابگوی وضعیت‌ موجود نیست و در این بخش غفلت شده است.
فرماندار نیشابور گفت: پیشران‌های توسعه شهری و شهرستان‌ مشخص شده و اعتماد و همدلی شکل گرفته و بستر فراهم‌ شده است‌ و در این راستا بدنه کارشناسی باید شکل بگیرد و طی یک سال گذشته سند توسعه شهرستان تدوین‌ شده ولی به‌روزرسانی آن به کندی انجام‌ می‌گردد.
وی افزود: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه نیشابور در بخش های مختلف بی‌نظیر و فراوان است و باید با مدیریت هوشمند و سازگار به فعل درآید اما سطح انتظارات از مدیران گاهی به اندازه میزان اعتبارات نیست.
قامتی ادامه داد: شهرداری نیشابور از ۲۳۰ هزار نفر عوارض دریافت می‌کند ولی باید به بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدمات بدهد و شورای اسلامی شهر نیز باید در راستای چابک‌سازی شهرداری گام بردارد.

رییس شورای شهر نیشابور نیز با قدردانی از علی نجفی شهردار قبلی نیشابور و ناصر صدیق سرپرست قبلی شهرداری این شهر گفت: از نخستین روزهای آغاز به کار شورا تلاش کردیم شهرداری با نگاه توسعه محورانه انتخاب کنیم.

سیدمحمد حسینی افزود: در مرحله نخست از بین ۳۰ نفر داوطلب برای تصدی شهرداری نیشابور ۱۷ نفر انتخاب شدند و از این تعداد پنج نفر در مرحله نهایی برگزیده شدند که پس از جلسات متعدد ۲ نفر انتخاب شدند و طی یک رای‌گیری علنی سیدحسن میرفانی به عنوان شهردار نیشابور انتخاب شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همدلی و اتحاد بتوانیم به وعده‌هایمان در زمان انتخابات از جمله نگاه ویژه به مناطق محروم، شهر هوشمند و مبارزه با فساد جامه عمل بپوشانیم.

شهردار نیشابور نیز در این مراسم گفت: پس از انتخاب توسط شورای شهر نیشابور در این شهر مستقر شدم و شرایط شهر را بررسی و نسبت به آن اشراف پیدا کرده ام. سید حسن میرفانی بابیان اینکه یک برنامه ۴ ساله را حول ۷ محور تنظیم کرده ایم افزود: سرانه جمعیتی، فضای سبز، افزایش مشارکت ها، توسعه پایدار، گردشگری، پسماند و برون سپاری فعالیت های شهرداری از جمله محورهای برنامه های ما برای نیشابور است.

  • منبع خبر : خاتون شرق