شهرداری نیشابور با دانشگاه فردوسی مشهد تا سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
شهرداری نیشابور با دانشگاه فردوسی مشهد تا سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
شهردار نیشابور گفت: در حوزه‌های مطالعات کاربردی و اجرایی مدیریت شهری مانند آسفالت معابر و طراحی‌های شهری تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فردوسی مشهد تا سال ۱۴۰۱ امضا شد.

علی نجفی دوشنبه در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: امسال نیشابور اولین شهری است که بودجه مورد نیاز برای آسفالت معابر شهری را بر اساس مطالعات کاربردی دانشگاه فردوسی مشهد تدوین کرده است.
وی بیان کرد: بودجه پیش‌بینی شده برای آسفالت معابر شهری ۲۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که با اصلاح بودجه به ۱۶۰ میلیارد ریال کاهش یافت و مبلغ این تفاهم‌نامه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است و در این قالب نیازسنجی کیفیت آسفالت انجام می‌گردد.
وی عنوان کرد: طی یک‌سال گذشته برای جذب ایده‌های نوین و استفاده از فناوری‌های روز در حوزه‌ بازآفرینی شهری، بازیافت زباله‌ها و حفظ محیط زیست تفاهم‌نامه همکاری دیگری با دانشکده جامع علمی کاربردی و مرکز رشد نیشابور منعقد شده است.
وی تصریح کرد: در شهرداری نیشابور بالغ بر ۲۰ طرح عمرانی به ارزش حدود ۱۳۰ ریال میلیارد آماده بهره‌برداری است که تعدادی از این طرح‌ها طی امروز به بهره برداری می‌رسد.
وی اظهار داشت: امروز هم طرح‌های باند دوچرخه‌سواری ضلع شرقی محور باغرود، آبنمای پارک شهید باهنر و بازگشایی امتداد بلوار بعثت با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: با توجه به محدودیت منابع انسانی برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به شهروندان بخش عمده حوزه خدمات شهری شهرداری نیشابور برون‌سپاری شده و
در این چارچوب برای سالم سازی فرآیند‌های اداری و کاهش حجم مراجعات در حوزه شهرسازی هم طرح برون سپاری در حال اجرایی شدن است که در گام اول امور مربوط به استعلام‌های مورد نیاز برای صدور پروانه ساخت و ساز و پس از آن هم صدور پروانه و مجوزهای پایان کار برون سپاری می‌گردد.
وی اظهار داشت: برای اصلاح نقشه پایه مناطق شهری نیشابور نیازمند نقشه‌برداری مجدد هستیم که برای نقشه‌برداری به صورت زمینی ۲۰ میلیارد ریال و با پهپاد هشت میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی بیان کرد: مدتی قبل با تصویب شورای شهر نرم‌افزاری به مبلغ حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جهت بهره‌برداری از نقشه‌های شهری نیشابورخریداری شد اما به دلیل‌ اینکه نقشه‌های احصاء شده طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ دارای اشکالات فراوان برای تطبیق با وضعیت فعلی و طرح تفصیلی است امکان استفاده از این نرم‌افزار را نداریم.
نجفی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه کمیته انطباق فرمانداری در حال حاضر برای ساختمان‌های بیشتر از سه طبقه مجوز ساخت صادر نمی‌شود اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه محدوده شهری احصاء شده و به ساخت و سازهای خارج از این طرح شهرداری نمی‌تواند خدمات ارائه شود امکان توسعه شهری به صورت‌ افقی و عمودی امکان‌پذیر نیست که این امر موجب افزایش بی‌رویه قیمت و اجاره املاک شده و برای حل این مشکل که موجب نارضایتی شهروندان شده باید با همکاری فرمانداری و راه و شهرسازی تدبیری اندیشیده شود.
وی گفت: نرم‌افزار جامع خدمات شهری نیشابور نیز امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که شهروندان می‌توانند بوسیله آن مسائل و مشکلاتشان را در حوزه خدمات شهری پیگیری کنند و در راستای ایجاد شفافیت کلیه مناقصه‌ها و مزایده‌‌ها بر روی سامانه شهرداری در دسترس شهروندان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: احداث کارخانه تولید محصولات بتنی شهرداری نیشابور ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بازگشایی بلوار سروستان نیز که آرزوی دیرینه مردم نیشابور بود با تملک مقدار باقیمانده از سوی شهرداری به زودی محقق می‌گردد.