شرکت اگزوز خودرو خراسان نقش مهمی در صادرات جهانی دارد
شرکت اگزوز خودرو خراسان نقش مهمی در صادرات جهانی دارد
مدیرعامل شرکت ایران خودرو در حاشیه بازدید از کارخانه اگزوز خودرو خراسان گفت: یکی از اهداف ایران خودرو تولید خودرو و ورود به بازار خودرو جهانی است و شرکت اگزوز خودرو خراسان نقش مهمی در صادرات جهانی دارد.

فرشاد مقیمی افزود: با راه اندازی یک خط جدید تولید قطعه در اردیبهشت ماه سال آینده تعداد زیادی از نیروهای بومی به کار گرفته خواهند شد و در این چارچوب افزایش سرمایه شرکت اگزوز خودرو هم از محل مطالبات این شرکت به تصویب رسیده است. وی با بیان اینکه امسال به معنای واقعی کلمه جهش تولید را معنا کردیم اظهار داشت: شرکت اگزوز خودرو خراسان یکی از مجموعه های بزرگ صنعتی کشور است که جهش تولید را معنا کرده و پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد تولید ۲۵ درصدی خودرو در کشور باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای تولید خودرو کم مصرف کاهش وزن خودرو است که شرکت اگزوز خودرو خراسان با کاهش ۳ کیلو گرمی در یک قطعه در این امر موفق بوده ضمن اینکه شرکت اگزوز  خودرو خراسان در تنوع محصولات هم موفق بوده است.
تولید محصولات این کارخانه طی سال جاری به ۴۹۲ هزار دستگاه رسیده است در حال که سال گذشته ۳۷۰ هزار دستگاه تولید شده و شاهد رشد ۳۵ درصدی تولید خودرو در ایران خودرو بودیم و برای سال ۱۴۰۰ افزایش تولید ۲۵ درصدی را پیش بینی کرده ایم. وی بیان کرد: یکی از رویکردهای ما کاهش مصرف خودرو ها است که با کاهش وزن محصولات و بهبود شرایط موتورها به دنبال رسیدن به این هدف هستیم و در حال حاضر ۱۴ هزار خودروی ناقص در ایران خودروی خراسان داریم که با فعالیت هایی که در روزهای آخر سال و ایام نوروز انجام می دهیم به دنبال کاهش این تعداد هستیم و سال آینده هم تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی جدید تارا تولید و روانه بازار می‌گردد.
مدیرعامل ایران خودرو در خصوص همسان سازی حقوق کارکنان و کارگران ایران خودرو گفت: در سازمان تامین اجتماعی حقوق کارگران بر اساس هزینه های خانوار در هر منطقه از کشور محاسبه و پرداخت می شود. وی یادآور شد: وقتی افزایش تولید اتفاق میافتد در کل شبکه ایران‌خودرو رخ می دهد و سیاست ما این است آن چیزی که در داخل شبکه ظرفیت تولید داریم آن ظرفیت را افزایش دهیم تا سوددهی شرکت ها را بالا ببریم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران به بخش اوراسیا اضافه شده و ما در آذربایجان تولید خودرو داریم اگر بتوانیم به ۳۰ درصد داخلی سازی در آذربایجان برسیم آن زمان برای صادر کردن خودرو به اوراسیا معافیت پیدا می کنیم و یکی از قسمت هایی که برای داخلی سازی آن برنامه داریم بخش اگزوز است و ما به غیر از اگزوز خودرو خراسان به جای دیگر فکر نمی‌پکنیم که این موضوع می تواند باعث گسترش بازار قطعه سازان ما شود و برای ساخت برخی قطعات خودرو در داخل کشور نیاز داریم صنایع بزرگتر ما مواد اولیه را آن را تولید کنند.
وی بیان کرد: توسعه کمی و کیفی محصولات تولیدی برای حضور در بازار رقابتی زمانی موثر خواهد بود که با تکیه بر توانمندی‌های داخلی باشد و در شرکت ایران‌خودرو در سطح مدیریت کلان و استفاده از فن‌آوری‌های روز جهت کاهش مصرف سوخت، آلایندگی و تولید قطعات سیستم‌های الکترونیک و همچنین بهره‌گیری از این توانمندی‌ها در بخش تامین زنجیره تولید ایران‌خودرو در اقصی نقاط کشورمان به خوبی انجام شده است.
وی افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها تحول عظیمی در سطح تولیدات ایران‌خودرو داریم و در سطح کلان‌تر امسال شاهد جهش تولید بودیم که ادامه خواهد داشت و با شرایط تحریم‌ها، محدودیت‌های بین‌المللی و سیاست داخلی که بنا بوده خودرو به طور کامل وارد نشود با توجه نیازی که ایجاد شده قطعا استقبال مشتریان خوب خواهد بود.
علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، شنبه طی سفر به نیشابور، فیروزه و زبرخان از واحد تولیدی اگزوز خودرو خراسان و پارت پلاستیک بازدید کردند.