سیلوی ۵۰هزار تُنی فیروزه با حضور سرپرست وزارت صنعت به بهره‌برداری رسید
سیلوی ۵۰هزار تُنی فیروزه با حضور سرپرست وزارت صنعت به بهره‌برداری رسید
سیلوی گندم شهرستان فیروزه پنجشنبه با ظرفیت ۵۰هزار تُن و اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در آیین آغاز بهره برداری از سیلوی سردار شهید نورعلی شوشتری گفت: عملیات احداث سیلوی فلزی ۵۰ هزار تنی سردار شهید نورعلی شوشتری در شهرستان فیروزه  از سال ۱۳۸۷ آغاز شد که با تکیه بر توان فنی مهندسان داخلی به اتمام رسید.

حمیدرضا نوری افزود: این سیلو دومین طرح بزرگ اتصال ریلی شرق کشور است که به طور کامل مکانیزه بوده و برای اولین بار در کشور سیستم کنترل و مانیتورینگ از راه دور در آن‌ اجرا شده است.

وی اظهار داشت: سیلوی گندم فیروزه به شبکه ریلی راه‌آهن کشور متصل است و زمینه اشتغال مستقیم ۴۰ نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: با احداث این سیلو ظرفیت مجموعه سیلوهای فیروزه به ۷۷ هزار و ۵۰۰ تن رسید و از لحاظ ظرفیت انباری نیاز کل خراسان را تامین می‌کند.

تولید مطمئن ترین مسیر برای عبور از کرونا است

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید مطمئن ترین مسیر برای مقابله با تحریم‌ها و عبور از کرونا است.

حسین مدرس خیابانی پنجشنبه در آئین آغاز بهره‌برداری از طرح ملی سیلوی فلزی ۵۰هزار تُنی شهید نورعلی شوشتری در شهرستان فیروزه اظهار داشت: امروز میزان تولید ماسک از روزی ۲۰۰ هزار به ۱۱ میلیون عدد رسیده و در تولید ونتیلاتور و اکسیژن‌ساز به موفقیت‌های چشمگیری رسیده‌ایم و با کمک تولید با کرونا مقابله می‌کنیم.


گزارش تصویری:

شهرک صنعتی خیام شهرستان زبرخان و شهرستان فیروزه میزبان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت شد


وی با قدردانی از کادر بهداشت و درمان افزود: سربازان عرصه تولید در کنار مدافعان خط مقدم سلامت به مقابله با کرونا پرداختند.

وی بیان کرد: تا پایان دولت دوازدهم چهار هزار طرح آماده بهره‌برداری است که این طرح‌ها موجب رونق و اشتغال و بهبود سفره معیشت مردم می‌گردد و برای آغاز بهره‌برداری از طرح‌ها نباید کوچک‌ترین درنگی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی‌که ترامپ تصور می‌کرد با تشدید تحریم‌ها می‌تواند اداره امور کشور را متوقف کند نه تنها موفق نشد بلکه توسعه طرح‌های کشور شتاب گرفت.

وی گفت: امروز طی بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی مختلف داشتم کوچکترین نشانه‌ای از آثار تحریم‌ها و کرونا ندیدم که جای افتخار دارد و امروز تولید ما در سخت‌ترین شرایط به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است که نشان می‌دهد تحریم‌های امریکا نتوانسته ذره‌ای اثر کند.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های توسعه تجاری در کشور همزمان و متناسب با توسعه تولید کشور پیشرفت می‌کند و همین سیلویی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد جزو زیرساخت‌های لجستیکی است که بخش عمده‌ای از فراهم نبودن امکان تجارت و صادرات در کشور به خاطر فقدان همین زیرساختها بود.

وی ادامه داد: امروز کشور مانند یک کارگاه بزرگ سازندگی در حال افزایش واحدهای جدید تولیدی و اشتغال بوده و هدف اصلی ایجاد واحدهای تولیدی رونق تولید و حفظ اشتغال است.

وی بیان کرد: آمار کل زنجیره فولاد و پتروشیمی بیش از ۲ برابر شکل گرفته که نشان دهنده عزم جمهوری اسلامی برای تحقق شعارهای اقتصادی است.

وی اظهار داشت: امروز تحریم‌ها اقشار آسیب‌پذیر و حقوق‌بگیر و بازنشستگان را تحت فشار قرار داده ولی کشور مسیر خودش را ادامه می‌دهد و در بخش‌هایی که واحدهای تولیدی به دلیل تحریم‌ها از تامین برخی قطعات محروم شده‌اند خودشان اقدام به تولید همان قطعه کرده‌ و تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کرده‌اند.

وی گفت: امروز جهش تولید اتفاق افتاده و تا آخر امسال ادامه دارد و در چهارماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که درگیر کرونا نبودیم در تولید الیاف اکتیو، آلومینیوم، تلوزیون و لباسشویی، فولاد، سیمان، مس و خودرو به ترتیب ۱۶۰درصد، ۵۰درصد، ۷۰درصد، ۱۰درصد، پنج درصد، یک ونیم درصد، ۳۱درصد رشد داشته‌ایم.