سهم شهرداری نیشابور تنها ۲ درصد از بودجه شهرداری های استان است
سهم شهرداری نیشابور تنها ۲ درصد از بودجه شهرداری های استان است
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی سرجمع بودجه امسال ۸۲ شهرداری این استان را ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: سهم شهرداری نیشابور از این مبلغ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

علیرضا خادم‌پیر روز پنجشنبه در مراسم معرفی شهردار جدید نیشابور به وجود ۸۲ واحد شهرداری و ۹۴ شهر در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ۱۲ شهرداری نیز ظرف روزهای  آتی در سطح این استان تاسیس و فعال می‌شوند.

وی همچنین بر انتظار از شهردار نیشابور برای افزایش سقف بودجه سرانه این شهر از محل جذب اعتبارات تاکید و بیان کرد: ابلاغ  چهار شهردار برای شهرهای “بار، عشق‌آباد، چکنه و نیشابور” در این شهرستان امضا شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: گفت: احکام‌ شهرداری‌ سه شهر دارای افزون بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان نیز توسط وزیر کشور توشیح شده است.

وی ادامه داد: استاندار خراسان رضوی هم احکام ۷۹ شهر این استان را هر یک با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر امضا نموده و همچنین تاکنون احکام ۴۲ شهرداری در سطح خراسان رضوی ابلاغ شده است.
خادم‌پیر در ادامه به امضای احکام شهرداریهای اسحاق‌آباد و خرو در شهرستان زبرخان اشاره و بیان کرد: شهرهای درود و قدمگاه نیز به همین منظور هم معرفی شده‌اند لذا احکام شهرداریهای آنها در مرحله استعلام قرار دارد.

وی گفت: شهرداران شهرهای فیروزه و همت‌آباد در حوزه شهرستان فیروزه نیز معرفی شده‌ اما ابلاغ‌ آنها هنوز صادر نشده، شهردار شهر جدید گرماب در این شهرستان هم به زودی معرفی می‌شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر نیشابور با همدلی و همراهی فرآیند خوبی را در انتخاب شهردار این شهر طی کرده و در بازه زمانی قانونی شهردار نیشابور را انتخاب کردند.
وی در ادامه، یکی از مشکلات دوره‌های پیشین شوراهای شهری خراسان رضوی را حضور نیافتن برخی اعضای آنها در نشستهای شورا و وجود اختلافات نظر اعضای شوراها با شهرداران ذکر و بیان کرد: بر این اساس بیشتر وقت شوراهای شهری صرف اختلافات شخصی شده که دود آن به چشم مردم می‌رفت.

خادم‌پیر اظهار امیدواری کرد: در دوره جدید شوراهای شهر، اعضای آنها و شهرداران همدلی و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی در ادامه رعایت بافت قدیمی نیشابور را واقع در مرکز این شهر “خوب” توصیف و بیان کرد: باید در این بخش طرح جامع شهری مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و کاروانسراهای قدیمی مرمت و بهسازی شوند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیشابور را یکی از شهرهای خوب این استان توصیف و بیان کرد: بر همین اساس باید با همدلی و همراهی مسوولان از اعتبارات ملی برای نیشابور بهره‌گیری شده تا تامین بودجه بر دوش مردم گذاشته نشود و در این‌چارچوب به دنبال تدوین برنامه‌های راهبردی بود.
وی ادامه داد: شهرداری‌ها در پی کسب درآمد پایدار و طرحهای درآمدزای بلندمدت هستند و در همین چارچوب باید موضوع ایجاد پارک ویژه جوانان و بانوان در دستور کار قرار گیرد.
خادم‌پیر همچنین تصویب دیرهنگام بودجه و اعتبارات شهرداری را از دیگر مشکلات شوراهای شهر ذکر و بیان کرد: پارسال هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه دو هزار و ۷۳۰ میلیارد  ریالی شهرداری نیشابور صرف پرداخت حقوق کارکنان آن شامل هزار و ۵۰۰ نفر کارمند شد.
وی همچنین گفت: مراحل رسیدگی به هیچ پرونده‌ای در شهرداری نباید به صورت دستی صورت گیرد لذا شهرداری باید به سمت چابکسازی سازمانی، هوشمندسازی، روزرآمدی سامانه یکپارچه‌سازی و اجرای کامل سامانه مکانیزاسیون برای جلوگیری از فساد حرکت نماید.
“سیدحسن میرفانی” در این نشست به عنوان هجدهمین شهردار نیشابور معرفی شد.

  • منبع خبر : خاتون شرق