سند راهبردی پدافند غیرعامل نیشابور تدوین شد
سند راهبردی پدافند غیرعامل نیشابور تدوین شد
خاتون‌شرق - چهل‌ودومین جلسه علنی شورای ششم شهر نیشابور در قالب ۹دستور کار برگزار شد.

داود کمیلی‌پور رئیس شورای شهر نیشابور  در این جلسه گفت: امروز در مدیریت شهری نوع و جنس تهدیدات متفاوت است و باید متناسب با آن آمادگی لازم را داشته باشیم و سند راهبردی پدافند غیرعامل نیشابور تدوین شده و در ۲۶دی‌ماه امسال همزمان با حادثه قطار نیشابور از این سند رونمایی می‌شود و این یکی از بالاترین اسنادی است که نیشابور را در برابر زلزه و سایر حوادث مصون‌سازی می‌کند و از این‌ پس همه طرح‌ها و برنامه‌های مدیریتی شهرستان باید با استناد به این سند تنظیم شود و همه برنامه‌ها باید پیوست این سند را داشته باشد.

وی افزود: ضرورت تدوین این سند در نیشابور با داشتن بالغ بر ۲۷۰هکتار بافت فرسوده و قرار گرفتن بر روی سه گسل برای ایمن‌سازی و مصون‌سازی لازم و ضروری بود.

کاظم صادقی با طرح لایحه بهسازی روشنایی بلوار امام رضا(ع) حد فاصل اداره راه‌وترابری تا پمپ بنزین صحرانورد با اعتبار ۳۰میلیارد ریال اظهار کرد: در سال‌های گذشته قصه ورودی‌های نیشابوری تبدیل به غصه شده و به خصوص وضعیت بلوار آزادگان تاسف‌آور است که با یک‌سری اقدامات اصلاحی تا زمان تهیه طرح جامع می‌توان این وضعیت را بهبود بخشید.

سیدمومن حسینی در مخالفت با این‌ طرح گفت: من با کلیات این طرح مخالف نیستم اما بی‌نظمی در هزینه‌کرد بودجه‌ها نظم بودجه‌ تدوین شده در ابتدای سال مالی را به هم می‌ریزد و ما را از برنامه‌های در اولویت بازمی‌دارد و این نشان از بی‌برنامگی شهرداری است و اگر اولویت داشت در ابتدای سال شهرداری آن را در برنامه‌هایش پیش‌بینی می‌کرد و از اعضای محترم می‌خواهم اگر می‌خواهید به این لایحه رای بدهید از ردیف طرح‌های عمرانی کم کنید و از ردیف فرهنگی کم نشود.

وی افزود: امسال در بخش فرهنگی هشت میلیارد تومان بودجه‌ گذاشته‌ایم ولی از این میزان فقط سه میلیارد تومان هزینه شده است در حالی که هر وقت می‌خواهیم برای امور فرهنگی هزینه کنیم می‌گویند اعتبار نداریم.

حبیب‌الله بتویی نیز گفت: این کمربندی که تنها راه تردد وسایل نقلیه بین تهران و مشهد است هنوز به طور کامل تحویل شهرداری نشده است و در این‌ مسیر تاکنون چندین مورد تصادف مرگبار به دلیل انحراف به چپ یا راست اتفاق افتاده و حداقل باید نسبت به جداسازی لاین‌های این مسیر کمربندی از پل دولت‌آباد تا پلیس‌راه اقدام شود.

احمد همت آبادی(مهندس) هم در مخالفت با این‌ لایحه گفت: اعتبار ۳۰میلیارد ریالی که آقای شهردار برای این طرح وعده داده از کدام سرفصل قرار است تامین شود؟ این‌ موضوع باید مشخص شود تا شورا در آینده بتواند وظیفه نظارتی خود را انجام دهد و اینکه سهم ریالی سایر دستگاه‌ها در این طرح چقدر است؟

لازم به ذکر است این طرح با ۶رای موافق به تصویب رسید.

چهارمین دستور کار چهل‌ودومین جلسه علنی شورای ششم شهر نیشابور به لایحه اخذ بهای خدمات دفع نهایی پسماندهای عادی در مرکز دفع زباله (کال‌شور) اختصاص یافت.

حبیب‌الله بتویی در این خصوص گفت: پارسال هزینه دفن زباله‌های عفونی و غیرعفونی نیشابور بالغ بر ۲میلیارد و ۲۰۰میلون تومان بود در حالی که کل درآمد شهرداری از این محل ۷۵۰میلیون تومان بوده است.

وی افزود: پارسال هزینه دفع در سطح و پوشش خاک بلافاصله پس از تخلیه هر کیلو ۱۵۹ ریال بود که امسال به ۲۵۰ ریال رسیده و این هزینه در بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از ۱۸۰ ریال سال گذشته به ۵۵۰ریال در سال جاری و برای کارخانه‌ها از یک‌هزار و ۲۰۰ ریال به یک‌هزار و ۸۰۰ ریال رسیده است.

وی افزود: سال‌های گذشته این هزینه هر سال ۱۰درصد افزایش می‌‌یافت و پیشنهاد شده از امسال برابر با نرخ تورم افزایش یابد همچنین کلیه ماشین‌های حمل زباله باید مجهز به پوشش توری برای جلوگیری از پخش زباله باشند.

این لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

ششمین و هفتمین دستور کار چهل‌ودومین جلسه علنی شورای ششم شهر نیشابور نیز به توافق‌نامه شهرداری با مالکین خیابان سی‌متری حد جنوب پایانه بابک کریمی و توافق‌نامه شهرداری با خانم محبوبه دهنوی به منظشور توسعه خیابان خاتم‌النبیین اختصاص یافت که به اتقاق آرا به تصویب رسید.