سرمایه‌گذاری ۷۵میلیارد تومان بنیاد برکت برای توسعه زیرساخت‌ها
سرمایه‌گذاری ۷۵میلیارد تومان بنیاد برکت برای توسعه زیرساخت‌ها
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌ محور بنیاد برکت گفت: تاکنون بنیاد برکت حدود ۷۵ میلیارد تومان در قالب ۷۵۵ طرح در حوزه های مختلف برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، مساجد و مدارس سرمایه‌گذاری کرده است.

مرتضی نیازی  در آئین بهره‌برداری از مرکز خدمات سلامت کلاته محمدجان در نیشابور اظهار کرد: از این تعداد طرح ۶۰۰ستگاه مسکن محرومین، ۶۴ باب مدرسه و مابقی احداث راه و خانه عالم بوده و ۲۰۹ طرح هم با ۷۸ میلیارد تومان اعتبار تا پایان ۱۴۰۱ محقق می‌گردد.
وی بیان کرد: تا کنون در حوزه اشتغال‌زایی با اجرای طرح‌های خرد خانگی در ۲۴ شهرستان استان خراسان رضوی ورود کرده ایم که ۱۵۰ رسته فعالیت شغلی را شامل می‌شود و در این چارچوب هفت‌هزار و ۱۲۰ طرح با ۷۲۱ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده که از این میزان اعتبار ۲۵۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بنیاد برکت و مابقی از طریق مشارکت‌های مردمی بوده است.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ۲۰۰ کارگاه در قالب کسب و کارهای خانوادگی تا پایان امسال در دستور کار این‌بنیاد قرار دارد افزود: ۴۲۴ روستا تحت پوشش طرحهای بنیاد برکت قرار گرفته و امیدواریم تا پایان امسال این هفت‌هزار و ۱۲۰طرح به بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰ طرح برسد.
وی گفت: این خدمات با استفاده از ۳۷ نفر از مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت که بومی و تحصیل‌کرده هستند انجام می‌شود و طرح‌های اشتغال‌‌زایی را در روستاها‌ و شهرهای کوچک شناسایی می‌کنند.
صبح امروز ۵۰ طرح‌ بهداشتی و درمانی در استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، لرستان، سیستان‌وبلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس،آذربایجان غربی، کرمانشاه و اصفهان به صورت متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.