سرانه کلاس‌های آموزشی خراسان رضوی کم‌تر از کشوری است
سرانه کلاس‌های آموزشی خراسان رضوی کم‌تر از کشوری است
یعقوبعلی نظری در مراسم آغاز بهره‌برداری از هنرستان کارو دانش زنده‌یاد محسن سپهری راد در نیشابور همزمان با طرح متمرکز آغاز بهره‌برداری از ۲هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی با ۱۳هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سطح کشور اظهار کرد: میانگین کلاس‌های آموزشی در کشور ۵ممیز ۲دهم مترمربع و در خراسان رضوی ۴ممیز ۳دهم متر مربع برای هر دانش‌آموز است.

استاندار افزود: همین‌ میزان هم‌ توزیع عادلانه ندارد و در حواشی شهر مشهد و برخی شهرهای استان خراسان رضوی این‌میزان به ۲ممیز ۲ دهم می‌رسد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در این استان بیش از ۸هزار و ۵۰۰واحد آموزشی و بیش از ۵۶هزار کلاس درس با بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰هزار دانش‌آموز وجود دارد و امروز ۳۴ طرح با ۱۳۳ کلاس به بهره‌برداری می‌رسد و تا آخر سال این تعداد به ۳۰۰ طرح خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: امروز قریب به ۲۰۰ مدرسه کانکسی و حدود ۲۰ مدرسه سنگی در استان داریم و در تصمیم‌گیری‌ها باید عدالت آموزشی را باید مدنظر قرار دهیم و در ساخت و سازهای این استان هم باید مورد توجه باشد و با سپاس از خیرین باید با یک جهاد همگانی و مضاعف توسط مدیران، مسئولان، خیران و حرکت‌های مردمی این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

یک شرکت در شهرک صنعتی عطار نیشابور به بهره‌برداری رسید

در ادامه سفر استاندار به نیشابور  شرکت آذر گهر جدید پویش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید. در حاشیه این مراسم جمعی از سرمایه‌گذارن بخش صنعت به طرح مسائل و مشکلات خود با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی پرداختند. با آغاز بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال‌زایی برای۶۰نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است. استاندار خراسان رضوی طی این مراسم در جمع کارآفرینان و فعالان بخش صنعت بر رفع موانع بخش تولید تاکید کرد.
شهرک صنعتی عطار نیشابور به مساحت سه هزار هکتار می‌باشد و در فاز نخست آن ۸۷۰هکتار به بهره‌برداری رسیده است. در حال حاضر این شهرک دارای ۴۵ قرارداد واگذاری با ۲سرمایه‌گذار خارجی است.

چهار طرح عمرانی در نیشابور به بهره‌برداری رسید

سپس با حضور استاندار در نیشابور هم‌زمان با هفتمین روز از دهه فجر چهار طرح عمرانی به بهره‌برداری رسید. آغاز بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه تولید کنسانتره آهن در شهرک صنعتی عطار نیشابور و ۳۴ طرح آموزشی و ۱۳۳ کلاس درس به صورت متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس از برنامه های امروز استاندار خراسان رضوی بود.
در ادامه این برنامه‌ سالن همایش مجتمع آموزشی دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال و زیربنای ۲۲۴مترمربع و سالن تشریح زنده‌یاد دکتر امین‌الاسلامی طی مراسمی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.


رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور در این مراسم گفت: فروردین ماه ۱۳۹۹ در ابتدای همه‌گیری کرونا طی جلسه ویدئو کنفرانس با آیت‌الله علم‌الهدی مسئله کمبود پزشکان فوق متخصص مطرح شد و قرار شد این مهم با ارتقای سطح دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه مرتفع شود.
محسن‌ عظیمی‌نژاد اظهار کرد: آرزوی دیرینه مردم نیشابور ارتقای این دانشکده است و همه زیرساخت‌های لازم طی چند سال گذشته و حتی بیش از میزان مورد نیاز فراهم شده است.
وی افزود: امروز شعار ما توزیع عادلانه امکانات است و ارتقای سطح دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور میزان مراجعه نیازمندان به خدمات پزشکی از نیشابور و سایر شهرها به مشهد کاهش یافته و به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر خواهیم شد.