سبز زیور وضعیت شورا را قرمز کرد
سبز زیور وضعیت شورا را قرمز کرد
جلسه علنی شورای شهر نیشابور این هفته در حالی برگزار شد‌ که اختلاف نظر در خصوص نحوه عملکرد پیمانکار حوزه خدمات شهری شهرداری، شورا را وارد حاشیه کرد.

جایی که رئیس کمیسیون عمران به نحوه نظارت عضو شورا انتقاد و رئیس کمیسیون خدمات شهری وی را به دخالت در عملکرد این شرکت متهم کرد. استعفای هادی درودی از نمایندگی در سازمان آتش نشانی و ترک جلسه توسط احمد همت آبادی رئیس کمیسیون خدمات شهری در اعتراض به نحوه انتخاب نماینده شورا در کمیسیون نیز از دیگر حواشی این جلسه بود. یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر نیشابور نیز این هفته در ساختمان باغ ملی برگزار شد.

عدم تعامل آتش نشانی با عضو شورا

هادی درودی نماینده شورا در سازمان آتش نشانی گفت: طی یکسال گذشته سازمان آتش نشانی و شهرداری در هیچ جلسه ای از بنده به عنوان نماینده شورا در سازمان آتش نشانی دعوت نکرده است. وی ادامه داد: وقتی سازمان آتش نشانی هیچ ارزشی برای شورا قائل نمی شود، بنده از نمایندگی شورا در این سازمان استعفا می دهم.



وضعیت قرمز در شورا به خاطر سبز زیور


اما بررسی وضعیت شرکت پیمانکار خدمات شهری شهرداری در جلسه شورا حاشیه هایی به همراه داشت.

رییس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه شورای پنجم هزینه زیادی بابت شرکت سبز زیور داده است گفت: تخلفات شرکت سبز زیور سبب نارضایتی پاکبانان شرکت، شهرداری، شورا و شهروندان شده است.هادی ترقی ادامه داد: تصمیمات شرکت بدون ارسال به شورا توسط نمایندگان شرکت سبز زیور گرفته و اجرا می شود.وی تاکید کرد: برای نظارت بر تصمیمات شرکت سبز زیور باید کمیته ای سه نفر از اعضا شورای شهر تشکیل شود.
احمد همت آبادی رئیس کمیسیون خدمات شهری در واکنش به پیشنهاد ترقی گفت: علیرغم ارائه کامل گزارشات توسط بنده به عنوان نماینده شورا در شرکت سبز زیور، بر چه اساسی مرا متهم به عدم انجام وظایف می کنید؟ وی عنوان کرد: جهت نظارت بر عملکرد شرکت سبز زیور حضور یک نماینده کافی است و سه نماینده برای کمیته نظارت جایگاهی ندارد.
ترقی با اعتراض به سخن رییس کمیسیون خدمات شهری بیان کرد: شما کی وچه وقت مشکلات سبززیور را به شورا گزارش دادید؟جذب این همه نیروی مازاد در شرکت سبززیور چه توجیهی دارد؟

مهرداد منشی شورا در ادامه جلسه گفت: با توجه به کار مهم شورای پنجم در بحث برون سپاری با مشکلاتی مواجه شدیم، که ناشی از کم تجربگی، حواشی و عدم اشراف ما بر مفاد دفترچه پیمان بود.وی ادامه داد: برای رفع کاستی ها و نواقص، علاوه بر بحث خدمات شهری به نمایندگی همت آبادی، در مباحث مالی و عمرانی شرکت هم شورا باید نماینده ای جهت نظارت داشته باشد.
همت آبادی نائب رییس شورا نیز تصریح کرد: با توجه به تخلفات گسترده شرکت سبز زیور، عدم رضایت کارکنان و شهروندان، از عملکرد و عدم اجرای مفاد قرارداد توسط شرکت سبز زیور، بحث تناژ زباله، رفت و روب، سد معبر و جذب نیرو علیرغم اصرار شورا بر تعدیل نیرو تشکیل کمیته سه نفره به عضویت همت آبادی در بحث خدمات شهری، صادقی در امور مالی و ترقی در مباحث عمرانی جهت نظارت بر تصمیمات و عملکرد شرکت سبز زیور در همه حوزه ها ضروری است.

رییس کمیسیون خدمات شهری نیز در این‌خصوص گفت: چرا باید نماینده عمران داشته باشیم؟
ترقی در واکنش به این اظهار نظر پاسخ داد: شما از حضور من در کمیته نظارتی می ترسید؟
همت آبادی پاسخ داد: من از تخلفات شما می ترسم! وضعیت آشفته خدمات شهری نتیجه دخالت های بی حد و حصر شما و دوستان شماست.به عنوان مثال چهار نیرویی که جذب شرکت سبز زیور نمودید.
ترقی نیز در پاسخ به این صحبت ها اظهار کرد: اسامی این ۴ نیرو را در صحن علنی شورا اعلام کنید.شما باید در مراجع قضایی پاسخگوی تهمتی که به بنده زده اید، باشید.

در همین رابطه رییس کمیسیون ورزش و جوانان با اشاره به این مطلب که با توجه به متن قرارداد ما نمی توانیم نماینده ای برای نظارت در شرکتها داشته باشیم اضافه کرد: مشکل اصلی در نارضایتی کارکنان و شهروندان و ابهامات لاینحل شرکت سبز زیور است.
شکیبا با اشاره به عملکرد غلط شرکت سبز زیور در روزهای تعطیل تاکید کرد: در روزهای تعطیل آخر هفته و ایام تعطیلات، شهری با جمعیت بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر با حضور ۱۰ پاکبان تمیز نخواهد شد.
رییس شورا در واکنش به سخنان شکیبا گفت: در مصوبات کمیسیون خدمات شهری به این جمع بندی رسیدیم که نماینده ای به عنوان ناظر بر اجرای قرارداد شهرداری با شرکت سبززیور داشته باشیم، بنابراین حضور نماینده ناظر منع قانونی ندارد.
در پایان این بحث تشکیل کمیته نظارتی بر عملکرد شرکت سبززیور برای بررسی بیشتر به کمیسیون اداری مالی ارجاع شد.



درودی جانشین ترقی شد/ همت آبادی جلسه را ترک کرد



در ادامه جلسه منشی شورا از انصراف یک عضو از اعضای سه نفره کمیسیون سرمایه گذاری خبرداد و گفت: ترقی، زرندی و بنده سه عضو کمیسیون سرمایه گذاری هستیم.
مهرداد افزود: با اعلام انصراف ترقی از عضویت کمیسیون، درودی جانشین وی در کمیسیون گردید.
رییس کمیسیون خدمات شهری با اعتراض به نحوه انتخاب عضو جدید کمیسیون گفت: من مخالف حضور درودی در کمیسیون عالی سرمایه گذاری نیستم اما برابر قانون اگر بنده بخواهم عضو این کمیسیون باشم باید رای گیری شود.
رییس شورا با ذکر این مطلب که در کمیسیون شورای عالی سرمایه گذاری موضوع پرونده ها مرتبط با هر کمیسیونی بود، حضور رییس آن کمیسیون بلامانع است اضافه کرد: اعتراض همت آبادی قابل قبول نمی باشد.
با تصویب این لایحه توسط اکثریت آرا همت آبادی آن را تخلف در مسائل شورا توسط هیات رییسه دانست و جلسه علنی شورا را ترک کرد.



اصرار شورا به تشکیل ستاد مردمی برگزاری روزهای ملی


رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به این که چند روزملی کشور متعلق به نیشابور است گفت: جهت برگزاری مراسم روزهای ملی نیشابور، شورا شیوه نامه ای تحت عنوان ستاد مردمی برگزاری مراسم و مناسبت های فرهنگی و اجتماعی تنظیم کرد.
باری اضافه کرد: با توجه به اینکه نظارت ستاد با فرماندار می باشد کمیته تطبیق ضمن تایید کلیات مصوبه، تشکیل ستادهای مردمی را خارج از وظایف شورا دانست.
وی ضمن قرائت وظایف شورا تاکید کرد: برنامه ریزی و اقدام در خصوص مشارکت های مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، رفاهی و عمرانی از وظایف شورای شهر می باشد.رییس کمیسیون فرهنگی افزود: البته یک ستاد رسمی باید این برنامه ها را مدیریت نماید.
رئیس شورا نیز در این خصوص گفت: با توجه به اعلام مغایرت کمیته تطبیق تاکید ما اصرار بر کمیته قبلی است.
این لایحه هم با اکثریت اعضا شورا تصویب شد.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی