ساخت و ساز بیشتر از دو طبقه در نیشابور‌ ممنوع شد؟
ساخت و ساز بیشتر از دو طبقه در نیشابور‌ ممنوع شد؟
بر اساس پیام‌های رسیده از سوی شهروندان و بررسی های خاتون شرق از بازار مسکن نیشابور به نظر می رسد این بازار دستخوش تحولات زیادی شده است. گفته می شود به دلیل عدم صدور پروانه ساخت بیشتر از دو طبقه در نیشابور توسط شهرداری بازار مسکن دچار افزایش قیمت گردیده است.

آیا این موضوع صحت دارد و شهرداری اجازه و پروانه ساخت ساختمان بیشتر از دو طبقه در نیشابور را نمی دهد؟

شهردار نیشابور در این رابطه در گفتگو با خاتون شرق ضمن تایید عدم صدور پروانه برای ساخت و ساز های بالای دو طبقه روی پیلوت در بیشتر مناطق شهری نیشابور گفت: مطابق هر سال افزایش تعرفه‌های ساخت و ساز در قالب پیشنهادی از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر نیشابور پیشنهاد گردید که شورا هم بنا بر روال همه ساله طبق ظرفیتی که در طرح جامع شهری دیده شده این پیشنهاد را مصوب کرده است.
علی نجفی افزود: اما این مصوبه پس از بررسی در کمیته انطباق فرمانداری به استناد طرح تفضیلی مورد تایید قرار نگرفته است و بر همین اساس در حال حاضر امکان صدور پروانه برای ساختمان های مرتفع وجود ندارد.

با این مصوبه شهرداری در تامین بودجه خود به مشکلات عدیده ای برخورد می کند

وی بیان کرد: سال گذشته کل درآمد شهرداری نیشابور بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۶۰درصد آن از محل فروش تراکم بوده است.

وی ادامه داد: با این مصوبه قطعا شهرداری نیشابور در تامین بودجه دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد و در این شرایط با توجه به رکود جهانی بر اثر شیوع کرونا تعریف منابع درآمدی جدید آسان نخواهد بود.

مصوبه جدید باید به تایید استانداری برسد

در همین رابطه رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در گفتگو با خاتون شرق گفت: شورای شهر برای اصلاح مصوبه های قبلی خود در این زمینه مصوبه ای را پیش از عید به تصویب رساند که این مصوبه برای تایید به کمیته انطباق ارسال شده و در ابتدا فرمانداری با آن موافقت نکرده است. هادی ترقی افزود: یک سری اصلاحات در این مصوبه انجام گرفته که این اصلاحات باید به تایید استانداری نیز می رسیده است که تایید استانداری را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداری یک شرط روی این مصوبه گذاشته است که این مصوبه بر اساس طرح تفضیلی باشد که این‌موضوع کمی مشکل ساز شده است.در طرح تفضیلی ساخت و ساز دو طبقه بیشتر بالای پیلوت در بیشتر نقاط شهر ممنوع است.

شهروندان نگران نباشند مشکل تا هفته دیگر حل می شود

عضو شورای شهر نیشابور ادامه داد: البته به غیر از این موضوع ما مصوبه ای داشته ایم که موارد قبل از عید تا دوماه بعد از عید نیز باید با همان روال اجرایی شود. ترقی با بیان اینکه هم اکنون نیز در حال مذاکره با شهرداری هستیم تا این مساله را حل کنیم افزود: ان شالله تا هفته دیگر این قضیه به جریان می افتد و مشکلات شهروندان حل خواهد شد.

هرکس در این بازار سیاه خرید کند ضرر کرده است

عضو سازمان نظام مهندسی خراسان گفت: مردم نگران نباشند و در بازار شتابزده عمل نکنند. هرکس در این بازار سیاه بخرد ضرر کرده است. مردم منتظر بمانند تا هفته دیگر این مساله حل شود.

  • نویسنده : وحید شجاعی مهر
  • منبع خبر : خاتون شرق