زیرگذر خیابان عمار یاسر دو طرفه می شود
زیرگذر خیابان عمار یاسر دو طرفه می شود
شورای شهر نیشابور به منظور سهولت تردد خودروهای سبک و تامین منافع ساکنین منطقه عمار یاسر با احداث زیرگذر دو طرفه در خیابان عمار یاسر نیشابور موافقت کرد

رییس شورای شهر در جلسه یکصد و پنجاه و هشتم شورای اسلامی شهر نیشابور اظهار کرد: به زودی زیرگذر خیابان عمار یاسر دو طرفه می شود.
محمد حسن زرندی با بیان این که هزینه اجرای این پروژه ۱۵ میلیارد ریال است، ادامه داد: تامین هزینه اجرای این پروژه از محل اعتبارات استان و وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.
وی عنوان کرد: با توجه به عرض خیابان عمار یاسر، این زیرگذر به گونه ای مناسب جهت تردد خودروهای سبک از هر دو سمت احداث خواهد شد.
زرندی تاکید کرد: با توجه به موضوع دوطرفه شدن این زیرگذر و ضرورت جابجایی لوله های فشار قوی گاز در این منطقه به عمق پایین تری از زمین مقرر گردیده هزینه های اجرای این طرح توسط شرکت گاز استان خراسان رضوی تامین گردد.
وی افزود: مطالعات اجرای پروژه دو طرفه شدن زیر گذر عمار یاسر به زودی توسط شهرداری آغاز می شود.

بخشودگی سه ماهه اجاره بهای غرفه های ابرشهر در ضلع جنوبی افلاک نمای خیام به میزان ۷۰ درصد

کاظم صادقی رییس کمیسیون اداری مالی شوار از تمدید بخشودگی ۷۰ درصد اجاره بهای غرفه های ابر شهر خبر داد و گفت: با توجه به بحران کرونا، محدودیت های تردد و رکود اقتصادی بنا به درخواست صاحبان غرفه و موافقت شهرداری، غرفه داران ابر شهر واقع در ضلع جنوبی افلاک نمای خیام مشمول این بخشودگی خواهند شد.

احداث ۱۰ بوستان محلی جهت افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار

رییس کمیسیون خدمات شهری با اشاره به این که هدف از اجرای این پروژه ها برخورداری شهروندان از سرانه فضای سبز در مناطق حاشیه ای و جنوبی شهر است اضافه کرد: این ۱۰ بوستان با مساحتی بالغ بر ۳۲ هزار متر مربع و میزان اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان در مناطق محروم و کم برخوردار نیشابور احداث می شود.
احمد همت آبادی خاطر نشان کرد: بوستان ها در مناطق شهید بهشتی، اکرام، شهید فهمیده، سراب چمبران، ۲۲ بهمن شرقی و شهرک اندیشه و در صورت تامین زمین مورد نیاز در منطقه شایسته و چهارده معصوم احداث خواهد شد.

مجوز برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد پروژه های نیمه تمام عمرانی شهرداری نیشابور

رییس کمیسیون خدمات شهری با اشاره به نامه شهرداری در خصوص تکمبل پروژه احداث کنار گذر کمپ زائر افزود: در نامه ارسالی به شورا، شهرداری تامین اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه پارک زائر را ۴۵۰ میلیون تومان اعتبارات استانی و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبارات داخلی و نیز زمان بهره برداری از پروژه را دو ماه آتی ذکر نموده است.
لایحه تکمیل پروژه پارک زائر با اعتبار مذکور ودر چار چوب موافقت نامه استان ، مورد موافقت تمامی اعضای شورا شهر قرار گرفته مصوب شد.
همت آبادی ادامه داد: نامه شهرداری درخصوص تکمیل پروژه افلاک نما با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال آمده که به علت میزان بالای هزینه این پروژه در سه فاز اجرا شود. فاز اول تاسیسات برق و مکانیک، فاز دوم اجرای مخزن و سیستم آبیاری و فاز سوم محوطه سازی که شهردلری در خواست اجرای فاز اول یعنی تاسیسات برق و مکانیک را تا سه ماه آینده با اعتبار یک میلیارد تومان مطرح نمود.
شکیبا با انتقاد به نحوه انجام تکمیل پروژه افلاک نمای خیام در زمان باقیمانده تا پایان سال افزود: اگر تکمیل پروژه افلاک نمای خیام را به صورت چند فاز انجام دهیم قطعا تا سال ۱۴۰۰ هم افلاک نما تکمیل نخواهد شد و من با اجرای فاز اول به این صورت مخالف هستم.
لایحه پروژه تکمیل افلاک نما با ۶ رای موافق و ۳ رای مخالف مصوب شد.
کاظم صادقی در همین رابطه بیان کرد: با توجه به تصویب تکمیل فاز اول پروژه افلاک نما بهتر است شهرداری نحوه اجرای طرح ، زمان بندی و جزییات لازم را به شورا ارائه نماید.

رییس شورای شهر در رابطه با دستورالعمل پیشنهادی شهرداری مبنی بر تغییر روش حسابداری افزود: شهرداری نیشابور درخواست قیمت گذاری دارایی های این سازمان توسط کارشناسان شهرداری را به شورای شهر داده به این صورت که در رشته هایی که شهرداری کارشناس مجرب دارد قیمت گذاری انجام و در قسمت هایی که شهرداری فاقد کارشناس متخصص است با مکاتبه شورا کارشناس متخصص معرفی شود.
رییس کمیسیون عمران با اشاره به غیر قانونی بودن درخواست شهرداری تاکید کرد: وقتی قرار است اموال شهرداری در دفاتر رسمی ثبت گردد صراحتا بایستی کارشناسی توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام شود.
ترقی خاطرنشان کرد: ضمن این که شهرداری ابتدا باید لیست اموال و لیست کارشناسانش را به شورا ارائه می داد.
این لایحه با شرط استفاده از کارشناسان ذی صلاح با هشت رای موافق ویک رای مخالف اعضا شورای شهر مصوب گردید.

ارائه تسهیلات به اعضای کانون بازنشستگان شهرداری نیشابور

رییس کمیسیون حقوقی شورا با اشاره به نامه ارسالی کانون بازنشستگان شهرداری به شورای شهر تصریح کرد: بازنشستگان شهرداری نیشابور در چارچوب ضوابط و مقررات از امکانات و تسهیلات رفاهی به شرح ذیل بهره مند می شوند.
۱- معرفی یک نیرو مجرب به امور رایانه در یک زمان مشخص به کانون بازنشستگان شهرداری جهت انجام امور اداری
۲- به کارگیری فرزندان بازنشستگان شهرداری در شهرداری و یا شرکت های طرف قرارداد شهرداری با داشتن شرایط مساوی و در چارچوب قانون
۳-اخذ اقدامات شهرداری های شهرهای دیگر در خصوص کانون بازنشستگان توسط شهرداری نیشابور و ارائه لایحه پیشنهادی به شورا اسلامی شهر
۴- پیش بینی مکان اداری مناسب با توجه به وضعیت جسمی بازنشستگان در محل ستاد و کانون بازنشستگان توسط شهرداری
۵-شهرداری جهت جایگزین بلیط مبلغ پیشنهادی را در قالب لایحه به شورا ارسال نماید.
۶- بهره مندی اعضای کانون بازنشستگان شامل بازنشسته و همسر از کلیه خدمات سازمان بهشت فضل به طور رایگان تغسیل، تدفین و قبر
۷-صدور پروانه ساختمانی در حد الگوی مسکن بدون اخذ عوارضات برای یک بار
این لایحه با موافقت تمامی اعضا شورا مصوب شد.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی
  • منبع خبر : خاتون شرق