رییس شورای شهر؛ حداقل چهار جایگاه سی‌ان‌جی دیگر برای نیشابور نیاز داریم
رییس شورای شهر؛ حداقل چهار جایگاه سی‌ان‌جی دیگر برای نیشابور نیاز داریم
خاتون‌شرق - چهل‌وششمین جلسه علنی شورای ششم شهر نیشابور در قالب ۹دستور کار با حضور هفت نفر از ۹نفر اعضای این شورا برگزار شد.

داوود کمیلی‌پور ریاست شورای شهر نیشابور در این جلسه گفت: دهه فجر امسال بیش از ۲۰۷میلیارد تومان طرح عمرانی در نیشابور به بهره‌برداری می‌رسد که لز این‌میزان ۸۰میلیارد تومان طرح‌های شهرداری نیشابور است.

وی با اشاره به ارتقای بخش میان‌جلگه نیشابور اظهار کرد: این مهم را به مردم نیشابور بزرگ و به خصوص جناب آقای ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم نمایندگان و مسئولان نیشابور همه تلاش و توجه خود را به ارتقای بخش مهم و بزرگ سرولایت معطوف کنند تا پیش از پایان این دوره مجلس شاهد ارتقای بخش سرولایت باشیم.

 

سیدمومن حسینی ریاست کمیسیون فرهنگی درخصوص دومین دستور کار این جلسه درباره طرح الزام شهرداری به تهیه طرح جامع جانمایی و نصب بیلبورد و پلاکاردهای تبلیغاتی شهر نیشابور گفت:  بیشتر بیلبوردهای سطح شهر قدیمی و فرسوده است که بارها این طرح مورد تاکید قرار گرفته بود و از این فرصت به عنوان یک منظر شهری که مجر به ایجاد درآمدهای پایدار شهری شود استفاده نشده است.

وی گفت: بیشتر بیلبوردهای تبلیغاتی شهر نیشابور در اختیار نهادهای مختلف است و از آنها نتوانسته‌ایم استفاده کنیم به همین خاطر شهرداری در این طرح برای  زیباسازی و ایمن‌سازی بیلبوردهای و تامین درآمد‌های پایدار ملزم می‌شود نسبت به تهیه طرحی جامع طرف مدت یک‌ماه اقدام‌ کند.

کمیلی‌پور در این خصوص گفت: نیشابور یک شهر تاریخی است و باید سیمای ان‌متناسب با پیشینه تاریخی و فرهنگی آن باشد و پیش از این مطالعه کوچه‌با‌غ‌های نیشابور ور دستور کار قرار گرفته است و با همکاری هنرمندان موجب شده تا طرفیت تاریخی و فرهنگی شهر معرفی شود.

این لایحه با اتفاق آرا تصویب شد.

 

کمیلی‌پور ریاست شورای شهر نیشابور درخصوص سومین دستور کار این جلسه با عنوان لایحه راه‌اندازی جایگاه سی‌ان‌جی بلوار فضل گفت: ابتدا باید از مردم نیشابور به خاطر معطل ماندن در صف‌ جایگاه‌های سی‌‌ان‌جی عذرخواهی کنیم و حداقل چهار جایگاه سی‌ان‌جی دیگر برای نیشابور نیاز داریم.

وی افزود: اخیرا با یک سرمایه‌گدار بخش خصوصی برای احداث یک جایگاه سی‌ان‌جی با ظرفیت بالا مذاکره شده و از همه سرمایه‌گذاران در این زمینه دعوت می‌کنیم به دفتر مشارکت‌های شهرداری نیشابور مراجعه کنند.

این لایحه با اتفاق آرا به تصویب رسید.

 

دستور کار شماره هشت در چهل‌وششمین جلسه علنی شورای ششم شهر نیشابور به لایحه ترک تشریفات طرح مطالعات کوچه باغ‌های نیشابور اختصاص یافت.

کراری عضو شورای شهر نیشابور گفت: برای تقویت ظرفیت گردشگری نیشابور در این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود برای انجام‌مطالعات این طرح با دانشگاه آزاد به صورت ترک تشریفات با مبلغ یک‌میلیارد و ششصد میلیون ریال قرارداد منعقد کند.

این لایحه با اکثریت آرا این لایحه تصویب شد.