رکورد فوتی‌ ها بر اثر ابتلا به کرونا در نیشابور شکسته شد
رکورد فوتی‌ ها بر اثر ابتلا به کرونا در نیشابور شکسته شد
با فوت شش بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ساعت گذشته رکورد فوتی‌های روزانه کرونایی شهرستان نیشابور از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون، شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: از اوایل تیرماه شیوع ویروس کروناشکسته شدن رکورد فوتی های شهرستان نیشابور در کشور و نیشابور سیر صعودی و فزاینده گرفته به گونه ای که وضعیت کنونی نیشابور از نظر تعداد مبتلایان و فوتی ها از اسفند۹۸ و فروردین۹۹ هم وخیم تر شده است.

دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۴۵نفر در نیشابور جان خود را از دست داده اند که تست کرونا ۹۳نفر از آنها مثبت بوده است. به گفته وی، هم اکنون نیز تعداد بیماران کرونایی بستری در نیشابور ۱۲۷نفر است که ۸۹نفر آنها در وضعیت حاد و ۱۸نفر هم در آی سی یو بستری هستند.

این مسوول با بیان اینکه در روزهای اخیر تعدادی از کادر درمان نیشابور نیز به کرونا مبتلا شده و از چرخه خدمت رسانی حذف شده اند، عنوان کرد: هم اکنون ظرفیت قسمت بیماران کرونایی بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور تکمیل شده و علاوه بر نبود تخت، پرسنل درمان نیز کفاف و توانایی خدمت رسانی به بیماران جدید را ندارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور نیز با اشاره به تشکیل جلسه فوق العاده ستاد مبارزه با ویروس کرونا این شهرستان، تمامی مراکز تجمعی و مراسم عروسی و ترحیم در شهرها و روستاهای این شهرستان را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد و گفت: باشگاه های ورزشی نیز در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی دایر و در غیر این صورت تعطیل می شوند.

علیرضا قامتی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک توسط شهروندان، خاطرنشان کرد: تولید ماسک به صورت صنعتی و خانگی در شهرستان نیشابور در حال انجام است و هیچگونه محدودیتی در تامین ماسک مرغوب با قیمت مناسب در این شهرستان وجود ندارد.

  • منبع خبر : صدا و سیما