روند صعودی کرونا در خراسان رضوی
روند صعودی کرونا در خراسان رضوی
بر اساس اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، در هفته منتهی به ۲ آبـان موارد ابتلا و مرگ‌ومیر در کشور بیشتر شده و در خراسان رضوی و 14 استان دیگر از جمله یزد، خراسان جنوبی، قم، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، البرز، مرکزی، اردبیل، قزوین، مازندران، گیلان، گلستان و هرمزگان روند صعودی یا شروع پیک جدید مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بر اساس گزارش روز گذشته کمیته اپیدمیولوژی، در هشت استان لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، زنجان، اصفهان، فارس و سیستان و بلوچستان روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی مشاهده شده است. در چهار استان خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان و تهران نیز روند ثبات با تغییرات مختصر و نامنظم وجود داشته است.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز با بیان این که آمارها نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است، اظهار کرد: باید محدودیت‌ها به صورت جدی در مشهد اعمال شود. دکتر بیرجندی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به شرایط فعلی، قطعا باید اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را برای مقابله با ویروس کرونا در شهر مشهد درنظر گرفت. وی افزود: باید محدودیت‌ها به صورت جدی در مشهد اعمال و باتوجه به رشد پیش‌رونده در تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها، باید محدودیت‌های جدی برای شهرهای قرمز و بحرانی درنظرگرفته شود. وی تصریح کرد: دورکاری کارمندان، کاهش رفت‌وآمد مردم و تعطیلی برخی اماکن بی‌شک در کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور موثر است. رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: ضرورت دارد ترددها به مشهد با اعمال محدودیت همراه باشد، این مسئله را به صورت رسمی به ستاد کرونای استان و کشور اعلام کردیم.رحیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه به تسنیم گفت: باید بخش زیادی از مردم که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌شوند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شرایط بهبود یابد. وی با اشاره به شرایط بحرانی مشهد در حوزه کرونا اظهار کرد: مردم باید درخصوص زدن ماسک بسیار حساس باشند و پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.
آمادگی ۱۴۵ درمانگاه خصوصی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی
دبیر مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی ۱۴۵ درمانگاه بخش خصوصی برای ارائه خدمات سطح یک به بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا خبر داد. به گزارش وبدا، دکتر انجیدنی با بیان این که از این تعداد، ۴۷ درمانگاه بخش خصوصی در مناطق حاشیه مشهد مستقر است، اظهار کرد: به منظور گسترش خدمات رسانی به ساکنان مناطق کم برخوردار، تست کرونا در درمانگاه های فعال مناطق حاشیه مشهد به طور رایگان انجام می شود. وی با بیان این که تمامی درمانگاه های شهر مشهد به مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته متصل هستند و اطلاعات بیماران در سامانه سینا به ثبت می رسد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی، تست کرونا برای بیماران بر اساس اولویت در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت به طور رایگان انجام می شود.
انجام بیش از ۸۲ هزار تست کرونا در مراکز خدمات سلامت علوم پزشکی مشهد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۸۲هزار تست کرونا از مراجعان سرپایی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته دریافت و برای بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است. به گزارش فارس، دکتر مهدی قلیان با بیان این که بیماران در صورت ابتلا به بیماری کرونا زیر پوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به ۱۹ مرکز سطح۲ ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می‌شوند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین با اشاره به پیشرفت حدود ۷۳ درصدی مرحله سوم غربالگری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اظهار کرد: تاکنون ۸۷۰ هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند. وی افزود: مرحله سوم غربالگری کرونا از ۲۵ مرداد آغاز شده و اولویت با بیماران زمینه ای، مادران باردار، کودکان، بیماران نقص سیستم ایمنی، دیابت و فشار خون است.

  • منبع خبر : خراسان