روحانی،رئیس جمهور قدر ناشناس!؟
روحانی،رئیس جمهور قدر ناشناس!؟
روز سه‌شنبه۳۰ اردیبهشت ۹۹ جمعی از مدیران رسانه‌های جمعی در سالن شهید بهشتی میهمان رئیس جمهور بودند.

بعد از انتشار اخبار جلسه نشست رئیس جمهور با رسانه‌ها متوجه شدیم مدیران رسانه‌های طیف مخالف روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری (۲۹ اردیبهشت ۹۶) حضوری پرشور و گسترده در این جلسه داشته‌اند.
اگر چه دعوت از تمامی مدیران رسانه‌های مخالف رئیس جمهور و حضور آن‌ها در این نشست قابل تقدیر و خردمندانه است، اما در آن سوی ماجرا، روزنامه‌های حامی روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶ طی اقدامی کاملا زیرکانه و حساب شده از سوی دفتر رئیس‌جمهور حذف شده و به این نشست دعوت نشدند!
در جلسه مذکور از بین روزنامه اصلاح‌طلب، فقط روزنامه وزین شرق دعوت شد و جناب آقای رحمانیان هم در این جلسه شرکت کرد.
ولی مدیران مسئول روزنامه‌های دنیای اقتصاد، اعتماد، آرمان ملی، ابتکار، مردم‌سالاری،آفتاب یزد، مستقل، ستاره صبح و همدلی در لیست سیاه دفتر قرار گرفته و به این نشست دعوت نشدند!؟ بماند که بعضی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب که مدیر مسئول یا سردبیر هیچ رسانه ای نیستند به مثابه رفیق دزد و شریک قافله در هر محفلی و هر جمعی هم به نمایندگی از احزاب اصلاح‌طلب هم به نمایندگی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب می‌درخشند در این جلسه شرف حضور داشتند!
اما آیا امروز جناب واعظی رئیس دفتر روحانی به خاطر دارد که شخص محترم رئیس جمهور در ایام انتخابات دوره دوازدهم ملتمسانه از روزنامه‌های اصلاح‌طلب درخواست کمک داشت؟ البته ما فراموش نمی‌کنیم آقای شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی روحانی و وزیر فعلی کار و تعاون مکرر با مدیران روزنامه‌های اصلاح‌طلب جلسه می‌گذاشت و پیام “هل من ناصر ینصرنی” روحانی را به روزنامه‌های اصلاح‌طلب انتقال می‌داد!
جناب روحانی بهتر از همه می‌داند روزنامه‌های اصلاح‌طلب در جهت‌دهی افکار عمومی برای پیوستن به اردوگاه انتخاباتی بنفش‌ها چه جانفشانی‌هایی کردند!
آقای روحانی حالا دیگر احتیاجی به خط شکنان انتخاباتی و اصولا نیاز به هیچ انتخاباتی ندارد و به همین دلیل توسط جناب معزی (معاونت ارتباطات دفتر رئیس جمهور) تمام مدیران مسئول حامی روحانی در انتخابات ۹۶ مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند و آن‌ها را به جلسه مزبور دعوت نمی‌کند!
این روزها آقای روحانی از انتقادات روزنامه‌های منتقد اصلاح‌طلب، دل خوشی ندارد و نمی‌خواهد خود را در معرض نیش‌ گلایه ها و سوالات آزار‌دهنده (روزنامه‌های حامی سابق) قرار دهد!
آقای روحانی، نمی‌خواهد حامیان دیروزش در جلسه حضوری، ناکارآمدی و بی‌کفایتی تیم اقتصادی دولت دوازدهم را به رخ مبارک رئیس دولت بکشند.
برای رئیس جمهور درد آور است که پاسخ دهد چرا سرمایه اصلاح‌طلبان را سوزاند!
آقای روحانی نمی‌خواهد به افکار عمومی پاسخ دهد که از جامعه مدنی رای گرفت ولی هیچ اعتنایی نسبت به انتظارات و تحقق مطالبات حامیان جامعه مدنی ندارد؟
آقای روحانی نمی‌خواهد از زبان روزنامه‌های حامی انتخاباتی، انتقادی در خصوص عملکرد وزیر کشورش در ماجرای خونین آبان ۹۸ بشنود!
آقای رئیس جمهور مایل نیست که مدیران روزنامه‌های اصلاح‌طلب از دلایل اعلام دیرهنگام شیوع کرونا و عدم تعویق انتخابات مجلس یازدهم کنایه یا سخن تلخی بشنود!
به هر حال جناب روحانی تصمیم خویش را گرفته است که در قبال حامیان سابق انتخابات ۹۶ رویه بی‌مهری و قدر ناشناسی را پیش گیرد! بی‌خبر از اینکه این رسانه‌ها هرچه اعتبار داشتند برای رئیس جمهوری خرج کردند که فقط صبح های جمعه از اوضاع کشور باخبر می‌شود، بقیه ایام هفته را هم به متلک‌پرانی و یکی بدو با مقامات و چشم انتظار خبری از مذاکرات می‌گذراند. حالا و پس از انتخابات مجلس یازدهم نه از اصلاح‌طلبان نشانی مانده نه از معتدلین، پس لاعلاج! رفقای گرمابه گلستان را خبر می‌کنید تا جلسه با رسانه‌ها آبرومند و پر و پیمان برگزار شود.

لازم به ذکر است پشت پرده دعوت از مدعوین جلسه مذکور کسی است که در انتخابات۹۲ ابتدا در ستاد ولایتی و سپس در ستاد قالیباف علیه کمپین روحانی جنگید و حالا خط دهنده به معاونت ارتباطات دفتر رییس جمهور شده است!

  • نویسنده : علی نظری سردبیر روزنامه مستقل
  • منبع خبر : روزنامه مستقل