رضایت اولیای دم ۱۰‌ نفر محکوم به اعدام جلب شد
رضایت اولیای دم ۱۰‌ نفر محکوم به اعدام جلب شد
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان نیشابور گفت: سال گذشته ۳۳ زندانی غیر عمد با حمایت انجمن حمایت از زندانیان نیشابور آزاد و رضایت اولیای دم ۱۰ نفر محکوم به اعدام جلب شده است.

حسن شاملی سه‌شنبه در جلسه خبری با حضور خبرنگاران اظهار داشت: طی یک‌سال گذشته ۱۳۵ مورد کمک‌های مردمی و خیرین به این انجمن بالغ بر چهار میلیارد و از طریق یازده شرکت و کارخانه در نیشابور بالغ بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: پارسال حدود ۱۲ میلیارد ریال از محل درآمدهای پایدار این انجمن تامین شده است در حالی‌ که از اسفند ماه پارسال همزمان با شیوع کرونا ۸۰درصد این منابع کاهش یافته است.

وی افزود: تامین خواربار و خدمات رفاهی داخل زندان نیشابور به طور کامل توسط این انجمن پوشش داده می شود که از این محل سال گذشته چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال درآمد داشته است.
وی یادآور شد: کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار زندانی ضمن حفظ کرامت ایشان از اهداف اصلی این انجمن است و با وجود همه کمک‌های خیرین و مردمی با توجه به شرایط اقتصادی این‌ میزان از کمک‌ها به هیچ‌وجه کافی نیست.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۰۷ خانواده و ۳۱۴ دانش آموز که سرپرست آنان در زندان به سر می‌برند تحت پوشش انجمن‌حمایت از زندانیان نیشابور است.
وی تصریح کرد: امسال در ماه مبارک رمضان ۶۵۰ میلیون ریال کمک‌های غیرنقدی و ۷۲۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی از سوی مردم و خیرین به این انجمن اهدا شده که از این محل ۴۳۰ سبد غذایی بین خانواده‌های کم‌برخوردار زندانی نیشابور توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه انجمن‌حمایت از زندانیان نیشابور جزو ۱۰ نمونه برتر مددکار کشور انتخاب شده اظهار داشت: پارسال از طریق این انجمن ۹۰۷ خانواده زندانی پذیرش و ۷۰۱ مورد مشاوره انجام شده و طی این مدت ۲هزار و ۷۸۶ مورد مراجعه از سوی خانواده‌های زندانی جهت حل مشکلات داشته‌ایم و در این چارچوب ۲۸۷ مورد اخذ تسهیلات و ۳۱۰ مورد معرفی خانواده‌های زندانی و زندانیان به ادارات مختلف انجام شده است.

۵۰درصد از زندانیان نیشابور در دوره شیوع کرونا به مرخصی رفتند

رئیس اداره زندان نیشابور گفت: حدود ۵۰درصد از زندانیان نیشابور در دوره شیوع کرونا مرخص شدند.
محمدرضا رجبی افزود: حدود یک‌هزار نفر زندانی در زندان نیشابور حضور دارند که از این تعداد حدود ۳۵درصد در بند باز به سر می‌برند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۷ نفر محکوم مالی و ۲۸ نفر محکوم جرائم عمد و ۳۴ نفر محکوم به رد مال به ترتیب با مبالغ محکومیتی بالغ بر ۵۰ میلیارد، ۲۲میلیارد و ۱۷ میلیارد ریال در زندان نیشابور حضور دارند کهدتحت پوشش ستاد دیه قرار نمی‌گیرند و نیازمند کمک خیرین هستند.
وی بیان کرد: کمک به محکومان فاقد سابقه کیفری از اهداف انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه است و امسال به دلیل شیوع کرونا جشن‌گلریزان و جشن حمایت از زندانیان در یک زمان و به صورت مجازی برگزار می‌گردد.
وی افزود: سازمان زندان‌ها مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال برای خانواده زندانیان نیشابور با اولیت زندانیان متاهل و کم‌برخوردار از مرخصی در ایام شیوع کرونا و ماه مبارک رمضان اختصاص داده و همچنین ۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به ۱۹ خانواده کم‌برخوردار زندانی در نیشابور اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ردیف اعتبار ساخت زندان جدید نیشابور پس از هفت سال هنوز اختصاص نیافته و هزینه احداث زندان جدید نیشابور در فاز اول ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد شده بود.