رزمایش همدلی و مواسات مومنانه در نیشابور آغاز شد
رزمایش همدلی و مواسات مومنانه در نیشابور آغاز شد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور در گفت و گو با خاتون شرق از آغاز رزمایش همدلی و مواسات مومنانه در نیشابور خبر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: پس از شیوع کرونا ۱۰هزار بسته معیشتی جهت توزیع در بین خانواده‌های کم‌ برخوردار نیشابور تهیه و تا قبل از نیمه شعبان و میلاد آقا امام زمان توزیع شد.

سرهنگ سید علی اکبر حسینی پنج‌شنبه در حاشیه رزمایش مواسات و کمک مومنانه در شهرستان‌ نیشابور در گفت‌وگو با خاتون شرق افزود: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح جهان، ایران و نیشابور که باعث شد بسیاری از کسب و کارها تحت الشعاع قرار گرفته و آسیب ببیند کمیته‌ای در شهرستان نیشابور برای کمک به خانواده‌های نیازمند شکل گرفت.

وی اظهار داشت: پس از آن در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رزمایش مواسات و کمک مومنانه به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد بلافاصله دبیرخانه این رزمایش با همکاری خیرین، فعالان مذهبی، هیات امنای مساجد، پایگاههای بسیج، ائمه جماعات، صنایع، اصناف، احزاب و گروه‌ها در نیشابور تشکیل شد.
وی بیان‌کرد: بسته‌های حمایتی تهیه شده در قالب این رزمایش طی سه مرحله از امروز تا دوم ماه مبارک رمضان، مرحله دوم از نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم از عید فطر در بین خانواده‌هایی که توسط پایگاه‌های بسیج و محلات در شهرستان نیشابور شناسایی شده‌اند توزیع می‌گردد.
وی عنوان کرد: تاکنون با همکاری و همدلی همه اقشار ۱۵ هزار بسته حمایتی تهیه شده که ارزش ریالی هر بسته ۲میلیون ریال است و در اولویت اول ۲۰ هزار بسته حمایتی در بین خانواده‌هایی که تحت پوشش هیچ کدام از نهادها مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار ندارند پخش خواهد شد و اولویت دوم خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند که معیشتشان به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده که در این بخش هم ۵۰ هزار نفر شناسائی شده‌اند.
وی تصریح کرد: در این ایام مردم نیشابور با راه‌اندازی پویش‌های مختلف به یاری کسانی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند شتافتند و در یکی از این پویشها کارکنان ناحیه مقاومت بسیج و سپاه نیشابور یک تا ۲ روز از حقوق خود را به مدت سه ماه به این رزمایش اختصاص دادند که برخی تا یک ماه از حقوق خود را اهدا کردند.
وی یادآور شد: در این راستا یکی از بانوان پاسدار شاغل در ناحیه مقاومت سپاه نیشابور در اقدامی خیرخواهانه تمام حقوق فروردین ماه خود را جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار که وضعیت معیشت‌شان به دلیل کرونا دچار آسیب جدی شده اهدا کرد.
وی افزود: در این قالب یک هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی تهیه شده که از این تعداد یک هزار بسته هدیه مقام معظم رهبری و ۵۰۰ بسته از محل اهدای حقوق کارکنان ناحیه مقاومت بسیج و سپاه نیشابور تهیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری جمعی از کشاورزان، دامپروران و مالکان چاه‌های کشاورزی در نیشابور در قالب پویش حمایت از خانواده‌هایی که از کرونا آسیب دیده‌اند ۷۵ راس گوسفند جهت اهدا به این خانواده‌ها آماده شده تا از طریق اتحادیه قصابان برای یکشنبه هفته آینده بسته‌بندی و آماده شود.
سرهنگ‌حسینی گفت: همچنین در ایام‌ شیوع کرونا جمعی از مالکان خانه‌ها و مغازه‌ها در نیشابور اجاره املاکشان را به مستاجران بخشیدند و در پویشی دیگر خانواده‌های عزاداری که به خاطر شیوع کرونا قادر به برگزاری مراسم ترحیم نبودند هزینه این‌ مراسم را صرف کمک به خانواده‌های کم برخوردار در قالب این رزمایش کردند.